avétek ugy vagyon zárva, mint koporsojában., hogy fel gerjeszsze abban a félelmet, atöredelmeséget. a bizodalmat, és a szeretetett, hogy meg változtassa benne. a teremtet állatokhoz valo ragaszkodást, a mely nem engedi hogy az Istenhez fordulhason., a kik ahalotat viszik, jelentik azokot a rosz szokásinkot, és hajlandoságinkot, melyek a roszra visznek., és a melyeket meg tartoztattya akristus az ö szent Lelkének erejével.
K Mit jelentnek ezek a szavai az urnak, amelyekel parantsolá a halotnak hogy fel kelyen.?
F Jelentik azö kegyelmének belsö képen valo szozattyát. aki is beszél a bünösnek szivében, aki fel nyittya füleit hogy halhasson, aki fel álittya a vétekböl, valamint koporsojábol, és fel álitván, készen legyen. parantsolatinak végben vitelére, minden aki az Atya szavát hallotta. és meg tanulta, én hozzám jő, mondgya a kristus joan. 6.45.
K. Miért tészi fel. szent lukáts. hogy a kristus fel támasztván az ifiat, visza adá az annyának.?
F Azért, mert amidön akristus egy bünöst meg terit, viszá adgya ötet az Anyaszent egyháznak. a mi anyánknak. a ki meg térésit imádságival., és sirasival nyerte meg néki hogy az után az Anyaszent egyház tanitsa, és vezérellye ötet, az igazságnak uttyán. ez a meg betsülhetetlen kegyelem. melyet nyert a meg tért bünös. az Anyaszent egyház kérésire, arra kénszeritti ötet. hogy az ö szent Annyához nagyob köteleségel. és engedelmeségel. légyen. és kövesse parantsolatit.
K. Mit jelent ahárom halot. akiket a kristus fel támasztotta?
F Jelentenek három féle bünösököt., kiket kegyelme által támasztotta fel. a synagoga béli fejdelemnek leánya, ki az ágyán halva feküt, jelenti azokot, kik tsak a szivekben vétkeztek. gondolatokal. és kivánságokal., a mái Évangyéliumban lévö ifiu, kit temetni visznek, képe azoknak, kik külsö képen tselekedetekel is ki mutattyák a vétket., lazár. pedig akit már el temettek. és szagos volt. jelenti azokot. kik meg rögzöt vétkes szokásoknak, sullyos terhe alat vannak., és akiknek példájok veszedelmes, és botránkoztato
(II. Épistolák: 386)