Storophila. uram éppen ki találtad az én nyavalyámot, most látom hogy mitsoda tört hányt elömbe az én ellenségem, mert a midön igazán valo szándékal. akarok az Istennek tettzeni. ugy történik nem tudom mi formán, hogy az emberi ditséretnek kivánsága is oda elegyedik, és azt észre veszem. noha késön. hogy más féle szándékal követem jó tselekedetemet, nem azal a melyel el kezdettem vala. ez igy lévén ámbár tiszta légyen is az Isten elött, a mi igyekezetünk eleinten. mind azon által. az emberi tekintettel végtire meg elegyedik. hasonlo dolog történik az ételkor. mivel tsak a szükségért kellene enni. de még is az ételben valo gyönyörüség ót elöl jár, noha annak ót ugy kellene lenni valamint egy szolgának, aki az urát szokta kisérni, de gyakorta tsak a szolgának kedvezünk. nem az egésségnek. ami pedig az egésségnek elég, a nem elég atorkosságnak.
A kristus. mint hogy már most esmered nyavalyádot, azért orvoságot kel keresni az ellen.
Storophila. uram ki tanithatna engemet jobban meg arra az orvoságra mint magad. mivel te vagy a mi lelkünknek valoságos orvosa, kérlek azért tanisd meg szolgálodot, hogy miképpen lehesen néki meg gyözni, és meg gyogyitani ezt a veszedelmes nyavalyát.
A kristus. ihon egy orvoságra tanitalak. a melyre már meg tanitottam az embereket. ha szinte régi is de hasznos. ate bal kezed ne tudgya hogy mit tselekszik a jóbb kezed matth. 6. 3. ez azt tészi, hogy nem tsak ate atyád fia, de még a leg jóbb akarod se tudgya meg jó tselekedetedet. hogy el ne veszessed annak menyei jutalmát. de söt még magadnak is el kel azt felejteni, vagy leg aláb nem kel arrol sokat gondolkodni.
Storophila. de miért kel ajó tselekedetet oly igen el titkolni, mivel magad mondottad hogy ugy fénylyék ati világoságtok az emberek elött, hogy lássák ati jó tselekedeteiteket, és dicsöitsék. a menyei atyátokot. matth 5. 6.
A kristus. azt jol mondod, mert meg lehet mutatni ajó tselekedetet. azért, hogy a menyei atya ditsöitessék, mivel övé a tisztelet., de nem azért hogy apor, és a hamu. valamely tiszteletet vegyen. magának, mert ugyan is ha te magad nem vagy magadé, hát a mid vagyon. hogy lehetne tiéd.
Storophila. emind ugy vagyon uram, és egészen tiéd vagyok, nálad nélkül semit sem tselekedhetünk. mert valamint hogy a szöllö
(III. A Keresztnek királyi uttya: 354)