korában. hogy például lenne, és azért, mondgya az anyaszent egy ház, hogy az emberekel valo társaság. ne ártana ártatlanságának. Ez a szent elöl járó arra tanit, hogy tsak azért jött. hogy a penitentziát prédikálya., akristus azt mondgya, hogy ha penitentziát nem tartotok, mindnyájan el vesztek, el mulathatatlan köteleség tehat a penitentzia tartás. az Isten. penitentzia alá veté ádámot és az ö személyiben, minden embereket. és az a maga hittség hogy arra nintsen szükségek, az Isten szemei elött leg nehezeb. atöbb vétkeknél. ugyan ezis az a nagy vakság. a melyet, akristus. anyiszor kárhoztatá a farisaeusokban., menyi vétekben nem ejt minket tsak nem szüntelen, a magunkhoz valo szeretet., a gyönyörüségeknek szeretete, és a magunkot valo tiszteltetésnek szeretete.? a valoságos keresztyén, könyen meg valya, hogy tsak nem minden tselekedeti héjánosok, mindenkor vétkesnek tarttya magát, mindenkor meg esendönek. hogy ha akegyelem. és a szüntelen valo penitentzia tartás nem segittené, aszent péter meg esése, és atöb szenteké. rettegésben tarttya..
Mitsoda. fogyatkozástol gondolhatná magát mentnek lenni. mivel egy sintsen olyan. a melyet magában fel nem találhatná. leg aláb annak. eredetét. és kezdetit,? egyebet nem tselekedhetik, hanem hogy viaskodgyék az ellen. a szüntelen valo penitentzia tartásnak fegyverével. és adgyon szüntelen valo hálákot az Istennek, szent agostonal. mind azokért a vétkekért, a melyeket nem tselekeszik, mivel nintsen olyan nagy vétek, amelyben. aleg nagyob szent is nem esnék, hogy ha akristusnak minden hato kegyelme nem segitené. valamint ugyan szent agoston mondgya. a valoságos keresztyénnek, ez az alázatoságal valo nyomoruságának meg üsmérése, el hiteti véle, mitsoda szükséges az életet a penitentzia tartásban tölteni. és amelyért. az urnak irgalmaságát
(III. A Valoságos Keresztényeknek Tüköre: 831)