[hű] – 56
hív2
– 55

esztendöt. és abban férfiui álhatatos. hü, és állando egésséget, e kettönk (TL 157)

legyen te rajtad salamon, aki voltál az urhoz, köszöntés és (TL 284)

mutattyák hogy mely ritka a sáfár kitsoda azért hiv, és (É 46)

néki szentelvén életit, hogy ha é az Istenhez. a vétekre valo (É 455)

gyalázatos szókal, amelyeket merének mondani szolgája ellen, aki is tsak (É 717)

el nem árultalak tégedet, de lévén királyomhoz. tsak azért állottam (MN 45)

Császár. el felejtette tehát a hü. és a szerelmes rákimát. és (MN 65)

akarván többet tudni. ez a szolgája rébának, hanem mindgyárt viszá (MN 77)

a midön még hallá egy emberétöl, hogy a fejdelem aszony (MN 87)

utra. és a grof. ponthiö emberekre bizván tartományit. el indula (MN 88)

kelleték sokáig várni, mivel a saida hozájok mene. és mondá (MN 94)

felöletek nem emlékeztem volna a saidaval (MN 100)

két esztendös fiával. és a saidával, egy kis csecs szopo (MN 104)

gondolatban lettem volna halálomkor hogy vagy hozám. holot tsak azért (MN 131)

Ez a szolga meg örülvén ezeken a (MN 134)

egy mástol. és annya, a álváré gondviselése alá bizá. el (MN 142)

földet, az ö hozája valo. szeretetiröl. mind ezekre az álnok (MN 149)

Ez a szeretöje Elvirnek mindeneket igazan meg (MN 152)

nem félték, és ez a szolga semmi némü állapottyában (MN 153)

a vicé királynénak. hogy olyan vagyok hozája mint magad. az (MN 155)

fogja látni. hogy hihettek a thamárnak., ha szinte igazságal nem (MN 155)

keresztény volna. és hogy a álvárérol. elvir nékie sokat (MN 161)

A és szerentsétlen Etelgiva. az ö (MN 214)

prédikál, és keresztel vala, ez a elöljáro szüntelen beszél vala akristusrol (KJÉ 620)

és nelégy többé hihetetlen, hanem hü. thamás akoron fel kiálta mondván (KJÉ 767)

szerént, mint az Isten ajándékinak sáfári. mondgya szent Péter (VKT 800)

meg eséstöl tartanak, ezek a szolgák. kik szüntelen valo vigyázásban (VKT 822)

A keresztények, követik ezt a szent (VKT 835)

mondgya. aki akis dologban. nem hü, a nagy dologban is hüségtelen (VKT 842)

szoval ö mindenüt, és mindenben követöje. az üdvezitö ki mondhatatlan (VKT 854)

adgyák lelkeket. aki azt teremptette. is lészen hozájok, ha állandok (VKT 864)

mert a ki akitsinyben nem hü. nem lehet az, anagyban, a (VKT 874)

hazugságtol is eltávozik. mert aki akitsinyben. anagyban is alészen. szent (VKT 874)

ha okosan. élünk, jó, és szolgáknak tartatunk (VKT 897)

a vétket el kerüllye. és légyen az Istenhez (IK/A 99)

ki egyszers mind, mind igen hü. igen bölcs. és igen hatalmas (IK/A 127)

Végezetre arra intelek fiam, hogy hü, és szorgalmatos légy a parochiához (IK/A 140)

és ez illik az Isten szolgájához (IK/A 250)

mondgya a bölcs. Hogy a jó akaro. erös oltalom., hogy (IK/A 264)

Elöször. légy az Isten kegyelmihez. mert valamint (IK/B 696)

{…} A pásztoroknak, kik az Istenben valo (C/A 109)

nagy kötelek meg tartoztathatnak egy embert a közönséges Anyaszent egyházban (C/A 249)

{…} a pásztoroknak. kik az Istenben valo (C/B 996)

nagy kötelek meg tartoztathatnak egy embert. a közönséges anyaszent egy (C/B 1090)

tanátsok közi bé vevék., és ministerek voltanak, a kik is (KSZ 460)

az utra, mársyas az ö szolgája, a Berenicza komornyikjához mene (SUT 537)

Romában érkezvén, Mársyás, Agrippának egy szolgája, hozája mene afogságban. hogy (SUT 543)

volna, a jó akaroí, és tselédi közöt, a Doktorok mindeneket (SUT 584)

mivel arégiek azt mondgyák hogy tanitványa volt szent péternek, ez (SUT 611)

is. a korinthusbélieknek ajánlya, mint szolgát. meg más egy tanitványal (SUT 689)

pál sok hasznát vevé. mint szolgának. és mint Évangyéliumi méltó (SUT 735)

kedves attyafiának nevezi. az ur szolgájának, és az Isten szolgálattyában (SUT 761)

tartotta. josef pedig hat száz hü, és válogatot vitézeket tartot maga (SUT 799)

a végezéseket. hogy a néphez lészen. és hogy minden tehettségivel (SUT 824)

nép pedig mind bátor, mind vala, de tudatlan volt a (SUT 846)

leg hüveb – 1

CSászárnak, leg engedelmeseb. és leg hüveb jobbágyi.: hogy ök voltak leg (SUT 579)


l. hív2