huszon hét oszlopok tartották, az oszlopok, hatvan lábni magoságuak valanak, a melyeket száz huszon hét királyok ajándékozták, a szaru fák. Cedrus fábol valának, és az ajtok Cyprus fábol. A Diána képe igen kitsid volt, némelyek azt tarttyák. hogy hébénum fábol volt, némelyek meg. hogy szöllö fábol, de enem a vadász Diána volt, a ki tegezel. és nyilal. irják le, hanem a sok tsitsü Diánna, mivel ennek aképe. a melyitöl fogvást. alábáig. rakva volt tsitsekel. a mely kövön pedig akép állot. azon kutya fejek, ökör fejek. és szarvas fejek valanak ki faragva, illyen vala tehát. az Éfésumi Diánna, mindenünét elmentenek látni azt ahires templomot, hogy tisztellyék azt a hamis Istenséget. Az idegenek pedig arra igen vigyáztak, hogy magokal. el vigyék atemplomnak formáját. ugy a Diana képinek is formáját, ezüstböl ki tsinálva.
Egy Demetrius nevü ötves, tsinállya vala azokot a kis templomotskákot ezüstböl, a mely munka meg gazdagittya vala ötet. sok mester legényeket is tartot., a kiket egy szer esze gyüjtvén töb ötves legényekel együt. akiknek elejekbe adá, hogy a pál predikálasi el rontanák a kereskedést. mivel azaz ember. azt tanittya, hogy az embereknek kézü munkáji nem Istenek, hogy már sokakot meg nyert volna, nem tsak Éfésusban. hanem az egész Ásiába, sok tanitványi volnának, akik mind ellene volnának, az Istenekhez valo tiszteletnek, szerentsések lesztek. hameg nem láttyátok. esetit. mind mesterségteknek, mind nyereségteknek, de söt még hogy meg ne vessék a nagy Isten aszonynak templomát. a melyet. Éfésus, és az egész Ásia tiszteli. Az ötvesek ezeket halván. haragra gerjedének, és kiáltani kezdék. éllyen az Éfésiusok Dianája, azonal az egész város fel zendüle. és a nép futva mene ajátékos piatzra,
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 690)