dan. 9. 26. 27. matth. 3. 17. hebr. 8. 8. 9.
5. gyülölségböl. és irigységböl. ölé meg kain az öttsét. ugyan gyülölségböl, és irigységböl ölék meg a sidok. a kristust az ö attyokfiát, a david maradékját. matth. 27. 12.
6. az ábel vére. boszu állást kért. kain ellen. A kristus vére. kegyelmet kér., és Isteni boszu állás esik az sidokra, és atöb bünösökre, kik aztot haszontalaná, tészik. meg általkodásokal. hebr. 12. 24.
7. kain, vétkiért valo büntetesböl; bujdoso, és vándorlo életet élt., és az Isten jelt ád rea. hogy senki meg ne öllye.
A. sidok hamiságokért valo büntetésböl.. ki üzetetnek hazájokbol., és a világra el szélejednek., a környülmetésnek jelit hordozák. mely öket meg külömbözteti másoktol., és mind végig meg maradnak. st aug. lib 12. Contra fausti. Cap. 9.
K Az irás miért szól többet sethröl. mint sem a töb fiairol ádámnak.
F mert ennek maradéki, inkáb meg maradának. az Isteni hüségben. és az ö maradekábol valo volt a messiás. luc. 3. 38.
3. Articulus Az emberi nemzet meg romlásárol. az özön vizröl.
K. miképpen éltenek a kain fiai. és atöb fiai ádámnak?
F. Csak nem mindnyájan., tévelygésben, és vétekben éltenek, mentöl többet éltenek, avétket is annál inkáb szaporitották, es az istentelenség hová továb jobban el terjede a világon st. aug de civi. dei lib 15 Cap. 20.
K a seth fiai is hasonlo rendeletlen életet élének tehát mint a többi?
F. nem. mert ezek többire az attyokot követék, és ebben a familiában továb meg marada az Isteni szolgálat. de sok idöre., ezek is ollyanoká levének mint a többi, st. aug. de civ dei lib 15 cap 17.
K. miképpen romlának ezek is meg.?
F. a gonoszokal valo társalkodásokal, és avélek. szövettséget valo vetésel. st.aug. de civ.dei lib. 15. cap. 12.
K. nem vala tehát senki is. a ki szentül élt volna és igasságban?
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 967)