külső – 556
külso
külso – 1

az igasság keresésében, mint a külso munkában. az egyik, ideigvalo, és (C/B 977)

külso képen – 1

gondolattyának. és üsmerettségének,, a mi külso képen valo szónk nem más (C/A 196)

külsö
külsö – 320

nem is szollok hogy mennyi külsö dolog történik ollyan a mellyet (TL 40)

itt az aszszonyoknak semmi más külsö munkájok nincsen, azért arra reá (TL 56)

szokásban meg hagyák. ugy a külsö céremoniákot is. a templomban a (TL 158)

az igazgatást, mind belsö. mind külsö dolgait az országnak., az idegen (TL 173)

idegen ministerekel, jobban tudna. az külsö dolgokrol végezni. de ezekre idöt (TL 173)

nem a várban, hanem a külsö városban vagyunk szálva, mászor. másrol (TL 225)

belsö város. nem szép, a külsö rut, pusztás. és sáros. de (TL 226)

szót. és igeretet adták, a külsö dolgok iránt, mert a mi (TL 238)

tartanak. már ezután a Császár külsö udvarárol lesz a szó (TL 266)

A derviseknek, leg föveb külsö foglalatoságok a, hogy tántzollyanak keden (TL 276)

elöt kedvetlen legyen, hanem mind külsö, s’ mind belsö tselekedetinket nagy (É 11)

hogy anyira meg mérsékellyük szavainkot, külsö magunk viselését. és tselekedetinket, hogy (É 23)

elött. vagy a belsö, vagy akülsö nemben hogy meg ne akadályoztassa (É 24)

szivet meg oltalmaza, mivel a külsö dolgokot abbol ki rekesztvén, tsak (É 25)

el akará fedezni hitetlenségét, a külsö, és szin mutato Isteneségnek palástyával (É 30)

akik a vallásnak tsak a külsö részehez ragaszkodnak. és azonban a (É 30)

amelyek meg gyengülnek az illyen külsö barattság mutatás nélkül, jó peldát (É 38)

{…} Szükséges hogy ót külsö szelid magunk viselésével. el hinttsük (É 39)

{…} Nezvén a külsö szegénységét, meg üsmérék ötet, mert (É 61)

el jöni, akristus szegénységén, és külsö gyengeségén meg botránkoztanak, mert nem (É 61)

és az rendeletlenségért, mely öket akülsö, és teremtet tekéntetekre vezette, és (É 67)

szoval azt meg láthatni minden külsö tselekedetiböl, hogy valoságos Anya, eképen (É 73)

vallásnak tsak a bötüihez, és külsö szinehez ragaszkodnak, gondolván hogy az (É 84)

melyeket követik gyakorta ezek a külsö intések., akor nem követtyük az (É 95)

ország Fiai pedig ki vettetnek akülsö setéttségre, ót lészen sirás. és (É 113)

és meg téritvén apogányokot, minden külsö erö, és hatalom nélkül (É 134)

meg ujittya, és meg változtattya, külsö tselekedeteit. ugy anyira hogy egy (É 135)

más, hanem amidön valaki valamely külsö áitatoságokhoz kaptsollya magát, a mellyekre (É 138)

se a reménség, se atöbb külsö jó erkölcsök nem lésznek szükségesek (É 155)

Isten nem a szines, és akülsö penitentzia tartást kivánnya, és meg (É 160)

kivánnya, és meg nem elégeszik akülsö sanyargatásokal, ö ollyan szivet kiván (É 160)

meg tsak a testi böjtel, akülsö alázatoságokal, hogy valaki sákban öltözék (É 168)

{…} Abban, hogy minden külsö formáját meg valtoztatta, ahalandó életében (É 217)

nagy {…} gergely szerént, mert a külsö joktól meg fosztani magunkot. ollyan (É 241)

ha el hadgyuk is a külsö jókót, ha az egész világnak (É 243)

alkalmaztató, aki minden beszédivel. és külsö maga viselésivel. el akarja másokal (É 251)

erötöl meg vagyunk fosztatva. nyujttsad, külsö, és belsö gond víselésedet reánk (É 265)

veszedelmes azt ki nyilatkoztatni, és külsö jelit adni, atöbb gyermeki elött (É 294)

szükségesebb köteleséginket, a vallás béli külsö hivatalokot szorgalmatoságal végben vinni, és (É 331)

ezeket követtyük, akeresztyénségnek., tsak a külsö részire vágyunk (É 331)

áitatoságok tsak szóból áll, és akülsö Ceremoniákbol, ahoszu imádságok meg vagyon (É 332)

hogy nem az eledelek., senem akülsö dolgok teszik magokban tisztátalanná az (É 332)

mitsoda hittségel bizakodnak, avallás béli külsö szolgálatban, a melyel szolgállyák az (É 334)

akiknek minden vallások tsak a külsö tselekedetekböl. és Cérémoniákbol áll (É 334)

azüdveségekröl valo reménségeket, egyedül avallásnak külsö részeire epittik, nem szentelvén Istennek (É 334)

szolgálatal imádgyuk, és ne tsak külsö Ceremoniákal. vagy a haszonért, valamint (É 343)

veszi atestnek mozgását. és a külsö dolgokhoz valo érzékenységit, illyen. állapotban (É 384)

{…} Mitsoda külsö jeleit adá ez az aszszony (É 424)

az emberekhez hasonlová lett., és külsö ábrázattyában ugy találtatott mint ember (É 439)

elött, a kik tsak a külsö nevezetes dolgokot szoktak fel jegyezni (É 447)

tsudálatos mindenhatoságát, a szenvedö kristusnak külsö gyengeségiben,. mivel azok ollyan tsudálatosok (É 450)

ortzáját is mutassa, ez oly külsö tselekedet a mely tanáts, de (É 473)

haragbol is meg tselekedheti valaki. akülsö békeséges türés haszontalan valo. a (É 473)

keresztyéneknek két szinüségeket, akik tsak külsö Cérémoniaval., és tisztelettel. tisztelvén a (É 476)

el akará fedezni hitetlenségit. a külsö, és szines áitatoságnak fedelével, ugyan (É 490)

keresztyéneket, kik avallásnok tsak a külsö héjához ragaszkodnak. és azonban. a (É 490)

arest szolgának nyomoruságában esnék, aki akülsö setettségben vettetet, a nem tsak (É 575)

adta azokban. az Apostolok pedig külsö bizonyságot tettek rolla, szent szabadságal (É 576)

bizonyság tétele, és az Apostolok külsö bizonyság tétele, egy mástol meg (É 577)

kik ötet nem szeretik, hanem külsö, bizonytalan, tsalárd, és tsak kevés (É 581)

vigasztalás és reménség nélkül szenvednek, akülsö nyomoruságokon kivül, még belsököt is (É 600)

hasznos, mert meg gátollya a külsö vétkeket. és meg tartoztattya (É 612)

arosz szokásokot, és külsö jokot miveltet. a fogyatkozása. ennek (É 613)

hogy minek elötte avétek. a külsö tselekedetre menyen elsöben, a szivben (É 624)

mind azok, akik., nem a külsö részit, senem abetüt tekintik. hanem (É 637)

