imádtassa. az Isten templomában fog ülni, mert ha lehet tölle. a közönséges Anyaszent egyházban helyhezteti szekit, és annak Fiait arra fogja kénszeriteni hogy ötet imádgyák
K. Miért mondgya az Apostol hogy az álnokságnak titka; még az ö idejében kezdödöt el.
F Azért mert az álnokságnak titka, még az Apostolok idejében kezdödék el; sok keresztyéneknek a hittöl valo el szakadások miat, akiket az eretnekek el vonák az Anyaszent egyháztol. ezt is akarja nékünk jelenteni szent János, midön azt mondgya. hogy az ante kristus már el jött, és hogy sok ante kristus vagyon evilágon, tudni illik sok eretnekek, sz. Jan. 1 lev. 2. 18; és ez a titok minden nap nevekedik a hitnek, és a szeretetnek el fogyásával, a mellyet a világi meg romlás okoza, de akiröl szent Pál. beszél, a még felyül haladgya a töbit hamiságával. és akristus ellen valo támadásával; és az Anyaszent egyházat valo üldözésével, egészen le irja a képit midön azt mondgya felölle, hogy asátánnak. erejével fog eljöni minden hatalomal, jelekel., és hazug tselekedetekel., és ahamiságnak minden álnokságával., azokban kik el vesznek.
K. Mit kel tsinalni hogy meg lehesen tartani a hitet, amég az antekristus el töröltessék?
F A világ ellen kel hartzolni, aki valoságos ante kristus, és aki magában foglallya az ö hiveit, ellene kel állani rosz erkölcseinek, keresztyeni életel, és eröszakal kel fel támadni az ö sok rosz szokási, és tartási ellen, állando és meg változhatatlan áitatoságal.
K. Mit értesz akristus szájának lelkén, mely el töröli az ante kristust.?
F Értem az ö szavát. vagy az ö fényes jelen valo lételét, mivel tsak egy szavával, vagy jelen lételével, el törölheti ezt agonoszt, valamint anap el széleszti a setéttséget.
K. Miért engedi meg az Isten hogy ez a gonosz tsudákot tegyen?
F Azt az ö igaságábol engedé meg, azért hogy meg büntesse az emberek hüségtelenségit, az igasságos hogy azok akik nem akarták hinni az igazságot a mellyet a kristus hirdetet nékiek, és amellyet meg bizonyitotta tsuda tételeivel. és szenttséges életével. hogy azok el hagyatassanak az ördög hazugságára, és hamis tsuda tételeire.
(II. Épistolák: 43)