vászonbol valo köntöst viselt, gyapjubol valot nem akara viselni, mert a gyapjut az állatoktol veszik hoszu hajat viselt, és rend szerént valo maradása. az Esculap temploma volt. mondván, hogy az az Isten. kedvelli a betegeket meg gyogyitani az ö jelen valo létiben
Joszága elegendö volt. de annak felét a báttyának adá. és amás felét. a szegény attyafiainak osztogatá, és anötelenségben akara élni, mind azon által volt gyanoság ellene atisztátalan szeretet iránt, a pitagorás tanitványit követvén, öt esztendeig nem szolla, de a héjával sokat utozot jelek által beszéllet, és némelykor irásban tette. a mit akart., mint hogy nagy tisztelettel valának hozája. és sokat tartának az ö jó erkölcsiröl, az ö jelen valo léte meg tsendesitet akár mely zenebonát.
öt esztendeig tarto halgatása után, Antiokiába mene, és ót kezde beszélleni mint olyan embereknek a kiket okosabaknak tartá lenni, meg vetvén atöbbit, az ö beszédi. fontosok. rövidek. és hathatosok valának, Én nem keresek, mint a más filosofusok, mondá, kerestem a még iffiu voltam, már most nintsen ideje akeresésnek, hanem atanitásnak, a böltsnek olyannak kel lenni mint egy törvény tsinálonak, a ki másnak azt parantsollya, a mit maga követ,
Azt tarttyák hogy ezen idö tályban mene szent péter Antiokiába, és állittá fel ennek a városnak Anyaszent egy házát. ahol hét esztendeig üle a püspöki szekiben. nem mind egy más után. hanem helyel. helyel. és különös idökben. Az Atyák azt tarttyák, hogy amidön az Apostolok el oszták magok közöt a tartományokot, hogy ót predikállyák az Évangyeliumot, Roma városa, a Romai birodalomnak fö városa, szent péternek eset, de minek elötte oda menyen. Antiokiába mene, nap keletnek fö városában, a hová helyhezteté elsö püspöki szekit, mint elsö püspökje annak avárosnak, azt nem tudhattyuk menyi ideig marada ót, szent Chrysostomus
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 547)