2. Az Elizéus bottya. amelynek nem vala anyi ereje hogy fel támaszthassa a gyermeket., jelenté az ó törvényt, a melynek nem vala anyi ereje, hogy az embereknek életet adhatot volna. a mely életet el vesztették volt. avétekért, a bótt, jelenti keménységit, és fenyegetésit a törvénynek. a melyek félelmet okozhatának., de szeretetet és éltetö elmét nem adhatának, Giézi aproféta szolgája az ura elött el menvén a bóttal. és fel nem támaszthatván ahalotat, jelenté az ó törvény béli szolgálatot, a mely életet nem adhatot
3. Eliséus utánna menvén. jelenté akristust. a ki is Mojses után jöve el. Eliséus. esze sugoritván magát. a gyermekre feküvék. a száját. a szájára tevé, a szemeit, a szemeire. a kezeit a kezeire. etsduálatosan jelenté mind azt, a mit az Isten Fia tselekedet érettünk a ki is magára vévén nyomoruságinkot, magát meg alázá meg testesülésiben, hogy hozánk hasonlo lehesen., és hogy a mi alá valo voltunkhoz alkalmaztathasa magát. a profétának lehelete. mely meg melegité és fel támaszta a gyermeket, az aszeretetnek lelke. melyet akristus ada az Apostolinak midön reájok fuva. és amelyel meg melegitti lelkünket., az életnek kegyelmét adván nékünk, az ö szemei meg nyittyák lelki szemeinket., ahitnek világoságával., az ö szája meg nyittya a miénket, hogy hirdesük ötet, és igazságárol vallást tegyünk az ö kezei a jó tselekedetre fordittyak amiéinket
4. Eliséus bé zára az ajtot magára, hogy nékünk meg mutassa. hogy akristusnak tsudálatosan valo kegyelme, asziveknek titkában munkálodik, a mely bé zárja az érzékenységeknek ajtaját, aveszedelmes dolgok elött. és a szivnek ajtaját arosz gondolatok, rosz kivánságok, az ördögi intselkedések, és a világi ketsegtetések elött, és mind azok elött, melyek azt meg ronthatnák, mind ezekböl amiket már mondottunk. el lehet itélni, hogy menyi sok imádságiban., szenvedésiben. fáradságiban, utozásiban, tölt akristusnak a lelkeknek fel támadások, a midön a sidoknak predikálla, és a midön el küldé apostolit hogy hirdetnék Evangyéliumát az egész földön.
K. Mi oka lehet annak hogy aproféta meg parantsolá Giezinak, hogy uttyában senkit ne köszöntene?
F Azt akará meg mutatni hogy mitsoda figyelmeteségel., és szorgalmatoságal kel végben vinni az Isten parantsolattyát. hogy az elménkben más dolog nelégyen, se a szivünkben más kivánság. hanem
(II. Épistolák: 382)