tanulás – 134
tanulas
tanulasra – 1

adgyad magadot valoságal az olyan tanulasra, a mely szükséges egy egy (IK/A 314)

tanulás
tanulás – 12

és nézük meg. hogy annyi tanulás után. mit tud. és hogy (TL 107)

meg atanulást. az ész pedig tanulás nélkül. csak olyan mint a (TL 238)

életét, és tanitását., az illyen tanulás, mind magunknak, mind másoknak hasznos (É 397)

üsmérik. hogy mitsoda szükséges nékik atanulás., nem tsak keveset gondolnak azal (IK/A 142)

ha az idö. vagy a tanulás joká nem tehetik. ellenkezök az (IK/A 308)

lehess az Isten szolgálattyára. a tanulás éppen olyan szükséges az egy (IK/A 313)

valo munka után mint a tanulás. és más egyéb illyen foglalatoságok (IK/A 359)

tet munka után, valamint az tanulás, annak okáért midön már szabadságban (IK/B 679)

fogyaszttya el az eröt, mivel atanulás. vagy a más egyéb elmével (IJE 27)

haszontalanok közzé, mivel nagy fáradság, atanulás. és akönyv tsinálás (IJE 50)

hogy az olyan formán valo tanulás, nintsen fogyatkozás nélkül, tudom hogy (IJE 91)

a leánynak nem szükséges azon tanulás. mint a férfiunak, azért ollyan (IJE 99)

tanulása – 2

Tudosá atudományok tanulása altal lehet lenni, és jó (IK/A 115)

nem lehet lenni. ajó erkölcs tanulása nélkül. meg mutattuk már ide (IK/A 115)

tanulásában – 12

a ki az Isteni igazságoknak tanulásában elö akar menni, ne nagy (É 370)

imádságban, és az szent irásoknak tanulásában, hogy mind ezek fundamentumi legyenek (É 568)

kik egész élettyeket az irások tanulásában töltik, valamint ez a farisaeus (É 667)

az elmélkedesben, az Isteni dolgok tanulásában. atitkokban, és mind azokban az (É 859)

historiákban. a geographiában., a nyelvek tanulásában., és más illyen tisztésséges. hasznos (IK/A 360)

nem tölthetné könnyen a vallásnak tanulásában azt az (C/A 342)

magát tellyeségel a szent tudományok tanulásában. és az imádságban foglallya, 7 (C/A 627)

aki nem tölthetné könnyen. avallásnak tanulásában azt az idöt. a melyet (C/B 1161)

a szombat napokot, tsak annak tanulásában töltötték (ISZ 216)

föképpen az imádságban, és atörvény tanulásában töltötték, de ajövendö mondásnak igen (KSZ 304)

tanitványoknak neveztetnek, mert az üdvességnek. tanulásában foglallyák vala magokat. halgatván az (KSZ 305)

tsendesen foglalhasák magokot az igazságnak tanulásában. a regeltöl esvélig valo idö (SUT 639)

tanulásal – 3

ékesiteni a jó neveltetésel. és tanulásal. apallérozatlan gyémánt; szintén ollyan, mint (TL 150)

tálentumit, és azokot, segiteni kel atanulásal. és azután azon kel lenni (É 104)

mely tudományt. ök nem a tanulásal, se nem az elmélkedésel szerzették (SUT 546)

tanulásán – 1

kezdette volt a deák auctorok tanulásán. Ez a munka olyan nehéz (IK/A 184)

tanulásának – 1

valamely gyümölcsét annyi esztendeig valo tanulásának, de a sok hejje huja (TL 109)

tanulására – 6

mondván, hogy érdemes volna. abölcseség tanulására. mivel hogy oly békeséges türö (KKU 381)

adtak magokot a szép tudományok tanulására., és ajó erkölcs követésire. azt (IK/A 46)

és ti azt. arosz erkölcsnek tanulására adgyátok, vessed szemeidet erre az (IK/A 216)

a valoságos és állando tekélleteségnek. tanulására adgya (IK/A 315)

tellyeségel az igazán valo tökélleteségnek tanulására adhassa (IK/B 643)

magát, atanulásban, de nem tsak atanulására vigyáztanak, hanem ha meg jobbitottaé (KSZ 313)

tanulásárol – 2

7. Beszélgetés. A szent Irás tanulásárol (KSZ 319)

7 beszélgetés. a szent irás tanulásárol. 35 (KSZ 491)

tanulását – 2

Carthágoban hogy el végezné a tanulását. és ót is követé azon (IK/A 59)

atanuláson egy nehány féle nyelveknek tanulását, és a sok könyveknek olvasását (ISZ 215)

tanulásba – 1

tsak szükségre valot egyem. magamot atanulásba foglalom, föképpen abban hogy ékesen (IJE 116)

tanulásban – 15

tudom hogy nintsem othon, a’ tanulásban foglalatoskodik (ML 318)

akara adni az ifiaknak, akiknek atanulásban kel foglalni magokot, és abban (É 101)

