A Görög atyák, nem annyira külömböznek arégí auctoroktol, a nyelv nem anyira változot vala meg nap keleten., és a jó tudományok ót inkáb meg tartattak vala, ezeknek az atyáknak irások, mind fontos, mind kedves, Naziánus szent gergely,nek irása, mély, és ékes, Chrysostomus szent jános, leg föveb példája lehet a predikátoroknak, rend szerént. versröl, versre magyaráza a szent irást. és leg inkáb a betü szerént valo értelemre vigyáz, és a mi leg hasznosab a jó szokásra.
Mint hogy ezek a szent atyák, nem vigyáztanak, se a hirre, se a világi haszonra, azért tsak éppen a meg téritésre tzéloztanak, és azt gondolták. hogy semmit nem tselekedtenek, hogy ha láthato képen valo változást nem láthattanak, illyen formában hagyatá el szent agoston, a martyromok innepekor valo vendégeskedésnek szokását, és noha emeg rögzöt szokás volt is, de azt el törlé, meg mutatván világosan anépnek, hogy a szent irásal ellenkeznék, erre valo nézve, két nap egy más után, köny hullatásal inté a nepet, mind addig, valamég anép arra reá nem álla, nem lehete attol tartani, hogy egy anyaszent egy házban., külömb féle tudománt tanittsanak, mivel egyedül a püspök prédikállot, vagy valamely pap, akinek arra szabadságot adot, azis gyakrabban, az ö jelen valo létiben prédikállot.
A predikácio alat, mindeneket bé botsátottanak atemplomban, még a pogányokot is, akik elött, atitkokrol, meg tartozkodva beszéltenek, az olvasások, és atanitások alat, ahalgatok sorjában ültenek. a férfiak, egy felöl. az aszonyok másfelöl, az idös korban lévők az elsö sorban ültenek, az atyák, és az anyák, a kis gyermekeket magok elött tartották, az iffiak fent állottak. ha a hely, el volt foglalva, a diaconusok szüntelen arra vigyáztanak. hogy ezen rendet meg tartassák, ugy mint, hogy ki, ki, figyelmetességel legyen, senki ne alugyék,
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 408)