Másodszor az Isten szolgálattyara el tőkéllet szándékod halasztásával nem csak bizontalan időt akarnál adni az Istennek, de az jelen valo iffiúságodat ugy mint a jóbbat igyekeznél meg tartani, hogy alább valót adgy néki, mert úgyan is ezen, idö még az vétkek által nem. annyira fertőztetett, meg és úgyan ezért az Isten előtt, valo kedvesebb idödöt nem akarván az ö szolgálattyára forditani, oly időt szánsz néki, a melybe mindenek ellened fognak támadni hogy alkalmatlanná tegyenek az jó erkőlcsők gyakorlására. Az testeddel edgyütt nevelkedö alkalmatlanságokat értem úgy mint az betegségeket, a bűnős meg rőgzőtt szokásokat a világi dolgok sok féle baját, a világi jók keresésétől okozott nyughatatlanságokat, ennek feslett szokásit, mivel sz: János mondása szerént az egész világ gonoszban helyheztetett, és csak az múlatság gyönyőrködtetés, gazdagság és nagyra vágyás útán sohajtván, az ídvősségről, és az őrőkké valóságról nem gondokodik, mint ha nem is vólna * . Mind ezek fogják meg gátolni az te ídvősségedet, és tellyességgel el fognak forditani tégedet az Isten szolgálattyától, ha vigyázatlan lészel, ha iffiúságodban az bűnt el nem kerűlőd, és az jó erkőlcsökőt nem gyakorlod. Itild ez ezekből menyire bántod meg Istenedet, ha más időre halasztod szolgálattyát de még é sem elég, mert ugyan is.

Harmadszor: Mely irtoztató dolog, és az Istennek tett rövidségnek úndokságát menyibe tetézi az, hogy az Istennek nem akarván adni iffiúságodat, csak akkor akarod szolgálni őtet, minek útánna mindennémű győnyőrkődtetésekkel

(IV. Az Iffiaknak kalauzza: 405)


Előző oldal | Következő oldal