itéli a gyilkost, ök tsak akülsö tselekedetet tartottak véteknek, a többi (É 647)

esnek, minek elötte a gyilkoságnak külsö tselekedetire fokadgyanak, és a mely (É 647)

az emberekhez hasonlová lett, és külsö ábrázattyában ugy találtatot mint ember (É 661)

nevezte halando életeben, az ö külsö gyengeségei. melyek az ö nagy (É 662)

nem volna tartos, enélkül a külsö baráttság mutatás nélkül. vagy azért (É 687)

fedezik bé magokot, az utolsok, akülsö áitatoság alá rejtik magokot, amely (É 703)

hogy rószat ne tselekedgyünk, hogy külsö, otromba, és otsmány vétekben ne (É 705)

kivánságok hozták bé a világban akülsö bálványozásokot, és azok találták fel (É 723)

keresztyénekre., kik meg szabaditatván a külsö nyomoruságoktol. aháláadatlanságnak betegségibe esnek, a (É 747)

mert a mi tsak tsupan külsö, és testi, anyira nem mégyen (É 763)

akiknek vétkek, nem hatot a külsö tselekedetekre, ezeket jelenté a synagogabéli (É 782)

gondolkodhasanak, a keveset érö, és külsö dolgoknak el mulatása fel háborittya (É 788)

erönkböl szeretni a, hogy minden külsö tselekedetinket, minden tagjainkot, az Isten (É 794)

szentellyük, ugy anyira hogy a külsö embernek. minden tselekedete, az Istenhez (É 794)

kezeit, és lábait, vessétek ötet akülsö setettségre. ót lévén sirás és (É 804)

volna menyegzöi ruhája, azért. azt, akülsö setéttségre vetteté, ebböl ki tettzik (É 805)

enélkül a szeretet nélkül., minden külsö tselekedetink, ugy mint aböjtölés. az (É 806)

irtoztato tömlötz. amelyet az ur. külsö setettségnek nevezi, apokol.,. ahová veti (É 807)

adgya kegyelmének leg nagyob erejét akülsö, és láthato jelekben (É 827)

az elsö abban áll, hogy akülsö jó tselekedetekre adgyuk magunkot, vigasztallyuk (É 859)

kellene ebben foglalni magát. amidön akülsö dolgok arra idöt adnak, az (É 859)

nyerhesük el, nem adván magunkot akülsö tselekedeteknek (É 860)

az elmélkedés nélkül, hejában valo. külsö., és nem állando tselekedet, az (É 860)

aki valoságosan meg tért, hogy külsö jelek által is ki ne (É 876)

szándék amelyel munkálodunk. ollyan a külsö tselekedetekben. valamitsodás a szem atestnek (É 902)

tsak az Isten tehet itéletet akülsö szándékjokrol azoknak. kik ötet szolgállyák (É 902)

ö szemeiben ha az a külsö jóság. nem fedezneé el valamely (MN 147)

akara, amidön nagy zaj hallaték akülsö házakban. és egy szersmind avicé (MN 163)

idöbe kezde lenni. a melyben akülsö gyönyörüségek. már kedvesek kezdenek lenni (MN 172)

nap Etelred el végezvén a külsö dolgait a szerelmiröl gondolkodék, és (MN 184)

nem üsmérlek titeket, ha a külsö ember roszra ingerel. felellyed nékie (KKU 312)

nem restelkedünk, ha a mi külsö emberünk meg romol is, mert (KKU 342)

ezeket. hanem azért. hogy a külsö keresztnek nagy ereje vagyon. el (KKU 404)

belsö sebet, meg gyogyittsa a külsö seb, azért aki az Isten (KKU 406)

az Évangyéliumban arrol, akit a külsö setéttségben vetének, hogy menyegzöi köntöse (KKU 407)

szánto vasal., meg hasogatni a külsö embernek földét, valamint hogy a (KKU 409)

és a tselekedetek. avéteknek tsak külsö eszközi, mivel a szivböl származnak (KG 479)

sanyargatások, és más egyebek, tsak külsö dolgok (KG 483)

avaloságot. azok a szenttségek. tsak külsö, és törvény béli tisztaságot adnak (KG 503)

minden irgalmaság nélkül kárhoztatik, és akülsö setéttségre vettetik. a hüségtelen sáfárnak (KG 510)

szóból, a mely tsak külsö jel; szüntelen kel azt kérni (KG 511)

avilági dolgoknak, mivel az olyan külsö tisztességes élet, kép mutatás. volna (KG 528)

tiltá avétket, és meg határozá akülsö tselekedeteket., de az uj törvény (KJÉ 644)

hogy a szándék olyan a külsö tselekedetekhez. valamitsodás a szem. atesthez (KJÉ 645)

tisztittyátok a pohárnak. és atálnak. külsö részit, de vakok. elsöben abelsö (KJÉ 691)

ki nyilatkoztatván. az ö hamis külsö jó erkölcsöket, mivel meg mondá (KJÉ 702)

szines áitatosokal, akik is holmi külsö jó erkölcsöknek szine alat, sokal (VKT 815)

nékik, a melyben a vallásnak külsö köteleségeit végben vihesék (VKT 821)

keresvén minden modot abban hogy külsö jelekel. meg mutathasuk nékik, mitsoda (VKT 825)

magát szenvedtesse, és sanyargassa. minden külsö változás nelkül. ugy tekénti. szent (VKT 838)

abeteg az után nem foglalatoskodhatik akülsö jó tselekedetekben., szenved, és jajgat (VKT 903)

ez igy lévén, ez a külsö igasság melyet a birák tésznek (VKT 915)

buzgoság. kedveskedés, alamisna. tisztaság, a külsö sanyargatás. az engedelmeség., Az álhatatoság (VKT 930)

széke eleiben. azért. hogy azon külsö fejérség által. meg emlékezél szorgalmatosan (IK/A 29)

erkölcsüeknek tarttyák magokot, a midön külsö bizonyos áitatoságokot visznek végben, noha (IK/A 85)

ha ez igy vagyon a külsö tselekedetinkben, a jó erkölcsnek tselekedetiben (IK/A 86)

valok. mondgya szent Leo, a külsö ékeségek, ha belsö képen az (IK/A 132)

a rosz kivanságokot amidön pedig akülsö okok is segittik azt. ugy (IK/A 179)

képen, a világ. és a külsö dolgok szüntelen valo alkalmatoságokot adnak (IK/A 186)

egyedül találkozol igen jó valamely külsö aitatoságot magadban fel indittani, ugy (IK/A 192)

jö. a melyel tartoznak a külsö szemérmeteséghez. és az egy házi (IK/A 210)

el távoztattya mind azokot a külsö dolgokot a melyek okozhatnák. azokot (IK/A 227)

hogy el távoztasson minden olyan külsö dolgokot, a melyek ellenkeznek. atisztaságal (IK/A 229)

és az embernek okoságát. a külsö maga viselésiböl, az irás azt (IK/A 229)

mi voltát. és hogy a külsö mozgások. mint egy olyan szozat (IK/A 229)

fog tettzeni a te modos külsö magad viselésedböl. de ha külsö (IK/A 229)

valoságra adgya magát, ez a külsö rendeletlenség mostanában igen rosz jel (IK/A 230)

roszakot okoz, nem értem itt akülsö, és a beszédel valo alázatoságot (IK/A 275)

