erötlenségéröl, mint azok a sok számu keresztények. kik még meg maradtanak. ahitetlenek közöt, ezer esztendö alat. A mely keresztények a Constancinápolyi Császárok alat valának. azok is meg valtozhatának. a mahométánusokal, sidokal, saracénusokal, és más egyéb eretnekekel valo czimborálások miat, theoph. p.336. Cedr. p.450. mivel azt jovallák isaurianus leo császárnak, hogy a szent képeket rontassa el, Cedr.p.499. mihály császár fél sidó volt, az iffiu harmadik mihály császár, az ö fajtalan életü társaival. mindenek láttára, tsufságokot üzöt a vallás béli Ceremoniákbol, söt még a szenttséges szent áldozatbol is, egy kevés idö mulva, azt látom, hogy egy más Császár, alexander, a filosophus leonak öttse, nyilvanságosan káromlotta a kereszténységet, és ohajtotta abálványozást, ap.baron. an.912. mind ezekre valo nézve kételkedem abban. hogy ha nem agörögök valánaké kezdöi annak a szabados életnek., mely azután olosz országban szivárkozék. de nem gyanakodom mindnyájokrol. hanem tsak némely különös nagy renden lévökröl. mert mind ezekben az ídökben, avallás nagy méltoságban volt az egész görög birodalomban, ót nagy doktorok. nagy püspökök. és nevezetes barátok valának. söt még martyrok is, kik a szent képeket oltalmazák.
60 Beszélgetés. A nap nyugoti szokásokrol, és a tizedik saeculumban lévö rendeletlenségekröl
Nap nyugoton ahit maga erejében meg volt, nem is gondolkodtanak arrol, hogy a vallásban kételkedgyenek. eretnekség sem volt, de atudatlanság, és abarbarismus nevekedet, Carolus magnus azon igen igyekezék, hogy a tudományokot, és az anya szent egy ház rend tartásit helyre álithassa, de az utánna valok ötet nem követvén, az anyaszent egy házban.
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 465)