a mely ellenkezik a keresztyénségnek szenttségivel. az illyen el tiltás. akis ex Communicationak formájavolt. Azt mondgya, hogy már arosz. akinek perlekedési vannak, jóbb volna inkáb valamely igazságtalanságot vagy kárt szenvedni, azt kiványa. hogy ha valamely perlekedések vagyon egy másal. azt valamely keresztyénel igazitasák el., azt mondgya hogy a leg aláb valo ahivek közöt., elegendö jó arra, hogy itéletet tegyen az olyan kis dolgokrol, és sokal jóbb. mint sem egy pogány., az illyen itélet, tettzés szerént valo itélet volt, de az elegendö volt, sokáig is volt az, az Anyaszent egy házban., hogy nem perlekedtenek. a pogány birák elöt.

A mi aházaságot illeti. azt akarja. hogy a házasok meg adgyák, amivel egymásnak tartoznak, és ha meg tartoztattyák is magokot. a kevés ideig legyen. és egyenlö akaratbol., hogy az imádságban foglalhasák magokot, azt mondgya hogy a házaság kötelét nem lehet meg oldani. és ha a férfiu, vagy az aszszony el válik. ugy kel maradniok., mert másokal. meg nem hazasodhatnak. jovallya a szüzeséget, és a meg tartozkodást. azoknak. kik nintsenek a házaságban, de arra senkit nem kénszerit, az illyen tudományt nem igen üsmerték korintusba mivel görög országban nem volt ennél meg romlottab város, a szemérmetlenség ót mint egy tiszteletben volt, volt ebben a városban egy templom venus aszonynak szentelve, a mely templomhoz ezer rab leányok tartoztanak, ezek közönségesek valának, és ezeket mások adgyák vala ajándékba ennek az Isten aszonynak. hogy az ö szolgálattyára lennének szentelve. a nagy dolgokba ezekhez folyamodtanak. hogy az egész népnek

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 685)


Előző oldal | Következő oldal