Ne tekintsed fiam a külsö körülötted lévö dolgokot, és a (IK/A 277)

kel az külsö szenttségröl érteni, a mely a (IK/A 316)

mely a köntösben, és a külsö tselekedetekben tettzik ki, hanem a (IK/A 316)

sokat tartanak. mert tsak a külsö magok viseléseket tekintik, nem figyelmezvén (IK/A 317)

akik az áitatoságnak, tsak a külsö részihez ragaszgodnak, végben vivén szorgalmatoságal (IK/A 364)

végben vivén szorgalmatoságal. az áitatoságnak külsö tselekedetit., ugy mint a szokásbol (IK/A 364)

holmi hagyatlan böjtöket. vagy valamely külsö sanyargatásokot, és több ilyeneket, és (IK/A 364)

használnak, mondgya sz. leo. az külsö ékeségek., hogy ha az belsö (IK/B 485)

az külsö okok még inkáb segittik, halgassad (IK/B 528)

képen, az világ és az külsö dolgok szüntelen okokot adnak az (IK/B 534)

állani az alázatoságal. de nem külsö, hanem belsö igazán valo alázatoságal (IK/B 608)

Ne tekinttsed fiam az külsö állapotokot mellyek kevélységre indithatnak téged (IK/B 611)

csak az köntösben, és az külsö cselekedetekben állyon. hanem az belsö (IK/B 644)

hellyekben hadták. vagy hogy mind külsö, mind belsö ellenségeket meg gyözték (IK/B 655)

tegedet az szemed, az a külsö fényeség, belsö setettség, az külsö (IK/B 659)

külsö fényeség, belsö setettség, az külsö vigaság (IK/B 659)

Hogy arra vigyázon, hogy ne külsö, hanem igazán valo joerkölcsü legyen (IK/B 683)

szorgalmatoságal is visznek végben. holmi külsö áitatos dolgokot, ugymint. az imádságot (IK/B 683)

új Catholicusokot., kik a Catholicus külsö szin alat, még protestans szivet (C/A 7)

közül. a vallásnak tsak a külsö reszit üsmérik. és akik pogány (C/A 8)

a melyben neveltettek. nevekedik a külsö foglalatoságok miat., ki ki az (C/A 8)

parantsola néki avallást illetö külsö dolgokrol. 96 (C/A 13)

Ábel igaz lévén az ö külsö ajándéka jele volt a belsönek (C/A 71)

{…} Nem valaé valamely külsö jel. mely mint egy zálogul (C/A 78)

az igaság keresésében, mint a külsö munkában. az egyik ideig valo (C/A 85)

szolgáltatását tekinték, és a vallásnak külsö Ceremoniáit (C/A 98)

illyenek valának aparantsolatok melyek avallásnak külsö Cérémoniáit tekinték, és a meg (C/A 99)

Isten parantsola néki. avallást illetö külsö dolgokrol (C/A 101)

ellenségek. jelenték a belsö, és külsö ellenségeket. a kiket meg kel (C/A 115)

Sokal aláb valo volt ha akülsö ékeségeket tekénttyük, de ennek ditsösége (C/A 131)

külömbözö alkalmatoságokon, abelsö, vagy a külsö indulatokon áll, példának okáért aközönséges (C/A 206)

akristus; mi láttyuk a szenttségeknek külsö jeleit, de hinnünk kel hogy (C/A 225)

1. a belsö, vagy a külsö egyeségben. a mely vagyon az (C/A 231)

Anyaszent egy ház által. sok. külsö. és belsö segittségeket vesznek meg (C/A 233)

részek nintsen. se abelsö se akülsö egyeségében a hiveknek (C/A 233)

tsak magátol, és a kereszttségnek külsö fel vétele elött is. ugyan (C/A 279)

vétek. A haszontalan szolgát vessétek akülsö setéttségre monda a kristus (C/A 324)

elöt. a belsöé. vagy a külsö imádás (C/A 374)

{…} Mert akülsö imádás. tsak jele abelsö imádásnak (C/A 374)

bálványozás két féle, belsö, és külsö, abelsö bálványozás a mikor valaki (C/A 375)

törvényénél. a mely tsak a külsö dolgokrol tehet rendelést. 2. hogy (C/A 418)

Azért hogy az áitatoságnak némely külsö tselekedetit rendben vévén. az Isten (C/A 420)

parantsolattya szerént. hogy ö néki külsö tiszteletet. adgyunk. és minden héten (C/A 420)

valo kegyelem. vagyon belsö. és külsö kegyelem. vagyon olyan kegyelem mely (C/A 488)

{…} Mit hivsz külsö kegyelemnek (C/A 489)

Léleknek kegyelme meg erösitti alelket akülsö vagy belsö kisértetek ellen. és (C/A 521)

{…} Mit hivsz külsö kisérteteknek (C/A 522)

{…} A szenttséget. vagy a külsö jelt.kellé imádni (C/A 538)

{…} Vagyoné még más külsö és testi készület a jó (C/A 543)

mond reája. ebböl áll a külsö lathato jel, ahatalom, és a (C/A 616)

{…} Azért, hogy azon külsö kenetel az Istent kérjék, hogy (C/A 640)

{…} Hogy azon külsö kenetel. az Istent kérje hogy (C/A 640)

szeretet vagyon., hogy ha tsak akülsö, és ahejában valo dolgokra figyelmez (C/A 681)

olyan könyörgés a mely nem külsö,. hanem a szivben megyen végben (C/A 690)

rendeltettek 1. hogy a nép akülsö pompára valo nézve, az Istenhez (C/A 724)

meg értetven vélek, hogy a külsö Ceremoniák avégre rendeltettek., hogy belsö (C/A 726)

Apostolok tsak azokot rendelték el, akülsö Isteni szolgálat iránt, amik az (C/A 730)

Articulus. Közönségesen mind abelsö. mind külsö áldozatrol (C/A 733)

szerént az Aldozaton értem, valamely külsö és láthato dolgoknak ajánlását., a (C/A 733)

azt hogy az Áldozaton valamely külsö és láthato dolgoknak ajánlását érted (C/A 733)

{…} Azért hogy meg külömböztessem akülsö, és láthato áldozatot., a belsötöl (C/A 733)

is kel ötet imádni, arégi külsö áldozatokban az Isten ugy ditsértetet (C/A 734)

mindenkor meg vetette. az olyan külsö áldozatokot, amelyekel együt a sidok (C/A 734)

mindenkor azt mondhatni hogy a külsö áldozatot. a belsötöl. soha el (C/A 734)

az Istennek rendelése szerént. a külsö áldozatokot tsak olyan egy házi (C/A 735)

{…} A belsö, vagy akülsö áldozattal. tiszteliké az Istent (C/A 736)

A külsö áldozatal anyiban, hogy akülsö áldozatal (C/A 736)

