Pál mondgya. hogy a kristus az Istennek áldozta magát a szent Lélek által.

4. Az irás azt mondgya, hogy az Isten meg vetette kaint, és az ö áldozattyát, és hogy ö elötte kedves volt Ábel, és az áldozattya. igy az Isten a sidokot és az ö aldozattyokot is meg vetette. de a kristus., és az ö aldozattya kedvesek ö elötte.

5. Gyülölségböl és irigységböl ölé meg kain az ötsét. ugyan gyülölségböl, és irigységböl ölék meg a sidok a kristust. az ö attyokfiát a Dávid maradékját.

6. Az Ábel vére boszu állást kért kain ellen.

A kristus vére kegyelmet kér, és Isteni boszu allás esik a sidokra, és atöbb bünösökre kik azt haszontalanná teszik meg általkodásokal

7 kain, vétkiért valo büntetésböl, bujdoso. és vándorlo életet élt, és az Isten jelt ada reá hogy senki meg ne ölye.

A sidok, hamiságokért valo büntetésböl ki üzetetnek hazájokbol; és a világra el szélyednek. a környülmetélésnek jelit hordozák, mely öket meg külömbözteti másoktol., és mind végig meg maradnak.

K Az irás miért szól többet Sethröl mint sem a több fiairol Ádámnak.?

F Mert ennek a maradéki inkáb meg maradának az Isteni hüségben, és az ö maradékabol valo volt a Messiás.

3. Articulus. Az emberi nemzet meg romlásárol. az özön vizröl.

K Miképen éltenek a kain fiai, és a töb fiai Ádamnak.

F Tsak nem mindnyájan tévelygésben. és vétekben éltenek, mentöl többet éltenek, a vétket is annál inkáb

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 72)


Előző oldal | Következő oldal