azoknak, kik meg szabadulván valamely nyavalyábol. vagy nyomoruságbol., nem gondolkodnak penitentziát tartani. vétkekért. melyek ezeket ókozák, se az Istenhez valo háláadoságokot nem mutattyák. nagyob felebaráti szeretetekkel, munkálodván azon. hogy ki vehessék a szegényeket, és anyomorultakot szegénységekböl. valamint az Isten ki vette öket szenvedésekböl.

K Az Isten miképpen ditsoitti nevét a botsánatban?

F A botsánatban fényeségel ki mutattya azö joságát. és irgalmaságát, valamint hogy Ditsöséget ád nevének a büntetésben, mert meg bizonyittya, mind a maga. igasságát, mind a maga hatalmát.

K. Ez a szent ember mi formában igyekezik az Isten igasságát meg kérelni, és kegyelemre vinni?

F Azon keri, hogy Ábrahámra, Isákra, és Jákobra valo tekéntetért. irgalmazon meg néki, ebböl ki tettzik hogy egy bünösben nem lévén semmi is a miért meg érdemelhesse az Isten kegyelmét. lehet néki az Isten mellet lévö szentekhez folyamodni. és hogy az Anyaszent egyháznak szokása szerént, a szenteket segittségül hini. enem új szokás. mivel e szokás vala az ó törvényben. minden idökben., hogy kérjék az Istennek segittségit. ezekre a szent patriárkákra valo tekintetért. noha nem az ö érdemekért adgya vala kegyelmének segittségit. hanem a Messiásnak. akit várának.

Évangyélium.

szent luk. 7. 36.

kéri vala pedig ötet,. némely a farisaeusok közül, hogy véle ennék, és bé menvén a farisaéus hazában letelepedék és imé egy aszszony állat, ki avarosban bünös vala, hogy meg érté. hogy le telepedet volna a farisaeus hazában, hoza alabástromot kenettel, és meg álván hátul alábainál. köny hullatásokal kezdé öntözni a lábait, és hajával tőrli vala, és tsokolgattya vala alábait, és a kenettel keni vala. látván pedig a farisaeus, a ki ötet hitta vala. szolla ö magában, mondván, ez ha proféta volna, tudná bizonyal kitsoda, és mi némü aszszony

(II. Épistolák: 422)


Előző oldal | Következő oldal