Pál mondgya. hogy a kristus az Istennek áldozta magát a szent Lélek által.
4. Az irás azt mondgya, hogy az Isten meg vetette kaint, és az ö áldozattyát, és hogy ö elötte kedves volt Ábel, és az áldozattya. igy az Isten a sidokot és az ö aldozattyokot is meg vetette. de a kristus., és az ö aldozattya kedvesek ö elötte.
5. Gyülölségböl és irigységböl ölé meg kain az ötsét. ugyan gyülölségböl, és irigységböl ölék meg a sidok a kristust. az ö attyokfiát a Dávid maradékját.
6. Az Ábel vére boszu állást kért kain ellen.
A kristus vére kegyelmet kér, és Isteni boszu allás esik a sidokra, és atöbb bünösökre kik azt haszontalanná teszik meg általkodásokal
7 kain, vétkiért valo büntetésböl, bujdoso. és vándorlo életet élt, és az Isten jelt ada reá hogy senki meg ne ölye.
A sidok, hamiságokért valo büntetésböl ki üzetetnek hazájokbol; és a világra el szélyednek. a környülmetélésnek jelit hordozák, mely öket meg külömbözteti másoktol., és mind végig meg maradnak.
K Az irás miért szól többet Sethröl mint sem a több fiairol Ádámnak.?
F Mert ennek a maradéki inkáb meg maradának az Isteni hüségben, és az ö maradékabol valo volt a Messiás.
3. Articulus. Az emberi nemzet meg romlásárol. az özön vizröl.
K Miképen éltenek a kain fiai, és a töb fiai Ádamnak.
F Tsak nem mindnyájan tévelygésben. és vétekben éltenek, mentöl többet éltenek, a vétket is annál inkáb
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 72)