világoságot vegyen tölle avallás béli tudományra, mivel ötet maga a kristus tanitotta volt meg, hanem hogy tiszteletét mutassa az Apostolok fejdelmének méltoságához.

Jérusalemben érkezvén, a tanitványok mellé akará magát adni, de mindenek tartának tölle, és kerülék. nem tudván bizonyoson meg térésit, Barnabás üsmervén ötet még annak elötte. mivel tanulo tarsak voltak a Gamaliel lábainál, meg tudván magátol. vagy mástol, meg térésit, szent péterhez, és a kis Jakabhoz a jérusalemi püspökhöz vivé, mivel szent pál maga mondgya nékünk, hogy azon alkalmatoságal. más Apostolokot nem látot., szent Barnabás tudtokra adá hogy mi formában tert volna meg, és hogy mit tselekedet Damaskusba, ez igy lévén, a tanitványok hittenek néki. és társaságokban vevék, tsak két hétig marada Jérusálemben, de azt a kevés idöt sem tölté hejában, mivel hathatosan prédikállá akristusban valo hitet, és az idegen sidokal sokat vetekedék a hitért.

Demint hogy mindenkor gyözedelmes volt rajtok, azon anyira meg boszonkodának hogy meg akarák ölni, de ahivek azt meg sajditván, titkon ki küldék Jérusalemböl, és palestina Cesareába vívék. A kristus magais meg jelent volt néki a templomban valo imádságakor. meg parantsolván nékí, hogy siettségel menne kí jérusálemböl., mivel ót bé nem vennék az ígazságrol valo bizonyság tételét, és hogy mesze akarja ötet küldeni, a nemzeteknek valo prédikálásra.

Cesáreábol. atanítványok tharsisba küldék, hihetö tengeren, hogy veszedelemben ne legyen. Ciliciába, és syriában predikálla. illyen formában hagyá el judéát meg nem üsmértetvén magát. az oda valo Anyaszent

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 550)


Előző oldal | Következő oldal