járni ahitnek uttyán, hozája hüségel lenni, és mindent az ö kezéböl várni, mint olyan kegyes Atyának kezéböl aki öket tisztittya, a probák által.
K Mitsoda oktatást vehetünk a viznek borrá valo változásábol, a mi az Eucharistiát illeti?
F világosan meg láttyuk abbol. hogy akristus ura lévén a természetnek, avaloságokot semivé teheti, és azok helyében másokot terempthet, vagy is azokot meg változtathattya, akarattya szerént, ez igy lévén, akenyérnek, és abornak valoságát, a maga testének, és verének valoságává változtathattya. valamint borrá változtatatá a vizet. de ez a tsuda, jelenté még azt a változást is, amelyet akristusnak mindenhato kegyelme munkálodék a pogányok szivében, midön öket ahitre hivá, aviz jelenté a természetnek gyengeségit, és abor akegyelemnek vagy a szeretetnek erejét, a mely az Isten fiaivá tevé a pogányokot, akikböl fel álitá Anyaszent egyházát, jelenté még ez a tsuda a félelemnek szeretteté valo változását, valamint történék asidokal kik az Évangyéliumra térének, kérjük az üdvezitöt, hogy változtason meg minket, és ujittsa meg szivünket.
K. Mit monda a nász nagy a vö legénynek, amidön meg kostolá a vizböl változtatot bórt,?
F Meg ditséré érette, hogy a közönséges szokást nem követvén, utollyára hadta volna ajo bort, emeg mutattya mitsoda külömbség vagyon azok közöt kik a világot szeretik. és akik az Istené. avilág nékiek joszágot, örömet, gyönyörüséget igér, utollyára. nyomoruságot, és keserüséget ád, az Isten. ellenben az övéit, a Fia pohárábol itattya, nagy munkával, és sanyaruságal, de az ö sanyaruságokot nagy öröm, és boldogság fogja követni.
K. Nem jelenté emég valami mást is.?
F E még jelenti akét féle keresztyéneket, mivel némellyek azok közül, meg téréseknek kezdetén, nagy buzgoságokot, és áitatoságokot mutatnak, de azután lassanként meg kezdenek hidegülni, gondolván
(II. Épistolák: 109)