kristust a ki által., ajánlyák szüntelen a szentek. a dicseretnek áldozattyát. ot vagyon. a faragatlan köböl valo oltár, amelyen ajánlották akeritésen kivül., az áldozatokot., ezis jelenté akristust, az ö halando testében. a ki is fel áldozá magát az attyának. a kálvarián, mint hogy benne vétek nem vala., nem volt szükséges. hogy meg faragtassék. ez igy lévén. akristus egy szers mind. Isten. ács mester, oltár áldozat, és leg föveb kö. abban atemplomban., amelynek örökösnek kel lenni. és hogy jelenttse azt azörökös voltát. annak a lelki templomnak., a melyet meg fog szentelni a kristus világ végin,. amidön mind az egész kövek helyekre tétetnek, a jérusálemi templom négy szegeletre vala épitve.,
K. CSak egy templom vala tehát judeában.?
F csak a salamon templomában. akará Isten hogy imádgyák. és abban a templomban, oltár is csak egy vala., amelyen áldozták az áldozatokot
K. mit jelente. az az egyesége a templomnak. és az oltárnak?
F. az anyaszent egy háznak., a papságnak, és az uj törvény béli áldozatnak egy voltát, az Isteni szolgálatnak egy féle voltát., a mely törvénytelen. az közönséges anyaszent egyházon kivül.
18. Articulus A tiz nemzettségeknek el szakadásokrol jéroboám alat és hogy micsoda állapotban vala az Isten népe. a sidok. és az izrael. királlyi alat.
K. ki vala az izraéliták királya salamon után.?
F. az ö fia roboám.
K. micsoda nevezetes dolog történék idejében.
F az izraéliták országa meg oszlék. a melyet meg engedé az Isten a salamon vétkiért. amint meg mondatta vala néki még éltében. 3. reg. 11. 43.
K. miképen lett. ez az eloszlás.?
F. roboam nem hogy magához édesitette volna anépet. amikor uralkodni kezde., de magátol el idegenité, esztelenül, az Isten azt meg engedé igasságábol, tiz nemzettség ellene. támada, és jeroboámot választá
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1006)