abbol. hogy ö épitet leg elöbször várost a földet ugy tekéntette. mint lako helyét. és nyugodalmát.
3 Az ö szive meg vala romolva és ha külsö képen végben vivéis a vallás béli hivatalt, de aztot nem tartá leg föveb dolognak, és nem a leg jobbakot ajánlya vala az Istennek.
4. ö benne nagy kevélység, és irigység vala
5. ö utálá, üldozé, és meg ölé az öttsét. mert az öttse igazab vala nálánál.
Ilyenekel vannak meg bélyegezve mind azok akik a földi városhoz tartoznak
K Ábel. miben volt képe a menyei városnak?
F Abban hogy a földhöz épen nem ragaszkodot azon magát ugy tekéntette mint idegent, várost nem épitet, tsak az Istennek élt. leg föveb dolognak tartotta a vallás béli hivatallyát. és hazájának az eget, ö a halálával a kristust jelentette, és képe volt mind azoknak az igazaknak, kik ö utanna valo idökben üldözéseket szenvedének a gonoszoktol.
K Miben jelentette Abel a kristust, és kain a sidokot?
F Sok dolgokban.
1. kain születet elsöben, azután Abel, a sidok meg elözték a kristust, az idöben valo születésiben.
2 kain mezei munkás lévén képzette a ragaszkodást, a melyel lennének a sidok a földhöz
Abel juhász lévén. képzette a kristust a kit jó pásztornak nevezik. a pasztorok fejdelmének.
3. kain tsak nyelvel. tiszteli vala az Istent, és külsö képen, a szíve meg lévén romolva, ugyan ezeket is hánya az Isten szemekre az sidoknak
Ábel igaz lévén az ö külsö ajándéka jele volt a belsönek. a melyel ajánlotta magát az Istennek. valamint szent
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 71)