feddésit. és a semmiben meg nem kisebbité az egymáshoz valo betsületet. és szeretetet. mivel ök egyebet nem kerestek, hanem az igazságot, és az Anyaszent egy háznak épületit.

Idövel az után pál mondá Barnabásnak, hogy szükséges volna meg látogatni az Anyaszent egy házakot. a melyek fundáltak volt Asiában., és másut, had látnák meg mitsoda állapotban volnának., Barnabás arra reá álla, de akará magával vinni Mark Jánost. akí is amint ide fellyeb meg láttuk volt el hagyta vala öket az elsö utozásokban. tsak könnyen, pál kéré arra. hogy gondolná meg azt, hogy nem volna helyes viszá venni magok mellé azt. a ki öket el hagyta vala pámfiliában, és a ki öket nem akará követni a szolgálatban, szent Barnabás nem álhatván a szent pál mondásira. akor meg válának egy mástol,. mind azon által a tekélletes szeretetnek kötele meg marada közöttök., Barnabás maga mellé vevé Márk Jánost. és Cyprus szigetiben mene, ahol meg erösitté a hiveket ahitbe,

szent pál pedig maga mellé vévén silást, el indula hogy meg latogassa a syriai, és a Ciliciai Anyaszent egy házakot, mindenüt ahol. el mene, azt hagyá a hiveknek. hogy meg tartanák mind azt, valamit. a Jérusalemi gyülés parantsolna, és erösitti vala az Anyaszent egyházakot ahitben intésivel, ugy anyira hogy a hiveknek számok minden nap nevekedik vala, illyen formában Derben érkezék, azután Lystriában. ahol egy Timotheus nevü tanitványra talála, ennek az Annya sidó aszony lévén. akeresztyenségre tért volt. az Attya pediglen meg maradot volt. abálványozásba,

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 650)


Előző oldal | Következő oldal