A külsö áldozatal anyiban, hogy akülsö áldozatal. amely abelsöt jelenti. az (C/A 736)

emberek sziveknek Istenhez valo indulattyát. akülsö áldozatal (C/A 736)

olyanok akik régenten az Istennek külsö áldozatokot ajánlottak, és akik nem (C/A 736)

az emberektöl az elött a külsö áldozatokot. mert azt (C/A 738)

{…} Azert hogy akülsö dolgokal. magunkot fel gerjeszük belsö (C/A 739)

nékünk azt parantsollya, hogy mind külsö, mind belsö tiszteletet adgyunk néki (C/A 739)

{…} Ezt abelsö indulatot, tsak akülsö áldozatal leheté meg mutatni (C/A 739)

{…} A külsö áldozatot minden féle népek ugy (C/A 739)

{…} Mitsodak azok akülsö dolgok a melyeket. ajánlani kel (C/A 739)

mert ez az áldozat olyan külsö és láthato dolgokbol állo ajánlás (C/A 756)

E külsö és láthato dolgokbol álló ajánlás (C/A 756)

itelheti a szivet., hanem a külsö maga viselésröl, itélheti a belsö (C/A 782)

békeségit adgya reája, meg oltalmazván. akülsö üldözésektöl, 2 hogy azt meg (C/A 821)

valo gonoszok a belsö vagy külsö kisértetek, akövetkezendö gonoszok, a vétekért (C/A 845)

hogy a szent olajal valo külsö kenet a belsö képen valo (C/A 868)

tselekeszik, a ki tsak a külsö Ceremoniáit tekinti avallásnak. és aki (C/A 896)

Art. közönségesen. mind abelsö, mind akülsö áldozatrol. 329 (C/A 916)

Isten parantsola néki., avallást illetö külsö dolgokrol. 71 (C/B 930)

Ábel igaz lévén, az ö külsö ajándéka. jele volt a belsönek (C/B 966)

{…} nem valaé valamely külsö jel. mely mint egy zálogul (C/B 971)

ki szolgáltatását tekinték., és avallásnak. külsö Ceremoniáit (C/B 988)

a parancsolatok melyek. a vallásnak külsö ceremoniáit tekinték., és a meg (C/B 988)

parancsola néki. a vallást illetö külsö dolgokról (C/B 990)

ellenségek. jelenték, a belsö, és külsö ellenségeket, akiket meg kel gyözni (C/B 1001)

sokal aláb valo volt ha akülsö ékességeket tekinttyük,: de ennek dicsösége (C/B 1014)

alkalmatoságokon., a belsö, vagy a külsö indulatokon áll. példának okáért. a (C/B 1064)

kristus, mi láttyuk a szenttségeknek külsö jeleit. de hinnünk kel. hogy (C/B 1075)

1. a belsö. vagy a külsö egyeségben. a mely vagyon az (C/B 1078)

nincsen. se abelsö, se a külsö egyeségében a hiveknek (C/B 1079)

csak magátol., és a kereszttségnek külsö fel vétele elött is, ugyan (C/B 1111)

vétek. a haszontalan szolgát vessétek akülsö setéttsegre. mondgya a kristus (C/B 1146)

{…} A hogy külsö cselekedetinkben is. meg mutassuk hozzája (C/B 1185)

elött. a belsöé, vagy a külsö imádás (C/B 1185)

bálványozás két féle. belsö. és külsö, abelsö bálványozás a. mikor valaki (C/B 1186)

törvényénél. a mely csak a külsö dolgokrol tehet rendelést. 2 hogy (C/B 1219)

Azért. hogy az áitatoságnak némely külsö cselekedetit rendben vévén. az Isten (C/B 1220)

parancsolattya szerént. hogy ö néki külsö tiszteletet adgyunk, és minden héten (C/B 1220)

valo kegyelem. vagyon. belsö. és külsö kegyelem., vagyon ollyan kegyelem, mely (C/B 1270)

{…} Mit hivsz külsö kegyelemnek (C/B 1271)

léleknek kegyelme. meg erösitti alelket. akülsö, vagy belsö. kisértetek ellen. és (C/B 1295)

{…} Mit hivsz külsö kisérteteknek (C/B 1295)

{…} A szenttséget. vagy a külsö jelt kellé imádni (C/B 1308)

{…} vagyoné még más külsö, és testi készület. a jó (C/B 1311)

mond reája, ebböl áll a külsö láthato jell. a (C/B 1365)

{…} Azért, hogy azon külsö kenetel. az Istent kérjék. hogy (C/B 1382)

{…} Hogy azon külsö kenetel. az Istent kérje. hogy (C/B 1383)

ollyan könyörgés a mely nem külsö, hanem a szivben megyen végben (C/B 1417)

rendeltettek, 1. hogy a nép akülsö pompára valo nézve, az Istenhez (C/B 1441)

meg értetvén vélek, hogy a külsö Ceremoniák a végre rendeltettek., hogy (C/B 1442)

tsak azokot rendelték el, a külsö Isteni szolgálat iránt, a mik (C/B 1446)

Articulus közönségesen a belsö vagy külsö áldozatrol (C/B 1448)

szerént, az áldozaton, értem valamely külsö és láthato dolgoknak ajánlását., a (C/B 1448)

azt, hogy az áldozaton. valamely külsö és láthato dolgoknak ajánlását érted (C/B 1449)

Azért hogy meg külömböztessem. a külsö, és látható áldozatot., a belsötöl (C/B 1449)

is kell ötet imádni, arégi külsö áldozatokban., az Isten akor ditsértetett (C/B 1449)

mindenkor meg vetette az ollyan külsö áldozatokot., a melyekel együt. a (C/B 1449)

mindenkor azt mondhatni hogy a külsö áldozatot, a belsötöl. soha el (C/B 1450)

az Istennek rendelése szerént, a külsö aldozatokot, tsak ollyan egy házi (C/B 1450)

áll. a belsö áldozat, A külsö áldozattal. annyiban, hogy a külsö (C/B 1451)

külsö áldozattal. annyiban, hogy a külsö áldozattal, a mely abelsöt jelenti (C/B 1451)

emberek sziveknek Istenhez valo indulattyát, akülsö áldozattal (C/B 1451)

az emberektöl az elöt. a külsö áldozatokot., mert azt tudták. hogy (C/B 1453)

{…} Azért hogy a külsö dolgokal magunkot fel gerjeszük belsö (C/B 1453)

nékünk azt parantsollya. hogy mind külsö,, mind belsö tiszteletett adgyunk néki (C/B 1453)

Ezt a belsö indulatot. tsak akülsö áldozattal leheté az Istenhez meg (C/B 1453)

{…} A külsö áldozatot minden féle népek ugy (C/B 1453)

{…} Mitsoda azok a külsö dolgok, a melyeket ajánlani kell (C/B 1453)

mert ez az áldozat. ollyan külsö, és láthato dolgokbol álló ajánlás (C/B 1465)

E külsö, és láthato dolgokbol álló ajánlás (C/B 1465)

nem itélheti a szivet. hanem akülsö maga viselésröl tehet itéletet a (C/B 1484)

akülsö üldözésektöl. 2. hogy azt meg (C/B 1515)

ajelen valo gonoszok, abelsö vagy külsö kisértetek, a következendö gonoszok, avétekért (C/B 1533)

hogy a szent olajjal valo külsö kenet. abelsö képpen valo kenetett (C/B 1551)

modgyára tselekeszik. aki tsak a külsö Ceremoniáit tekinti avallásnak, és aki (C/B 1573)

diánnának, hogy a Grofné inasa akülsö házban várakozik, aki is parantsolá (IJE 14)

