vitte volt oda, azoknak tartások., a kik azt tarttyák. hogy ez az Évangyélista. az el oszlás elöt irta volna. Évangyéliumát. meg bizonyithato dolognak láttzik lenni.

Azt is tarttyák, hogy az Apostolok, minek elötte, el oszlottak volna, a hiszek egy Istent szerzék, a melynek hit ágazatul kelleték lenni minden hiveknek, mint olyanak. amely magában foglallya rövideden a kristus tudományát. a bizonyos hogy ezt a symbolumot ugy tekintették a régiek, mint olyat, amelyet az Apostoloktol magoktol vettük, szent Leo, azt mondgya, hogy a tizen két Apostolnak, tizen két Sententiáját foglallya magában., Mint hogy ezt a Symbolumot irásban nem tették. meg is volt tiltva hogy irásba tegyék, valamint ezt mondgyák sokan az Atyák közül. azért nem is volt egy aránsu mindenüt, vagy azért, hogy ahoz tettenek. bizonyos Anyaszent egy házakban., az eretnekekre valo nézve, vagy pedig az ídönek hoszasága. és helynek mesze volta miat némely szók elegyettek köziben., a mint a történik az olyan dolgokal amelyek nintsenek irásba téve, hanem tsak az emberek elméjiben maradnak, a mely symbolumal mostanában élünk, böveb. mint a melyel régenten éltenek a Romai Anyaszent egy házban., de még az ís külömbözöt a Jérusálemi Anyaszent egy házétol. amint azt meg láthatni a szent Cyrillus Cathekésesében, szent Ambrus azt tarttya. vigilius Thapsusal, hogy az ö idejekben, a Romai Anyaszent egy ház. azon symbolumal élt, amelyet az Apostoloktol vette volt. abban semi változást nem tett.

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 530)


Előző oldal | Következő oldal