kivántatot, és talám a fia halálával büntette meg ötet. a midön az Isten embereível élünk, ahit arra tanit, hogy ö bennek az Istent tekénttsük, nagy tisztelettel legyünk hozzájok, magunkot hozájok érdemetleneknek tarttsuk, az illyen gondolat vivé szent pétert arra, latván oly tsudálatos halászattyát. hogy az urnak lábaihoz borulván. azt mondaná néki, tavozzál el tölem. mert én bünös vagyok

K Illyés fel akarván támasztani agyermeket, miért terjesztéki magát. és méré meg a gyermeket három uttal.?

F Meg akará nékünk mutatni. hogy tselekedetében titok volna. és hogy annak mélyeb értelmét kel keresni, mint sem a betü szerént valot, mivel a profétának. az ö magát esze sugoritása, és a holtra, háromszori borulása, nem vala szükséges annak. aki a tsudát tette. agyermek testire valo maga esze sugoritását a profétának., ugy tekénthettyük mint képit, az Isten Fia maga meg alázásának, a meg testesülesben. a melyben magát meg hajtotta a mi kitsinységünkhöz képest,, hogy lelkünknek életet adgyon, ami gyengeségünkhöz hasonlo testet vett magára. azért hogy a mi testünk,. hasonlo légyen az ö ditsöségéhez. a profétának, háromszori le borulása, jelenti azt, hogy a vétekböl valo fel támadásunk. a minden ható Isteni három személynek munkája., ugyan ezt is láttyuk a kereszttségben., a midön Atyának. Fiunak. és szent Lélek Istennek nevében keresztelnek., és hogy háromszor márttyák a vizben az ó embert, hogy az uj fel támadgyon.

K. Mitsoda hálá adásal tartozunk az Isten Fiának oly nagy maga meg alázásáért, a mely meg érdemlette nékünk a lelki ujonnan valo születést.?

F Ollyan hálá adásal, hogy a menyiben töllünk lehet, mérjük magunkot annak maga meg alázásához, a ki magát. a mi gyengeségünkhöz mérte. erre valo nézve akarja azt, hogy hasonlok legyünk a kisdedekhez, és aki elsö akar lenni, hogy a leg aláb valonak tarttsa magát. és mások szolgájának.

K Mi képpen mutathattyuk meg a szent Háromsághoz valo köteleséget a melyel vagyunk hozája az új életünkért?

(II. Épistolák: 388)


Előző oldal | Következő oldal