K Mit értesz azon hogy meg kel vallani minden vétkeinket?
F Azt értem, hogy meg kel vallani leg aláb az egész halálos vétkeket, azoknak számát, külömb féle mi némüségeit. és Circumstanciáit.
K Mit értesz a külömbféle minémüségü vétken.?
F Azt értem, midön némelykor egy vétek nagyob mint mászor. ugy mint meg lopni a templomot a szenttség törés. emás féle vétek mint a közönséges lopás.
K Mit értesz az aggravans Circumstantian?
F Értem azt, a mi avétket egy szer sulyosabbá tészi. mint mászor,. példának okáért, egy embertöl száz tallért loptak ell, a lopas nagyob mint ha tsak egy tallért loptak volna tölle, de még azt valamely szegénytöl lopták el, már avétek nagyob, mint ha azt gazdagtol lopták volna
K Miért kel a vétket meg vallani, azoknak. számát. minémüségeit. és Circumstantiáit?
F Mert a nélkül a pap nem üsmérhetné meg. a léleknek állapottyát, és nem adhatna ahoz illendö orvoságot
K Hát ha nem emlékezhetünk mindenröl. minek utánna magunkot jól meg visgáltuk volna?
F Az Isten nem kiván lehetetlent, az el felejtet vétket ugy meg botsáttya. mint a melyet meg vallottunk. hogy ha a feledékenység nem a mi roszaságunktol vagyon
K Hát ha agyonás után valamely vétek eszünkben jutna. mit kel tselekedni?
F Meg kel azt gyonni leg elsö alkalmatoságal.
K Hogy ha jól meg nem visgálván valaki magát vagy szégyenböl vagy valamely más okbol. egy halálos vétket el hagyna a gyonásban., mit kellene tselekedni.?
F A gyonás haszontalan és szenttség törö volna, tartoznak ujolag meg gyonni., és penitentziát tartani aszenttség törésért.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 567)