szerént valo pásztorok, vagy az idegen missionáriusok, de minden koron avallás és a tanitás egyenlö volt, a hit amaga tisztaságaban meg maradot, mindenkor azt tanitották, hogy az Isten törvényit meg kel tartani, azt ugy is kel magyarázni, valamint atraditio, és a régi szent atyák magyarázták, és hogy például kel vennünk azokot a szenteket, akiket az anyaszent egy ház. közönségesen tiszteli.
Minden koron valának illyen élö példák, mindenik saeculumnak, valának apostoli, akik a hitetleneknek prédikállák ahitet, mindenik saeculumban valának martyrok, a szüzek, és avaloságos penitentzia tartok sokan valának. minden koron, mivel a valoságos penítentzia tartásnak. kivánsága. hozá bé atizen egyedik saeculumtol fogvást a sok uj szerzetü barátokot, szent bernárd mondása szerént, serm. de st andr. vita. st malach. az Isten helyel helyel, rend kivül embereket tamaszt vala fel, akik mind a szent tudományt meg tartatták, mind az áitatoságot fel gerjesztették, ki lehet hasonlo szent bernárdhoz, nem találtatéké fel ö benne. a proféták buzgosága, az anyaszent egy ház. béli doktoroknak tudománya, és böltsesége, aki magát ugy sanyargatta, mint arégi remeték, az ö tsuda tételeit az apostolokéhoz lehet hasonlitani, sokal tartoznak. harmadik Innocentiusnak, és a több akori nagy tudos pápáknak, szent thamásnak, és másoknak, kik theologiát rendben vették. szent ferentz, külsö képen is példát ada, az evangyéliumi betü szerént valo követésben, az ö alázatossága, és maga sanyargatása, mélto lett volna, az apostolok idéjében is, és igy saeculumokrol saeculumokra, nemzettségekröl. nemzettségekre. az Isten meg tartotta az ö anyaszent egy házában, a tanitásnak, nem tsak a trádicioját, de söt még a jó erkölcsök követésének is.
Igaz tehát a, hogy a kristus ma is az, aki tegnap volt, és
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 483)