a többi közöt hogy a tanulásban foglalatoskodék. és abban keresné vigasztalását (MN 219)

elmémböl. mint hogy pedig olyan tanulásban foglalatoskodtam. a mely hozám illendö (MN 221)

napot tsak nem egészen a tanulásban tölteté véle. és a betüket (MN 235)

a fiát elé vigye a tanulásban, és hogy ötet tudosá tehesse (IK/A 143)

mert tudatlan lévén. nem gyönyörködhetik atanulásban., a mely az ö dolga (IK/A 313)

volna., a melyet rend szerént. atanulásban., vagy más egyéb foglalatoságokban töltik (IK/A 354)

töltötte inkáb ideit, mint sem atanulásban. ollyan volt. mint akiröl azt (IJE 9)

inkáb is foglalhatták magokat a tanulásban (IJE 29)

hivatalba vagyon, valaki, mely a tanulásban áll, vagy ha annyi tálentuma (IJE 50)

ha annyi idöt nem tölthet atanulásban. és ha valamely mesterséget kell (IJE 103)

már a Cathecuménus viselte magát, atanulásban, de nem tsak atanulására vigyáztanak (KSZ 313)

oly iffiu Clericusokot. a kiket atanulásban, és a jó erkölcsben nevelték (KSZ 424)

ki ki magánoson. élvén, se atanulásban. se az imádságban nem foglalák (KSZ 474)

tanulásbol – 1

azt nem tudgya, vagy a tanulásbol. vagy a probábol. hogy mikepen (IK/A 293)

tanuláshoz – 1

juthatunk. a jó erkölcsre valo tanuláshoz. ugy mint a predikacio. a (IK/A 90)

tanulásit – 1

esztendös korában el hagyatván véle atanulásit, az attya házához viszá keleték (IK/A 356)

tanulásnak – 16

nyolcz vagy kilencz esztendeig valo tanulásnak. se maga. se az ország (TL 108)

oráig is. nem egyébért. hanem atanulásnak kedviért. és hogy azokot követhessed (KG 552)

mivel a bizonyos, hogy atanitás, atanulásnak. leg jób modgya., rendben vévén (IK/A 9)

Elöször. hogy ezt a könyvet atanulásnak kedviért olvasad. figyelmeteségel. és rendiben (IK/A 10)

A tanulásnak ohajtása olyan szükséges ajó erkölcsre (IK/A 90)

hogy véghez vihese, de a tanulásnak nagy kedve, ismét el kezdette (IK/A 184)

és helyes kérdéseket is tévén. tanulásnak kedviért (IK/A 234)

kinek mindenel tartozol. olvasad az tanulásnak kedviért. figyelmeteségel. és rendel. meg (IK/B 386)

kik is el vesztegetvén az tanulásnak idejét. az után henyélöké, és (IK/B 469)

rövideb, és hasznosab uttya az tanulásnak * . azért igen szükséges hogy egy (IK/B 547)

{…} Micsoda az tanulásnak szereteti (IK/B 568)

beszédben valo meg türköztetés. a tanulásnak szeretete., a tiszteséges mulattság. és (C/A 366)

{…} A tisztaságot 2 atanulásnak szeretetit. 3. az Isten hazához (C/A 636)

bészédben valo meg türköztetés. a tanulásnak szeretete., a tisztességes mulattság. és (C/B 1179)

{…} A tisztaságot, 2. a tanulásnak szeretetit. 3. az Isten házához (C/B 1379)

és semmi rendit nem üsmervén. atanulásnak, azután, igen nagy bajal kellene (IJE 91)

tanulásodal – 1

erkölcsü életedel, és ahoz szükséges tanulásodal, és mihent arendben valo meneteledet (IK/A 312)

tanulásodot – 1

magát nem tudni ? kezd el tanulásodot, a magadot valo meg üsméreten (IK/A 113)

tanulásodra – 1

a mellyek meg iratattak. ate tanulásodra iratattak, hogy a békeséges türés (KKU 362)

tanulások – 2

nagyob oka az ifiak rendeletlenségeknek. atanulások el végezése után, a henyélés (IK/A 359)

és az öregeknek. oktatásokbol állot tanulások (ISZ 219)

tanulásokban – 1

illyen tisztésséges. hasznos. és kedves tanulásokban, ha tanulni akarsz, arra elég (IK/A 360)

tanulásoknak – 1

tehát. hogy leg nagyob része tanulásoknak, azirás, és olvasás nelkül volt (ISZ 219)

tanulásokot – 1

könyveket magyarra fordittsák. ugy a tanulásokot. aközönséges jora forditanák. mivel sokan (TL 109)

tanulásokrol – 1

A gyermekek neveltetéséröl, foglalatosságokrol, és tanulásokrol (ISZ 215)

tanulásoktol – 1

ajándékok bennek., nem az ö tanulásoktol., vagy munkájoktol volt, hanem a (É 797)

tanulásom – 1

De meg üsmervén érdemidet. a tanulásom. arra is meg tanyitot., hogy (MN 237)

