most mindent tsak homályosan látunk., mikor pedíg azt a boldogságot el érjük. akor az a homaly el vétetödik szemeinkröl. és vilagosan meg fogjuk látni. amit most meg nem foghatunk 1 cor. 13. 12. eph. 4. 13.

K. Bizonyosok vagyunké abban hogy az Isten ki nyilatkoztatta a szent haromságnak titkát.?

F. Igen bizonyosak, mert ez az igazság nyilván ki tettzik aszent irásbol. atráditiobol, az anyaszent egy ház is igy hiszi.

K. Mit hiszen ez iránt az anyaszent egy ház?

F. Azt hiszi, hogy az Isten állattyában egy, személyiben három. 1 joan 5. 7.

K kicsoda az a három személy?

F Elsö az Atya. második a Fiu, harmadik a szent lélek.

K. Ez a három személy meg külömböztetiké maga közöt?

F. Igen is meg,. mert az Atya. nem a Fiu, a Fiu nem az Atya. az Atya. és a Fiu. nem a szent Lélek. joan. 8. 16. 15. 26.

K Nem három Isteneké hát ezek?

F. Nem, mert ez a három személy tsak egy Isten., mind a háromnak egy természete. és egy Istensége vagyon. 1 joan. 5. 7.

K. Mind ahárom személy Istené.?

F Igen is. az Atya.Isten. a Fiu Isten. a szent lélek Isten. joan. 1. 1. 2. 25. act. 5. 4.

K. Ez a három személy hasonloé egymáshoz?

F Hasonlo mindenben. mind régiségben. meltoságban. és tekélleteségben. aharom személy csak egy Isten.

K Miért nevezik az elsö személyt Atyának?

F. Mert öröktöl fogva szülte a Fiat, a ki is véle egy, és hasonlo Isten., és akit igének, és az Isten bölcseségenek nevezik.

K. Az Atya.és a Fiu szeretiké egy mást?

F Igen is szeretik egy mást öröktöl fogvást., és ebböl aszeretetböl származik öröktöl fogvást, a szent háromságnak harmadik személlye., melyet szent Léleknek nevezik. joan. 14. 17.

K Nem egyedül az atyátol származiké hát a szent lélek?

F Nem, mert az atyátol. es fiutol származik a szent Lélek. st aug. libr 4: de trinit. Cap. 20.

K Az atya származotté valamelyik személytöl.?

F Nem, mert az atya eredete amás két személynek.

(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 944)


Előző oldal | Következő oldal