nélkül valo dolog, mástol. nem jöhet hanem az Istentöl. erre ki hajták ötet elöllök, mondván néki, születésedtöl fogva. vétkezel, még is te akarsz bennünket tanyitani, jésus meg tudván hogy ki üzték volna, és elöl találván mondá néki, hiszé az Isten fiában? ama felelé néki, kitsoda az. uram, hogy had higyek benne. jesus mondá néki, már láttad ötet, és az, aki veled beszél. ö felelé néki. hiszek uram. és azonal le borulván, imádá ötet. jésus mondá az után, hogy azért jött volna evilágra hogy rettenetes itéletet tegyen, hogy a vakokat meg világosittsa, és a látokot. meg vakittsa, tudni illik azokot, akiket meg gátollya a kevélység. hogy meg üsmérhesék lelki vakságokat. ezeket némely farisaeusok halván, kérdék tölle. ha ök is vakok volnánaké,? felelé Jésus nékik, ha vakok volnátok, nem volna vétketek, de azt mondgyátok hogy láttok, és a vétketek meg marad. mint ha azt mondotta volna. szent ágoston szerént., ha éreznétek vakságtokot. az orvoshoz folyamodnátok. és ö meg szabaditana titeket ati vétkeitektöl. de ti abünben maradtok, mert okosok. és szentek lévén. magatok szemei elött, nem hiszitek hogy szükségtek légyen olyanra, a ki titeket meg világosittson. és meg szentellyen.
Minek. utánna eszerént alázta volna meg ezeknek a kevélyeknek maga hittségeket., akik is abban árttyák vala magokot, hogy másokot igazgassanak. noha oly vakok valának ö magok. elejekben adá apásztor, és a juhok példa beszéde alat, a három külömbözö szokásit az ollyan három féle személyeknek, kik magokot. alelki vezérlésre köteledzik, mivel meg mutatá nekik, hogy vannak olyanok. akik nem a kapun mennék bé a juhok aklában, hanem másut hágnak bé. mint a tolvaj. hogy lopjanak. és ölyenek; ezt ök nem értvén. meg magyarázá nékik, mondván. hogy ö volna az a kapu a melyen bé kelletik menni a juhok vezérlésire.
(III. A Kristus Jésus Életének Historiája: 687)