tanulásomnak – 2

mondá. hogy az én keserü tanulásomnak magjábol, mostanában kedves gyümölcsöt szedek (IK/A 184)

adok néked Istenem. hogy keserves tanulásomnak most gyümölcsit szedem * látodé fiam (IK/B 531)

tanulásomot – 1

nem akarván. hogy félben hagyam tanulásomot, olyan hazám béli embereket kerese (MN 223)

tanuláson – 2

munkában. mivel az. tested az tanuláson. lenne ámbár, de az elméd (IK/B 601)

sem vala szükségek. hogy ha atanuláson egy nehány féle nyelveknek tanulását (ISZ 215)

tanulásra – 19

nem keresnek modot és alkalmatoságot atanulásra, söt még azt kerülik, ugyan (É 223)

jól nevelhessen, minden ideit, a tanulásra. és én ream forditotta, illyen (MN 220)

felida oly erösen adá magát atanulásra, hogy leg alab. egy holnap (MN 235)

tettzik azokban, a kik a tanulásra hivatattak.; akik felöl el mondhatni (IK/A 75)

vagy abban arendben, el veszted atanulásra valo alkalmatos idöt, a mely (IK/A 112)

akik el vesztvén {el-vesztvén} a tanulásra valo idöt, henyelök. és haszontalanok (IK/A 112)

annál nagyob szükséged vagyon. a tanulásra, azért mert inkáb meg eshetel (IK/A 203)

tettzik azokban, az kik az tanulásra hivatattak, mert el is mondhatni (IK/B 435)

alkalmatos idöt el veszted. az tanulásra, az mely is az iffiuságnak (IK/B 469)

légyen nékik leg szükségeseb az tanulásra. nem csak nem gondolnak aval (IK/B 495)

hozá foga. kedve lévén az tanulásra. végtire nagy bajjal valo munkáját (IK/B 531)

de szükséges hogy az szorgalmatos tanulásra adgyad magadot, hogy alkalmatos lehes (IK/B 641)

tellyeségel az egyházi rendhez. valo tanulásra. és arra czélozz, hogy magadot (IK/B 642)

gyermekek ne légyenek is alkalmatosak atanulásra (C/A 515)

gyermekek ne legyenek is alkalmatosak atanulásra (C/B 1290)

pedig arra valoságosan hivatalos. ujontában atanulásra kellene magát adni. hogy had (IJE 103)

A sok tanulásra sem vala szükségek. hogy ha (ISZ 215)

az elme hajlandob volt a tanulásra, és a jó erkölcsök könyebbek (KSZ 484)

a napot alélek gondgyára. és atanulásra. és az éttzakát atesti gondra (SUT 639)

tanulást – 20

de ha magok is a tanulást jobban szerették volna. a fiakot (TL 106)

mert nem szokta volt meg atanulást. az ész pedig tanulás nélkül (TL 238)

magokat. ellenben a kevély elmék, atanulást kerülök kik a világhoz, és (É 20)

szerette a tudományt., és a tanulást. de kedvit akarván timánnak. mindenben (MN 218)

A valoságos keresztény pedig. aki atanulást szereti, meg visgálva követi vallását (VKT 788)

nagyob akadályára., szeresed, és keresed atanulást, és abban bizonyos légy. hogy (IK/A 143)

mely oka lesz veszedelmednek szeresed atanulást, és arra minden modot keres (IK/A 143)

elméd lehesen., a mely szerese atanulást, a tanácsot. az intést, és (IK/A 150)

kerülik, a munkát szeretik, a tanulást keresik. és azt hasznokra fordittyák (IK/A 202)

áitatosághoz foglalni. a szorgalmatoságal valo tanulást, hogy abban a hivatalban, alkalmatos (IK/A 313)

és magadot nem tudni. az tanulást. az magadon valo üsméreten kezd (IK/B 471)

nemlehet,. szeresed. és keresed az tanulást. bizonyos lévén abban. hogy semmitöl (IK/B 496)

mivel az mely elme az tanulást szereti, az minden jót bé (IK/B 568)

az ki meg veti az tanulást * de még töb, mert számot (IK/B 641)

legyen., mert mivel tudatlan, az tanulást is nem kedvelheti. az henyélés (IK/B 642)

az Isten elöt, azért valamely tanulást végy magadnak. mely az (IK/B 679)

legyen. 11 szerese amunkát, és atanulást, 12. amagános életet, 13 kerüllye (C/A 622)

szerese a munkát. és a tanulást,. 12. amagános életet: 13. kerüllye (C/B 1369)

elmének, nem kell tehát a tanulást haszontalannak tartani. söt még atáplállya (IJE 50)

tsinál, abban foglallya az olvasást, tanulást, és az elmélkedést, a dologbol (IJE 158)

tanulásunkal – 1

se mi magunknak nem adhattyuk, tanulásunkal., hanem ezt egyedül, a világoságnak (É 679)

tanulásunkra – 1

büntetésünkre, vagy leg aláb ami tanulásunkra engedi hogy meg vessenek. az (VKT 867)