Azok kik a külsö házakban. voltanak, tsudálták hogy olyan (IJE 60)

De mint hogy az embernek. akülsö tselekedeti mutattyák meg a belsöket (IJE 70)

aszony közöt, de mint hogy akülsö dolgoknak terhe a férfiun forog (IJE 81)

az igasság pedig. belsö, és külsö, a belsö igasság az. a (IJE 96)

üsmerete ellen semmit nem tselekszik, akülsö igasság az, a mely nékünk (IJE 96)

aházaknál is. szokot belsö, és külsö hadakozás lenni, a belsö hadakozást (IJE 110)

hordások, a sok temonda, a külsö hadakozások pedig, a törvénykedések (IJE 110)

lenni, és el mulatni a külsö dolgokat. sött még meg bontanák (IJE 113)

vagyon mindennek oly belsö, és külsö oka, mely annak az árát (IJE 139)

melyre szükségünk vagyon. mind ezek külsö okok. nem is lehet annak (IJE 139)

ismét ezeket mondgya, készittsétek el külsö munkátokot, és szorgalmatosságal munkálodgyátok földeiteket (ISZ 188)

mind külsö, mind belsö magok viselésekröl rendelést (ISZ 208)

idövel a kereszténység, ezeket a külsö indulatokot. bennek elóltá (ISZ 225)

magok udvarokbol. ki mentenek, a külsö udvarba. a papi ruhájokot le (ISZ 233)

el zárják magokot., azért minden külsö dolgokot, az udvarház kapujában folytattyák (ISZ 253)

még mostanában is viselik ezeket akülsö jeleket, amidön asynagogában mennek, de (ISZ 281)

A kristus, az ö külsö közönséges maga viselése mellet, nagy (KSZ 295)

jó dolgokot foglal magában, amelyeket külsö jó erkölcsöknek mondhatni, ugy mint (KSZ 310)

alelki dolgokra forditván, akeserüségnek ezen külsö jeleivel gerjeszték fel, azt a (KSZ 326)

iszik, {…} {…}l6.17. akeresztényeknek, minden külsö magok viselések, sanyaru vala, és (KSZ 330)

amulattságokot kerülték el, hanem még akülsö dolgokot is, és söt még (KSZ 362)

valának valamely külömbségek ezekben a külsö Cérémoniákban, az idöhöz, és a (KSZ 365)

nem zárták magokot, mert a külsö jo tselekedetekben foglallyák vala magokot (KSZ 368)

és szokásira, ök segitették minden külsö hivatalyiban. valamint atanitványok, kik mestereket (KSZ 382)

azért annak., hogy szollyak a külsö Isteni szolgálatrol, el kezdvén azon (KSZ 394)

a szép rend, és a külsö tisztaság, belsö képen valo tiszta (KSZ 403)

Mind ezek a külsö tselekedetek, apenitentziát tekintették, a melyert (KSZ 421)

barátok, és mi közöttünk lévö külsö külömbséget, meg láthatná, hogy mind (KSZ 443)

mind az által, az illyen külsö tudományok, nem haszontalanok, azért, hogy (KSZ 459)

hogy a muszurmányok, sok keresztényi külsö szokásokot vettek bé, mivel hogy (KSZ 464)

nagy sanyaruságban, mivel nintsen ollyan külsö sanyaruság, a melyet a jó (KSZ 464)

űtköznek azokon a vallás béli külsö szokásokon, és azokon az emberi (KSZ 464)

kereszténységet szokásban vévén, mind tsak külsö állapotokra forditották, avétkekben, és ajó (KSZ 469)

fordult nemzetekel volt dolgok, akiket külsö állapotokal kelleték meg tartoztatni, az (KSZ 475)

másokért penitentziát tartottanak. az illyen külsö sanyargatásokon meg ütközvén, engedelmesebbeké lettenek (KSZ 476)

kereszténységet illetteé, vagy tsak a külsö állapotokot, ugy mint aruházatot, és (KSZ 482)

vétele közönséges volt., ugy a külsö kegyelmeknek is vétele., valamint a (SUT 515)

el hagyatá vélek, ezeket a külsö rosz szokásokot. és rendeseb életre (SUT 679)

az Istent üsmérték. és a külsö jó erköltsöknek törvényit olyan (SUT 696)

belsö része. felyeb volt. a külsö kerületinél Ez igy lévén. ez (SUT 843)

Egy kevés ideig a külsö ütközetek meg szünvén, a városba (SUT 848)

mind a belsö. mind a külsö részit a templomnak, a többi (SUT 849)

engedé a vitézinek hogy a külsö várost el ronttsák., a gerendákbol (SUT 851)

Cedron völgyiig. illyen formában a külsö keritést ahová anép szokot volt (SUT 876)

aszony, és gyermek., a Templom külsö folyosojára szalattanak vala, a mely (SUT 881)

külsökel – 1

által. vagyon néki dolga a külsökel, és a házhoz hozattya, a (IJE 114)

külsö kepen – 3

számlállya, hogy ha tsak. mind külsö, mind belsö kepen nem követi (VKT 796)

3 Art A külsö kepen valo áldozatnak köteleségéröl 336 (C/A 916)

térésének elsö jele avolt, hogy külsö kepen meg változtatta, és le (KSZ 329)

külsöképen – 3

jelen vannak meg nem mutattyák külsöképen is hogy nem tsak testben (C/A 782)

Arra. hogy tartozunk. meg mutatni külsöképen. és nyilván valamely láthato jel (C/B 1453)

volna, a lehetö, hogy tsak külsöképen követték, és hogy tsak azért (SUT 771)

{külsö-képen} – 1

amásodik félék, azok, akiknek vétkek {külsö-képen} is ki tettzenek (É 782)

külsö képen – 160

sokakot látunk ollyanokot. a kiknek külsö képen jol vagyon állapottyok. de (TL 77)

sértené a püspöki méltoságát. ha külsö képen is magát nem tiszteltetné (TL 96)

fel. és a melyet ha külsö képen mint egy el oltotta (TL 167)

magyar. vagy székely, de már külsö képen is. mert huszon két (TL 205)

kel követni, mert nem elég külsö képen (É 11)

olyanoknak, kik nével. és tsak külsö képen keresztyének, hanem azoknak, akikben (É 45)

melyeket nem üsmérjük, mi tsak külsö képen üsmerünk másokot, és vakmeröség (É 47)

de az ö szava nem külsö képen valo szó, nem ollyan (É 65)

szolgához illendö félelemel tselekeszik, tsak külsö képen, és akarattya ellen viszi (É 75)

a gyermekek, kik a vallást külsö képen tsak a haszonért, és (É 84)

nem kel testinek, és tsak külsö képen valonak lenni, hanem belsö (É 99)

törvényit meg szegik, és tsak külsö képen keresztyének, ezek tsalárd ártatlanok (É 116)

vallásának akezdetin láttyuk. de tsak külsö képen ezeket ajeleket, de mely (É 133)

igen kitsid, és meg vettetet külsö képen, az olyan ember, aki (É 134)

nem tellyesittik atörvényt, ha szinte külsö képen végben vinnék is (É 151)

meg értetni, hogy mikor böjtölünk, külsö képen is hasonlo örömet és (É 162)

ahit ágazati iránt, másodszor,, hogy külsö képen is vallás tételt kel (É 221)

azok kik avilágot szeretik, noha külsö képen vallást tegyenek ahitröl, és (É 235)

egyházbol valok., és ha szinte külsö képen abbol valok is, de (É 236)

bizot le esik, és akoron külsö képen el hagyatik az embertöl (É 287)

mely alá valonak tessék is külsö képen (É 318)

addig meg nem térünk. ámbár külsö képen ne tselekedgyünk is roszat (É 373)

meg az Isten leg keményeben külsö képen ezen avilágon, és itt (É 377)

temetni visznek, képe azoknak, kik külsö képen tselekedetekel is ki mutattyák (É 386)

