királynak, csak éppen. ajuda, és benjamen nemzettsége marada meg a roboám hüségiben. illyen formában. az ország. két felé oszlék. 3 reg, 12 st aug. libr. de gracia. et de lib. arb. c. 21.
K roboám nem állaé ellene az országa ennek az meg oszlásának?
F. igyekezék ellene allani, és száz nyolczvan ezer. embert állitta fel., de az Isten meg izené néki aprophéta által., hogy hadgya jeroboámot csendeségel uralkodni. atiz nemzettségen. erre valo nézve három. esztendeig békeségben maradának, de az után. ez a két király mind végig hadakozának egy más ellen. 3 reg. 12. 21.
K. miképen nevezék ezt a két országot.?
F a roboam országát. nevezék juda országának. ajeroboámét az izrael országának. 3 reg. 15. 17.
K mellyek valának a fö városi ennek a két országnak?
F. jerusálem vala fö városa a juda országának. az izrael országának pedig. sámária.
K. a sido nemzet miképen éle. roboám alat?
F. az elsö három esztendökben. ez a király hüségel volt az Istenhez., és anép is ötet követé, de három esztendö mulva. roboám a népel. az Istentöl el távozék, és az Isten ötet, egy ideig az egyiptiusok alá veté 3. reg. 14. 22.
K. miképpen éle jéroboám?
F. ez igen gonosz. és hamis vala. e tartván attol hogy a népe lassanként roboám husége alá viszá ne térjen., hogy ha a szokás szerént. ajerusálemi templomban fog járni, hogy aztot meg gátollya. két arany bornyut csináltata, és a népével imádtatá,. azért hogy az ö népe, mind vallásában. mind szokásában meg külömböztetnék. atöb sidoktol, és hogy meg ne egyezék atöbbivel. 3. reg. 12. 26.
K. a tiz nemzettségböl. álló izraeliták mindnyájan abálványozásban eséneké,?
F csak nem mindnyájan követék királyoknak. istentelen példáját.
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1007)