Ezen különösön valo itélet után. mindenik embernek a lelke. vagy paraditsomban. vagy purgátoriumban. vagy pokolban megyen
Végtire. a midön a Menyei Anyaszent egy háznak száma bé telik. minden halottak fel támadnak és a kristus nagy ditsöségben fog el jöni az Angyalokal. és a szentekel: hogy meg itéllye az embereket
A közönségesen valo itélet után. purgátorium nem lészen, hanem a jók, testben és lélekben fognak menni paraditsomban, és a gonoszok. testben. és lélekben fognak meni pokolban.
A jóknak nevezik. az olyan keresztyeneket, kik az Isten törvényével. meg egyezö életet élnek e földön. hogy az örök életet el érhesék, a melyért teremtettek az emberek.
Gonoszoknak azokot hiják., kik közönségesen. az Isten akarattya ellen valo életet élnek
Az élet, a melyet kel élni eföldön. hogy a boldogságot el lehesen érni. két dologban áll. a vétket el kel hagyni. és az Istenhez kel kaptsolni magunkot
Ha a vétket tellyeségel el akarják hagyni. azon kel lenni szüntelen, hogy meg gyözhesék a természet szerént valo hajlandoságot a melyel, vannak az emberek az eredendö vétektöl fogvást, a kevélységhez. az érzékenységhez., és a szemnek bujálkodásához, mivel ezen három hajlandoságok gyükerei minden féle vétkeknek.
Hogy az Istenhez lehesen kaptsolni magunkot ö benne kel hinni, reménleni, és szeretni ötet. mert tsak a hit, reménség, és a szeretet által lehet az Istent szolgálni. és hozája kaptsolni magunkot
A szeretet a lelke minden más keresztyéni jó erkölcsöknek, akár mit tselekedgyenek az emberek. de ha szeretetek nintsen. azok tsak semik, és a mit tselekesznek az üdveségekre nem használ
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 29)