Apostol nem akarja tehát hogy az illyenekröl itéllyünk, hanem hogy meg várjuk azt, az utolso napot, a mellyen az Isten ki nyilatkoztattya a szivek titkait.
Evangyélium
Szent luk: 3. 1.
Tiberius Császár birodalmának tizen ötödik esztendejében., pontius pilatus tisztartoja lévén Judaeanak, Hérodes tetrárkája lévén Galilaeanak, Filep pedig az ö Attyafia, tetrárkája lévén Ituraeanak, és trákonit tartományának, és lysaniás tetrárkája lévén. Abilinának Anoniás, és kaifás papi Fejdelmek alat, lön az ur Igéje Jánoshoz, a Zakariás Fiához, a pusztában, és jöve a Jordannak minden tartományiban, predikálván a penitentziának kereszttségét, abünnek botsánattyára, amint irva vagyon Isaiás profeta beszédének könyvében, A kiáltó szava a pusztában készittsétek el a Ur utát, és minden. hegy és halom meg aláztatik, és a horgasok egyeneseké lésznek, és a darabosok sima utakká, és meg láttya minden test az az Isten üdvözitöjét.
Magyarázat
K. Miért tészi azt fel az irás hogy lön az urnak szava keresztelö szent Jánoshoz, minek elötte el kezdené predikálását?
F Azt akarja nékünk meg mutatni, hogy az olyan hivatalt el nem kel kezdeni hogy ha tsak rend szerént vagy renden kivül. arra nem hivatatik az Istentöl, igen nagy vétkes vakmeröség az egyházi hivatalban avatni magát valakinek, magatol, akármely buzgo indulatbol legyen is, de a még nagyob a midön. az elö menetelért, haszonért, keresik, az egyházi hivatalt, holot arra hivatatni kel., valamint Aaron, hebr. 5. 4. a mely kegyelmek szükségesek arra, hogy azt mind mások, mind magunk iránt, érdemesen, és hasznosan vihesék végben. azok ahivatalnak kegyelmében vannak foglalva, valamint a magjokban, mivel mag nélkül nintsen gyümölcs.
(II. Épistolák: 48)