azokot magoknak kivánták volna, ugyan illyen indulatbol is vetekedének gyakorta. egy más közöt. az elsöségért. ezekböl sokat tanulhatunk. és meg láthattyuk mitsoda szükséges a szivünk belsö indulatira vigyázni, nem tsak azért hogy mi magunk nagyra vágyok ne legyünk. hanem azért is hogy nagyra vágyásbol. amások elö menetelét meg ne gátollyuk. és hogy ne legyünk azokhoz irigységel. akiket elönkben tesznek.
K Miképpen feddé meg az ur nagyra vágyodásokrol?
F Meg mutatá nékik hogy az ö országát. alázatoságal érik el. és hogy amely hatalmat ád nékik a lelkek igazgatására. nem arra tzéloz hogy azokon uralkodgyanak. és hatalmaskodgyanak. valamint apogányok. fejedelmi. az alattok valojokon, hanem hogy lelki hasznokra legyenek, és hogy az, aki leg elsö akar lenni, annak szolgának, és leg utolsonak kel lenni.
NAGY BÖJT 2Dik HETIN VALO TSÖTÖRTÖKÖN
Imádság
Enged meg uram nékünk segittségednek kegyelmét. ugy hogy keresztyénhez illendö képen vivén végben a böjtnek, és az imádságnak köteleségit, meg is szabaditassunk lelki és testi ellenséginktöl, ami urunk J. k.
Epistola
jérem. 17. 5.
Ezeket mondgya az ur, átkozot ember. a ki emberben bizik, és atestet tészi az ö karjává. és az urtol el távozik a szive. mert lészen mint atamarik tsemeték apusztában, és nem láttya mikor eljö a jó, hanem szarazságban lakik a pusztában. a sovány, és alakhatatlan földön, áldot férfiu aki az urban bizik. és az ur lészen az ö bizodalma, és lészen mint a vizek mellet plántáltatot fa, mely a nedveségre erezti az ö gyükereit, és nem fél midön eljö ahévség, és az ö levele zöld lészen
(II. Épistolák: 285)