F Jóbban azok nem tselekedhetnek., mint ha követik a Boldogságos szüznek halgatását., vessék az Isten rendelése alá magokot, a ki abban akeserves állapotban hagya öket, és várják alázatos bekeséges türésel, azt az idöt. melyben néki fog tettzeni, hogy el szélyeszsze a hamisan valo gyanakodást., és meg üsmértesse ártatlanságokot, mind azon által. ha az Isten alkalmatoságot mutat arra. hogy meg üsmértethessék ártatlanságokot, és az igazságot, azokal kik felölök bal itélettel voltanak, a felebaráti szeretett hoza magával. hogy azt el mulassák, mert a hamisan valo gyanakodások. örökös veszedelmekre lehetne.
K Mit tanulhatunk a Boldogságos szüz. halgatásabol a melyel volt szent josefhez az Istentöl vett kegyelem iránt?
F Azt tanulhattyuk, hogy titokban kel tartanunk akülönösön valo kegyelmeket melyeket veszünk Istentöl, és igen rosznak tartani, az ollyannak hivalkodását., aki mutogatásal hirdeti ki a maga tálentumát, és jó tselekedetinek végben menetelit, várjuk meg tehát hogy az Isten maga nyilatkoztassa ki kegyelmének munkáit.
K. Mit tanulhatunk a szent josef példájábol, aki hogy betsületét meg ne sértené feleséginek, titkon akara meg válni tölle?
F Azt tanulhattyuk hogy mitsoda szeretettel és vigyázásal. kel lennünk az Atyánk fiai betsületekre, és fö képen az Isten félökére. és hogy mitsoda szükséges egy férjnek magában meg fojtani a haragot melyet okoz agyanakodás; gyakorta ók nélkül, szent josefnek, ámbár igasságosnak lássék is lenni gyanosága. mind azon által. leg kiseb kedvetlenséget sem mutata feleségihez, tsudálatos példa, melyért pirulni kellene. sok házasoknak, kik ók nélkül valo gyanoságért, egy másra veszekedésel tamadnak., és egy másal gyalázatosan bánnak
K Mitsoda lelki haszonal kel tekénteni a házasoknak, a Boldogságos szüz. és szent Josef házaságát.?
F Ugy kel tekénteni ezeket a két szent házasokot. valamint példájokot. kövesék a tiszteletet, és a szeretetett, a mellyekel valának egy máshoz, hogy ugyan azon békeség, és egyeség uralkodhassék közöttök, ugyan erra valo nézve is kel hogy el kerüllyék az egy más közöt valo egyenetlenséget, ki kel vetni elméjekböl, vagy is el kel halgatni. az egy más ellen valo gyanakodást., mind addig még alkalmatoság adatik arra hogy egy másnak elméjit meg tsendesithessék.
(II. Épistolák: 488)