Sokan a mi predikatorink közül, mind más féle gondolatban voltanak az atyák predikacioi iránt, mivel az ö predikáciojok, együgyüek, tsak nem mind rövidek, és azokban, haszontalan okoskodások nem találtatnak, avalo hogy azok aszent püspökök nem igyekeztenek az ékesen valo szolláson, vagy hogy peroratiokot tsinállyanak, hanem hogy ugy beszéllyenek, mint az atya a gyermekinek, és a mester atanitványinak, azért is nevezik az ö predikaciojokot homéliáknak, az az nyájas beszélgetésnek, oktatásnak, a szent irás magyarázattyában az oktatást tekintették, és nem a haszontalan versenglést, mint azok a grammaticusok, kik homérust, vagy virgiliust magyarázták, az iskolákban, hanem az Atyák traditioi szerént, a hitnek erösitésére, és a szokás meg jobbitására vigyáztanak, gyakorta mindgyárt predikáciot tettenek mihent kivántatot. nem arrol, a melyhez készültenek volt, hanem más féle dologrol, amint ezt láttyuk szent ágostonrol, st greg.naz.orat. 32.p.528. de azokot mások jedzésekel mindgyárt le irták.
Ökk aprédikaciojokot, ahalgatojokhoz intézik vala, szent ágostonnak, atöb munkája közöt, a predikacioi leg együgyüebbek, azoknak stilussa könnyeb, mint sem a leveleinek, mert ö egy kis városkában predikállot, a hajosoknak, munkásoknak, és kereskedöknek, ellenben pedig, szent Cyprianus, szent Ambrus, és szent leo pápa, kik nagy várósokban prédikálottak, ezeknek apredikaciojok pompásab, és ékeseb, mivel nem kel azokra a fogyátkozásokra vígyázni, a melyeket a mostani humanisták tulajdonittanak az atyáknak, tudni illik, hogy tisztán nem beszélettenek deákul, hogy beszédeket tsak gyengén bizonyittyák., némelykor jádzo beszedekel éltenek, ezeket az idönek kel tulajdonittani, a melyben éltenek, ha Cicero, vagy terentius idejében éltenek volna, ök is ugy beszéltenek volna valamint azok,
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 407)