ö épitet leg elöbször várost. a földet ugy tekintette. mint lako helyét, és nyugodalmát.
3. Az ö szive meg vala romolva:, és ha külsö képen végben vivé is a vallásbéli hivatalt, de aztot nem tartá leg fövebnek., és nem aleg jobbikot ajánlja vala az Istennek,
4. ö benne. nagy kevélység. és irigység volt.
5. ö utálá. üldözé, és meg ölé az öttsét. mert az ö öttse. igazab volt nálánál.
mind illyenekel vannak meg bélyegezve mind azok, kik a földi városhoz tartoznak.,
K. Ábel. miben volt a menyei városnak képe.?
F abban hogy a földhöz éppen nem ragaszkodot., azon magát ugy tekintette, mint idegent., várost nem épitet, csak Istennek élt, leg fövebnek tartotta, a vallás béli hivatallyát. és hazájának az eget, ö a halálával, a kristust jelentette. és képe volt mind azoknak az igazaknak., kik ö utánna valo idökben, üldözéseket szenvedének a gonoszoktól.
K. miben jelentette ábel a kristust. és kain a sidokot.?
F. sok dolgokban.
1. Cain születet elsöben. az után ábel. a sidók. meg elözték a kristust. az ö idöben valo születésiben.
2. Cain mezei munkás lévén. képzette, a ragaszkodást. a melyel lennének a sidok a földhöz.
Ábel juhász lévén. képzette a kristust. akit hinak jó pásztornak. a pásztorok fejdelmének.. ézék. 37. 24. joan. 12. 14. 1 petr. 2. 25.
3. Cain csak nyelvel. tiszteli vala az Istent. és külsö képen, meg lévén szive romolva. az Isten ezeket is hánnya szemekre a sidoknak isa. 29. 13. matth. 15. 8.
Ábel igaz lévén, az ö külsö ajándéka. jele volt a belsönek, a melyel ajánlotta magát az Istennek., valamint sz. pál mondgya hogy a kristus az Istennek áldozta magát a sz. lélek által. hebr. 9. 14.
4. az irás azt mondgya. hogy az Isten meg vetette. kaint, és az ö áldozattyát. és hogy ö elötte kedves volt ábel. és az áldozattya.
ugy az Isten az sidokot, és az ö áldozattyokot is meg veté. de a kristus. és azö áldozattya. gyönyörüségesek ö elötte.
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 966)