strab.C.21. arendelt orára az egész nép anagy templomban gyülekezet, és onnét apüspökel azon helyre ment, ahol kelletet lenni astationak, v.Cod.sacr. mivel apüspök. illyen formában, mindenik templom látogatására el megyen vala anépel, innét is eredtenek aprocessiok. v.ord.rom.
A még a nép atemplomban bé ment, és ki ki helyére ült, az alat a chorusban valamely soltárt éneklettek, amely máig meg tartotta az introitus nevet, a sub diáconusok, és a kapusok, kinek, kinek a helyét meg mutatták, hogy rendeletlenség ne legyen, kiki helyén lévén, tsendeségben imádkozot egy kevés ideig, apüspök anépet köszöntvén, az imádságot el mondotta, amelyet nevezik Collectának.
Az után, apüspök a maga székiben ült az oltár háta meget,. és ötet az egész nép láthatta, a mint is hogy, mindenik pásztor láthato képe az Istennek, valamint szent pál mondgya a hiveinek, hogy legyenek az ö követöi, valamint hogy ö követöje a kristusnak, 1 Cor.11.1. apapok két felöl ültenek, és a diaconusok fent állottak, ez igy lévén, hasonlitot atemplom, ahoz atemplomhoz, a melyet le ir szent jános az ö látásiban, apoc.4.
A püspök, maga székiben ülvén, és keziben egy könyvet tartván, annak az emberi test formának helyit tartotta, amely alat az Isten magát meg mutatta, v.greg.naz.Carm.9. apapok jelentették a huszon négy véneket. a püspök mondgya szent Ignátz. ad magn. p.53. az Isten helyét tartotta, apapok, az apostolok helyeit, a diáconusok, és a töb renden lévök. ollyanok mint az angyalok, akik készen vannak az Isten szolgálattyára, és parantsolattya végben vitelére, apüspök széke elött hét gyerttya tartok valának, és az oltár, amelyen ajánlották a füstölöt az könyörgeseknek jelit, apoc.8.3. és azután. aszent áldozatot az oltár alat, a martyrok teste lévén, valamint azon oltár alat amelyet látunk a szent János látásiban. anép,. akivel az egész templom tele volt. képzelte,
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 404)