a szent Lélektöl; josef pedig a férje. mivel hogy igaz volna, és nem akarná ötet hiresiteni., titkon el akará botsátani, ö pedig ezeket gondolván. imé az ur Angyala meg jelenék néki álmában mondván, josef Davidnak fia, ne fély el venni Máriát a feleségedet. mert a mí öbenne fogantatott; a szent Lélektöl vagyon, fiat szül, pedig. és a nevét Jesusnak hivod., mert ö szabadittya meg a népét. az ö bünökböl.
Magyarázat
K Az Isten miért akará. hogy a Boldogságos szüznek férje lenne.?
F két okbol., elöször hogy el titkoltatnék az ördög elött. az Isten Fia meg testesülésének titka, másodszor hogy az emberek elött. a kik nem tudták. és nem hitték. az ö Annyának. betsülete. és tisztessége meg maradgyon.
K Miért tulajdonittyák inkáb ennek atitoknak munkáját a szent Léleknek. mint sem az Atyának, és a Fiunak?
F A bizonyos hogy abban, mind az Atya, mint a Fiu egy aránt munkálodtak, és hogy az a meg foghatatlan egyesülese az Isteni természetnek, az emberi természettel., mely lett az Isten fiában., egy aránsu munkája a szent Háromságnak, noha az irás, azt mondgya. hogy a Boldogságus szüz. a szent Léleknek munkája által fogant méhében., mert a meg testesülés ollyan munka, a melyben leg inkáb ki tettzik nagyob fényeségel az Istennek jósága, és irgalmasága, és amellyet a szent léleknek tulajdonittyák, a ki az Atyának, és a Fiunak szeretete., ugy valamint az Atyának. tulajdonittyák a hatalmat, a Fiunak aboltseséget.
K Mit tanulhatunk a szent josef tselekedetiböl, aki ha semmit észre nem vett is külsö képen, de még is nintsen jó itélettel a Boldogságos szüz iránt?
F Azt tanulhattyuk hogy könnyen itéletet ne tegyünk az Isten félökröl, akar mely okot talállyunk arra, hanem minden jól itéllyünk. tisztelvén jó erköltsököt.
K Mint kel azoknak magokot viselni; a kik felöl igaságtalanul gyanakodnak.?
(II. Épistolák: 487)