sidokal., nem ís vigyáza atörvénytöl meg tiltatot husokra. ebben, ahoz akará magát szabni. a mit maga végezet vala el a Jerusálemi gyülésben. de holmi keresztyén sidok Ántiokiaban erkezvén jérusalemböl.., az Apostol el kezdé magát vonni a pogányságbol. meg tért hivektöl. nem akarván vélek enni, mint egy tettetésböl, és emberi tekéntetböl. a jerusalemböl jöt sidokra valo nézve, a mely tselekedetböl. azt gondolhatták. hogy a törvénybéli Cérémoniáknak meg tartását szükségesnek tartaná leg aláb a sidoknak, és hogy azok alá akarná vetni még anemzeteket is. Ez igy lévén meg sértené a Gyülésnek hatalmát, a melyet maga tartotta. és meg mozditaná az Anyaszent egy háznak rend tartását,

A szent péter. példája. arra vivé az Antiokiaí keresztyén sidokot, hogy ök is tettetésböl, és emberi tekéntetböl. el vonák magokat a meg tért pogányoktol. akikel. adig a hitnek szabadságába éltének, nem kötelezvén magokot. a törvénybéli tartásokra, de söt még Barnabás is a példát kezdé követni, szent pál pedig látván hogy nem egyenesen járnának, és nem az Evangyéliumnak igazsága szerént. Meg feddé szent pétert, és szemben álla véle, mindenek hallottára, mondván néki, hogy nem jól tselekeszik, a maga példájával arra kötelezi a nemzeteket hogy a sidok törvénye szerént élyenek A mint is hogy, ha a szent péter példáját követték volna, szükséges let volna a nemzeteknek. a törvény Ceremoniáit meg tartani, és a hiv sidoknak, nem kelletet volna. oly igen esze elegyiteni magokot ameg tért pogányokal, valamint azt el kezdették volt, a miolta a nemzeteknek egy szer meg nyitaték a hitnek kapuja szent péter, alázatoságal, és tsendeségel vevé a pál

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 649)


Előző oldal | Következő oldal