valának. hogy meg hagyák magokot tsalatni ahamis tanitoktol. a kikröl szent pál keményen ir., A hitet felyeb magasztallya a tselekedeteknél. Meg mutattya hogy az Istentöl vette az Apostolságát, és a kristustol atudomanyát. Es mint hogy sokan tsak a szent péter nevét emlegetik vala. aki is atörvényt meg tartotta, és rend szerént tsak a sidoknak prédikállot, a kik meg térések után is meg tartották atörvenyt. mint annak elötte., szent pál meg mutattya hogy semiben nem aláb valo a több Apostoloknál a kik semit nem találtanak öbenne. mivel ö egy értelemben vagyon péterel. Jakabal. és Janosal. a kik az Anyaszent egy háznak oszlopai. ezt a levelet egészen a maga kezével irá, hogy meg mutatná. hogy az ö szivit meg hatotta. a dolog, a melyröl ir nékik

Az alat a még szent pál Efesiusba tanit vala, az egyenetlenség, a melyröl már szóllottunk., még tart vala korintusba. Az oda valo hivek. talám azt gondolák. hogy a keresztyeni Anyaszent egy házban ugy volna valamint a filosofusoknál. sok féle ískola, és hogy Céphás, Apollo, és pál. külömb féle vallásoknak volnának kezdöi. és hogy mindenikének külömb tanitványi volnának., A korintus béliek igen nagyra betsüllik vala még a világi tudományokot. és ékesen valo szollásokot, a hejában valoságot. még el nem hagyták vala, és sokan közüllök fel magasztallyák vala magokot a természet felet valo ajándékokért, rendeletlenségek is valának az gyülekezetekben., meg hasonlás. és perlekedés vala közöttök. a pogány birák elöt perlekedtenek., egy Efésiusi keresztyén, a mostoha anyával vétkezék. hogy az ur vatsorája elöt, a magok vatsoráját eszik meg. és hogy agazdagok. abö vatsorájokbol a szegényeket nem részeltetik., némellyek közüllök tagadák a fel támadást. szent pál pedig mind ezeket a kloes házábol

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 683)


Előző oldal | Következő oldal