szeretettel. a mely szeretet, meg igazulására lészen, ez igy lévén. sok bünei meg botsátattak annak, aki igen szeretett, és az akinek sok büneit meg botsátották, tartozik, a vett kegyelemért háláadásbol igen szeretni.
K Ez az aszszony miképpen mutatá meg. akristushoz valo szeretetétt?
F Köny hullatásival öntözé lábait, és hajával törölé azokot, szüntelen tsokolgattya vala azokot. és kenetet hinte azokra, a farisaeus pedig ezeket tsufságal tekinté, és ö, illyeneket nem tselekedék. se tsokot nem ada. néki, se kenetet nem hinte fejére, azért is mondá a kristus, hogy ez az aszszony igen szeretett, el itélhettyük ebböl. hogy a farisaeus kevesé szerette ötet. vagy talám nem is, mivel igaznak tartván magát, nem gondolá hogy sokal tartoznék az Isten igaságának
K. Következiké ez, akristus szavaibol., hogy sok vétket kel követni azért, hogy azokért botsánatot nyervén. ötet az után inkáb szeresék. vagy a, hogy a ki keveseb meg bántásal volt hozája, keveseb szeretettel is tartozik néki.
F Éppen nem következik egyik is. mivel nem tsak azért tartozunk az Istent szeretni, hogy büneinket meg botsátotta, hanem még, szent Agoston szerént. azokért is, a melyeket nem tselekedtük., mivel tsak azö gond viselése. és kegyelme tartoztatot meg attol. hogy azokot nem tselekedtük., az ártatlanságnak szine alat. soha meg nem kel bennünk hülni a szeretetnek, se a háláadoságnak, az Isten irgalmaságához, mivel egy penitentzia tarto bünös, akiben több szeretett vagyon eléb valo egy ollyan ártatlannál., a kiben a szeretet kevesebb.
NAGY BÖJT 5DIK HETIN VALO PÉNTEKEN.
Imádság
önttsed mi urunk szivünkben kegyelmedet., ugy hogy a midön mi magunkot büneinkért meg büntettyük, el kerülhesük az örökös büntetést. az ideig valo büntetésel melyet szenvedünk., a mi urunk J. K.
(II. Épistolák: 426)