Az, a midön tsak a külsö képen valo dologrol teszünk itéletet (É 398)

a tsak ugy tettzet, és külsö képen volt, de valojában el (É 442)

az Isten, hogy bizonyos tselekedeteknek külsö képen meg ne lassák a (É 447)

bünteti mostanában az ollyan keresztyéneket külsö képen., valamint az elsö idökben (É 455)

kristust meg tsokollya, vévén ötet külsö képen valo áitatoságal, és az (É 471)

nagyob vétek nem lehet. ha külsö képen el szakasztnak is az (É 477)

fiak, hogy ne tsak a külsö képen valo tiszteletben tarttsák szüléjekhez (É 478)

semmit észre nem vett is külsö képen, de még is nintsen (É 487)

hogy valamely babonás, és tsak külsö képen valo áitatoságban ne vesse (É 494)

Isten. nem figyelmez arra, hatsak külsö képen tselekesznek jót, és tarttyák (É 581)

ámbár azt ne tselekedgyük is külsö képen, aki pedig illyen rosz (É 624)

szolgáltatásában, és más egyéb hivataloknak, külsö képen valo végben vitelében. de (É 638)

a Mojses törvényit, meg elégedvén, akülsö képen valo jó erköltsel, holot (É 646)

nem elég a, hogy tsak külsö képen legyünk avalláshoz, sem hogy (É 646)

a szent Léleknek, és látod külsö képen annak erejét, és munkáját (É 666)

Anyaszent egyház ellen támad, mind külsö, mind belsö képen, akristusnak. igéreti (É 681)

kezdeti ajó tselekedeteknek, némelyek pedig külsö képen valok, ezek nem tsak (É 725)

anyira ne menyenek is hogy külsö képen meg tselekedgyék. illyen aházaság (É 769)

ötet szorongattyák. de nem illetik, külsö képen igen közelgetnek hozája, de (É 827)

meg hatván testét, és ruháját, külsö képen is ki mutatta magát (É 847)

kik azt tanitották, hogy tsak külsö képen, valo, és nem valoságos (É 853)

az Isten szemei elöt, ne külsö képen tékénttsük öket, hanem azt (É 882)

igen mesze vagyon, dom sebastien külsö képen mindeneket reá hagya. azért (MN 126)

hordozon., a kivel szükséges. hogy külsö képen magát okosan visellye. a (MN 136)

hasonlová tettem atöbb emberekhez, és külsö képen tsak épen embernek láttzottam (KKU 431)

állanak. és a melyek tsak külsö képen valok, illyen volt ajudásé (KG 482)

keserüség emészti öket. avigasságot tsak külsö képen kostollyák, tsak a szájok (KG 494)

oly igen tartani azoktol, kik külsö képen, gyalázván bennünket, ditsérnek belsö (KG 499)

imel, ámal tselekeszik, és tsak külsö képen viszik végben. oh ! mely (KG 536)

magadot sanyargatni. mind belsö. mind külsö képen. meg zabolázván. érzékenységeidet (KG 553)

valo szomoruságot és keserüséget inditot. külsö képen, ugyan azon jelekel, a (KJÉ 710)

hiszik, és a vallásnak részeit, külsö képen követik (VKT 796)

inkáb ellent állanak akevélyeknek. mind külsö. mind belsö képen. meg nem (VKT 852)

ditsérnek bennünk. aleg gyakortáb, tsak külsö képen valo jó erkölcs. és (VKT 866)

engedelmeskednék, leg aláb ha tsak külsö képen is: hogy hadd menthetné (IK/A 54)

szemérmeteségel legyenek külsö képen., belsö képen pedig igen (IK/A 110)

illendö köntöst viselyenek. ugy hogy akülsö képen valo illendö köntösökel, meg (IK/A 210)

képen., valamely illetlen gondolatal. se külsö képen, szoval. vagy valamely meg (IK/A 222)

valamí illetlen, és rendeletlen volna külsö képen, ugy mint a tekéntetben (IK/A 229)

külsö magad viselésedböl. de ha külsö képen rendeletlen magad viselése vagyon (IK/A 229)

4. A harag, tsak külsö képen is. ugy meg változtattya (IK/A 245)

néki, hogy engedelmeskedgyék leg aláb külsö képen. ugy meg mentheti magát (IK/B 417)

munkát. ha egyedül vagy, jó külsö képen valo aitatoságot is cselekedni (IK/B 539)

se belsö valamely gondolattal. se külsö képen, beszédeddel. vagy valami mas (IK/B 566)

Elöször. azok, kik csak külsö képen tárttyák az áitatoságot. szorgalmatoságal (IK/B 683)

meg értetni, hogy meg lásuk külsö képen az ö igaságának erejét (C/A 38)

meg vala romolva és ha külsö képen végben vivéis a vallás (C/A 71)

tiszteli vala az Istent, és külsö képen, a szíve meg lévén (C/A 71)

synagogának ditsöségit. a mely tsak külsö képen valo volt (C/A 131)

Azok olyan sidok valának, kik külsö képen mértekletes életet éltenek, de (C/A 138)

valo szónk nem más, hanem külsö képen valo ki mondása a (C/A 196)

és egy láthatatlan fötöl fügenek. külsö képen pedig a, hogy egy (C/A 231)

meg holt tag a ki külsö képen az ö testéhez vagyon (C/A 233)

azon hitet vallanak, azont reménlenek, külsö képen azon pásztoroknak engedelmeskednek, részt (C/A 233)

közül is mindenikének kel viaskodni külsö vagy belsö képen. az illyen (C/A 259)

{…} Nem, mivel szükséges külsö képen is vallást tenni mikor (C/A 343)

két képen: belsö képen lélekben, külsö képen. testünkel (C/A 373)

{…} Mitsoda az Istent imádni külsö képen (C/A 373)

{…} A hogy külsö képen is meg mutasuk hozája (C/A 374)

{…} Tartozunké az Istent külsö képen is tisztelni valamint belsö (C/A 374)

mondhatni az olyanokrol. kik tsak külsö képen imádgyák az Istent (C/A 374)

abelsö imádásnak, azt mutatni pedig külsö képen. a mi a szivben (C/A 374)

bálványokot imádván., mind belsö, mind külsö képen bálványozok valának, mivel minden (C/A 375)

bálványozásban esik, az az. mikor külsö képen a teremtett állatnak adgya (C/A 386)

