Magyarázat
K Mit mond a mái Évangyélium az iránt, hogy Josef, és mária mitsoda gondolatban valának a kis Jesusrol?
F. Azt mondgya hogy eza két szent tsudálkozának adolgokon melyeket mondanak vala felölle, nem mulando vala pedig bennek az a tsudálkozás., mivel azt nem más hanem, a szemek elött lévö titokhoz valo nagy hit indittá fel bennek, és a kegyelemért valo öröm, a melyel az Isten adta maga Fiát az embereknek,, azt egy reszint a kristus, és más részint az emberekhez valo szeretet indittá bennek, a kiknek meg kelleték szabadulni ö általa, ezekböl meg láthattyuk, mi formában szentellyük ezen szent idökben a titkokot, a melyeket az Anyaszent egyház ád. elönkbe,
K. Mit tanulhatunk a Simeon mondásibol. a midön azt mondgya hogy a kristus sokaknak romlására. és fel támadásokra lészen.?
F Azt tanuhattyuk, hogy meg nem kel kisebitenünk álhatatlanságunkal, és rendeletlen életünkel, az Isten Fia meg testesülésinek hasznait, aki meg szabadulásunkra jött el, hasonloká tévén minket az ábrázattyához valamint szent Pál mondgya, rom. 8. 29. mivel ha az Évangyéliumi igaságok, nem lesznek meg szentelésünkre, el jö az az, idö, amelyben kárhozatunkra lésznek, és ha a kristus fel támadásunkra nem lészen, a mi romlásunkra lészen, mitsoda nagy vétekben esnénk, hogy ha illyen nagy ajándékot az üdveségre nem forditanok,
K Miért mondgya Simeon hogy akristusnak ellene mondanak az Emberek?
F Azért hogy magunkot attol meg oltalmazuk, mivel nintsen veszedelmeseb mint akristusal ellenkezni, mivel ö benne vagyon minden reménségünk, még is ebben az ellenkezésben esének a farisaeusok, adoktorok, és a papi renden lévök, és nagyob része a sido népnek, ugyan ebben is ésnek mostanában mind azok, kik meg vetik akristus szolgaiban a szegénységet, alázatoságot, és avilági joktol valo el távozást, a melyekre intenek minket, és a melyekröl egész életekben adnak nékünk példát. ellene mondunk szentségének meg romlot szokásinkal, szegénységinek gazdagság kivanásinkal, alázatoságának, kevélységinkel, nagyra vágyásinkal, keresztének, agyönyörüség, és alágy életnek, szeretetével. legg jóbb módgya hogy
(II. Épistolák: 86)