K Hát ha agyonásban egy halálos vetket felejtenének el. azért. mert nem tudták hogy halálos légyen avétek.?
F Hogy ha atudatlanság halálos volna, atudatlanságtol okozot feledékenység agyonást szenttségtelenné tenné. hogy ha pediglen a tudatlanság botsánando volna, agyonás jó volna.
A tudatlanság halálos. amidön tunyaságbol., és szán szándékal mulattyák el köteleségeknek meg tanulását.
Botsánando pediglen hogy ha nem tunyaságbol és nem szánszándékal valo, vagy mikor atudatlanság nem nagy dologbol álló.
K Sokan vannaké olyanok akik tudatlanságban esnek a gyonás iránt?
F Nem lehet arrol rettegés nélkül gondolkodni. kevés keresztyén vagyon olyan minden féle renden. aki vétkes tudatlanságban ne élne. akötelesége iránt, kevés is vagyon olyan akinek ne kellene tartani gyonásáért, és communiojáért.
Magyarázat
A te szánszándékal valo tudatlanságod az oka hogy magadot bé nem vádolod. vétkes hajlandoságodrol., ugyan ezért is olyan papot keresz magadnak aki semi kérdéseket netégyen, és absolutiot adgyon, de az absolutio semire valo. szenttség törésben is estél, talám apapodis. halálos állapotodban meg maradtál., azután Communikálsz. az ujjab szenttség törés,
K Mit értesz az alázatoságal valo gyonáson?
F Azt értem hogy alázatoságal kell meg gyonni., érezvén sulyat vétkeinknek, meg szánván és bánván azokot
K Miröl lehet azt meg üsmérni ha agyonás nem alázatos?
F Arol midön avétket szomoruság nélkül valyák meg., tsak ugy mint ha valamely historiát beszéllenének, midön magokot mentik, vagy másokot okoznak, midön apap
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 568)