{…} A külsö képen valo kegyelmek. elégségeseké az (C/A 493)

magában hogy ha meg gyogyulhatna., külsö képen buzgoságal is könyörge az (C/A 552)

{…} Mert külsö képen el hagyattya a véteknek (C/A 558)

lévök semiben nem külömböztettenek meg külsö képen a világiaktol. mivel asok (C/A 626)

végben lehet vinni belsö vagy külsö képen közönségesen vagy különösön. abelsö (C/A 668)

részéböl származik, és a mely külsö képen ki nem tettzik, ezt (C/A 668)

imádságot elmében valo imádságnak nevezik, {…} akülsö képen valo imádság az, a (C/A 668)

valo imádság az, a mely külsö képen ki tettzik. a szozat (C/A 668)

legyen nem tsak külsö képen valonak. ugy hogy a (C/A 669)

tsak anyiban hasznos a menyiben külsö képen jelenti a szivnek buzgoságát (C/A 686)

aszavaival nem rekeszti ki a külsö képen valo imádást, hanem azt (C/A 726)

{…} Az a külsö képen valo pompa, azok adrága (C/A 726)

meg füstölik., hogy meg mutassák. külsö képen is mitsoda tisztelettel vagyunk (C/A 728)

{…} Mitsoda akülsö képen valo és láthato Áldozat (C/A 733)

{…} Mikor az Istennek külsö képen valamit ajánlanak, valamint az (C/A 733)

de hogy az Isten tiszteltessék. akülsö képen valo áldozatban, szükséges hogy (C/A 734)

3 Articulus A külsö képen valo Áldozatnak köteleségéröl (C/A 738)

az Istennek valamely áldozatot tenni külsö képen is (C/A 738)

Ara, hogy tartozunk meg mutatni külsö képen, és nyilván. valamely jel (C/A 739)

{…} Miért tartozunk mi külsö képen valamely látható jel. által (C/A 739)

lészen az Anyaszent egy házban külsö képen valo áldozat (C/A 750)

az Anyaszent egy házban olyan külsö képen valo áldozat, a melyet (C/A 750)

és szentnek lehetne mondani, a külsö képen valo aldozatrol. vagyon tehát (C/A 751)

hogy mindenkor ajánlottak az Istennek külsö képen valo aldozatot az Anyaszent (C/A 753)

és vérinek, külsö képen valo áldozattyát, és arol (C/A 754)

midön, az Anyaszent egy háznak külsö képen valo áldozattyárol szólnak (C/A 755)

nevezik az Anyaszent egy háznak külsö képen valo áldozattyát (C/A 755)

a valamiket mondottál ide fellyeb akülsö képen valo áldozatrol. reá illiké (C/A 756)

két szinüek, és hazugok, mivel külsö képen azért mennek oda, hogy (C/A 782)

{…} Hogy meg mutassa külsö képen is mitsoda alazatoságal és (C/A 839)

mi leg szükségeseb., az Istent külsö képen szolgályák. de belsö képen (C/A 898)

lészen az Anyaszent egy házban külsö képen valo Aldozat 351 (C/A 916)

midön az Anyaszent egy háznak külsö képen valo áldozattyárol szolnak. 356 (C/A 916)

meg értetni, hogy meg lássuk külsö képen azö igasságának erejét, de (C/B 940)

meg vala romolva:, és ha külsö képen végben vivé is a (C/B 966)

tiszteli vala az Istent. és külsö képen, meg lévén szive romolva (C/B 966)

synagogának dicsöségit, amely csak külsö képen valo volt (C/B 1015)

azok ollyan sidok valának. kik külsö képen. mértékletes életet éltenek, de (C/B 1020)

és egy láthatatlan fötöl függenek., külsö képen pedíg a, hogy egy (C/B 1077)

{…} Micsoda az Istent imádni külsö képen (C/B 1185)

bálványokot imádván, mind belsö, mind külsö képen bálványozok valának., mivel minden (C/B 1186)

{…} A külsö képen valo kegyelmek elégségeseké. a (C/B 1273)

{…} Mert külsö képen. el hagyattya a véteknek (C/B 1323)

{…} Miért tartozunk mi külsö képen. valamely láthato jellel meg (C/B 1453)

az anyaszent egyház, mindenkor ajánlotta. külsö képen az igazán valo áldozatot (C/B 1464)

leg szükségeseb, az Istent szolgállyák külsö képen. de belsö képpen ötet (C/B 1574)

3 art a külsö képen valo áldozatnak köteleségéröl, és (C/B 1588)

lészen az anyaszent egy házban külsö képen valo áldozat. 295 (C/B 1588)

élnek, amidön az anyaszent egyháznak., külsö képen valo aldozattyárol szolnak. 301 (C/B 1588)

értelmes embereknek szokások a, hogy külsö képen ugy tétetik magokot. mint (IJE 93)

tselekedet volna. hogy ha tsak külsö képen tekinti azt valaki. noha (IJE 117)

Második napon valo beszelgetés. Hogy külsö képen. mit viszen végbe. aresttség (IJE 165)

helyt nevezi atisztulást. szentelésnek, mert külsö képen valo tisztaságal is kel (ISZ 207)

azt magyarázom meg, a mi külsö képen azö vallásokban külömbözik ami (ISZ 228)

kik avaloságos profétáknak élettyeket követték külsö képen., azok is Zákban jártak (ISZ 238)

inkáb hajlot a farisaeusokhoz, akik külsö képen. nagy buzgoságot mutattak, és (ISZ 280)

lakván, magok közöt egyesek valának, külsö képen, közönséges, és szoros életet (ISZ 280)

vágyó, és fösvény vala, atörvenynek külsö képen valo meg tartására igen (ISZ 281)

az ö belsö örömök, és külsö képen, atiszteletért, magasztalásért, és anép (KSZ 303)

és apüspökök ollyan alázatosak, hogy külsö képen. kevés külömbség vala közöttök (KSZ 382)

valamint a köz renden valok, külsö képen, semmi öket meg nem (KSZ 385)

keresük magunkot betsültetni az együgyüekel., akülsö képen valo állapotokert. {…} a Casula (KSZ 410)

voltanak, hogy a Clericusok még külsö képen is nagyon tiszteltessék hivatallyokot (KSZ 411)

valoknak élettyek modgyában. akoron kezdék külsö képen, holmi jelit viselni rendgyeknek (KSZ 423)

pápa, és atöb püspökök közöt, külsö képen is, {…} mint ha azon (KSZ 427)

kivánták magokot annyira meg külömböztetni külsö képen. atöb emberektöl,? mire valo (KSZ 442)

közöt, sokan valának. ollyanok. kik külsö képen jól éltenek. igéreteket meg (KSZ 451)

theologiát rendben vették. szent ferentz, külsö képen is példát ada, az (KSZ 483)

kik világi tekéntetböl, ha tsak külsö képen ís a Catholica vallást (KSZ 489)

és az uj testamentumbéli hiveknek, külsö képen valo élettyek, az elsöben (KSZ 490)

mi okbol külömböztetnek meg abarátok külsö képen. 183 (KSZ 493)

Ágrippa szerentséjit. a ki is külsö képen minden féle tiszteletet ád (SUT 567)

külsö keppen – 3

{…} Nem, mivel szükséges külsö keppen is vallást tenni mikor (C/B 1162)

kétt képen. belsö képpen lélekben. külsö keppen. testünkel (C/B 1184)

lészen az Anyaszent egy házban külsö keppen valo áldozat (C/B 1461)

külsöképpen – 3

az eretnekek. 2. azok kik külsöképpen ellene mondanak ezen ígazságnak. vagy (C/A 343)

az eretnekek, 2. azok kik külsöképpen ellene mondanak ezen igazságnak, vagy (C/B 1162)

jelen vannak, meg nem mutattyák. külsöképpen is, hogy nem tsak testben (C/B 1484)

külsö képpen – 51

is roszat talál. és ha külsö képpen nem talál, agondolatokot. és (É 153)

akár mely jókót tselekedgyenek is külsö képpen (É 222)

noha az ö egyeségében vannak külsö képpen, de akik. sok viszá (É 638)

jó erkölcsüeknek tartyák magokot, midön külsö képpen valamely Istenes dolgot cselekesznek (IK/B 444)

arra sz. dologra. tisztelet. mert külsö képpen is nagy csendeségel kel (IK/B 467)

pedig el távoztattya. mind azokot külsö képpen, ugymint az tisztátálan beszédeket (IK/B 571)

az haragban lévö ember, csak külsö képpen láttzik embernek lenni (IK/B 582)

4. Még külsö képpen is ollyan. változás van (IK/B 582)

menetelért rendeltetet. de nem az külsö képpen valo szenttséget kel érteni (IK/B 644)

minden keresztények tartoznak aval. hanem külsö képpen is. hogy az Istennek (IK/B 644)

attol vagyon. hogy az szenttséget külsö képpen intézik., ugy itélnek magok (IK/B 645)

ugy itélnek magok felöl valamint külsö képpen vannak, nem vigyázván arra (IK/B 645)

hogy igazán valo és nem külsö képpen valo jó erkölcsü legyen (IK/B 707)

hittel,, mível aképek ékesitése, jelenti akülsö képpen valo tiszteletet (C/A 902)

gondolattyának. és üsmerettségének. a mi külsö képpen valo szónk, nem más (C/B 1056)

valo szónk, nem más, hanem. külsö képpen valo ki mondása a (C/B 1056)

hivek közül mindenikének kel viaskodni külsö vagy belsö képpen. az illyen (C/B 1098)

{…} Tartozunké az Istent külsö képpen is tisztelni valamint belsö (C/B 1185)

mondhatni az ollyanokrol; kik csak külsö képpen imádgyák az Istent (C/B 1185)

valaki bálványozásban esik, azaz, mikor külsö képpen ateremtett állatoknak adgya azt (C/B 1194)

lévök, semmiben nem külömböztettenek meg külsö képpen. a világiaktol, mivel a (C/B 1371)

végben lehet vinni belsö vagy külsö képpen, közönségesen. vagy különösön, az (C/B 1404)

részéböl származik. és a mely külsö képpen ki nem tettzik, ezt (C/B 1404)

elmében valo imádságnak nevezik, {…} a külsö képpen valo imádság az, amely (C/B 1404)

képpen valo imádság az, amely külsö képpen ki tettzik, a szozat (C/B 1404)

hogy jó legyen. nem tsak külsö képpen valonak., ugy hogy a (C/B 1404)

tsak annyiban hasznos. a mennyiben külsö képpen jelenti a szivnek buzgoságát (C/B 1416)

szavaival nem rekeszti ki a külsö képpen valo imádást. hanem azt (C/B 1442)

{…} Az a külsö képpen valo pompa. azok a (C/B 1442)

meg füstölik, hogy meg mutassuk külsö képpen is. mitsoda tisztelettel vagyunk (C/B 1444)

{…} Mitsoda a külsö képpen valo. és láthato áldazat (C/B 1449)

{…} Mikor az Istennek külsö képpen valamit ajánlanak, valamint az (C/B 1449)

hogy az Isten tiszteltessék a külsö képpen valo áldozatban, szükséges hogy (C/B 1449)

{…} A belsö, vagy a külsö képpen valo áldozattal. tiszteliké az (C/B 1451)

3 Articulus. A külsö képpen valo áldozatnak. köteleségéröl, és (C/B 1453)

az Istennek valamely áldozatot tenni külsö képpen? is (C/B 1453)

az anyaszent egy házban, ollyan külsö képpen valo áldozat. amelyet világ (C/B 1461)

akülsö képpen valo áldozatrol vagyon tehát (C/B 1462)

hogy mindenkor ajánlottak az Istennek külsö képpen valo áldozatot az anyaszent (C/B 1463)

ajánlották, akristus testének, és vérének külsö képpen valo áldozattyát, és arrol (C/B 1463)

midön az anyaszent egy háznak, külsö képpen valo áldozattyárol. szolnak (C/B 1464)

nevezik az anyaszent egy háznak. külsö képpen valo áldozattyát (C/B 1464)

a, valamiket mondottunk ide fellyeb. akülsö képpen valo áldozatrol. reá illiké (C/B 1465)

két szinüek, és hazugok, mivel külsö képpen azért mennek oda, hogy (C/B 1484)

{…} Hogy meg mutassa külsö képpen is. mitsoda alázatosságal, és (C/B 1528)

mivel. aképek ékesittése, jelenti azt akülsö képpen valo tiszteletet, amelyel vannak (C/B 1577)

Második Napon. Hogy külsö képpen mit viszen végben a (IJE 20)

Külsö képpen pedig semmi ötet meg (KSZ 295)

az apostolok, és atöb hivek, külsö képpen ugy éltenek valamint más (KSZ 306)

mi okbol külömböztetnek meg abarátok külsö képpen (KSZ 442)

mindnyájan, és szorgalmatosságal meg tartották külsö képpen avallást mind a mái (KSZ 463)

külsökröl – 1

Isten asziveket. visgálván. nem a külsökröl itél mint az emberek, ö (VKT 915)

külsöre – 2

volna, hogy ha tsak a külsöre vigyáznának, és el mulatnák belsö (C/A 686)

volna. hogy ha tsak a külsöre vigyáznának, és el mulatnák belsö (C/B 1416)

külsöt – 4

valoságos szeretet helyet tsak a külsöt venni magadnak, imé ezeket a (IK/A 219)

jó erkölcsöt., az hamis és külsöt veszed magadnak., ez sokal veszedelmeseb (IK/B 683)

is kivánnya az Isten. de akülsöt sem kel el mulatni; valamint (C/A 374)

kivánnya az Isten. de a külsöt sem kel el mulatni; valamint (C/B 1185)

külső
külső – 1

melynek mindenkor kel tartani, a’ külső szokás, a’ mely a’ gyász (ML 316)

külső képen – 1

magában. hogy ha meg gyogyulhatna. külső képen buzgoságal is könyörge az (C/B 1318)