40. Beszélgetes. A prédikállásrol.
Az olvasás után, apüspök meg magyarazta az Évangyéliumot, vagy valamely más részit a szent irásnak, a melyböl egy könyvet, egy más után meg magyarázot, vagy is abbol ki választotta a meg magyarázásra, aleg nehezeb dolgot. azt láttyuk, hogy szent Chrysostomus az ö homeliaiban, egy más után magyarázta meg akönyvet. azt is láttyuk, hogy szent Ambrus. leg elöbször, ahat napi teremptést magyaráza meg, azután a Noé historiáját, az ábrahámét, és az ó testamentum béli szentekét, és mind ezekböl azt láttyuk, hogy azon rendet tartották akor is a szent irás olvasásában, valamint mostanában, többire a szent irásrol valo tractatusi, vagy Comentariusi a szent attyáknak, tsak predikáciok valának, amelyeket azután vették rendbe, vagy is még idejekben irták le olyan jedzés irásal.
Ezek a szent predikátorok, nem olyan hejában valo vetekedök valának, mint azok a sophisták, kik az közönséges iskolákban, a vetekedésekben töltötték az idöt, és a kik abban tartották a tudományt, mivel ezek ollyan pásztorok valának, akiknek, sok féle dolgokban kelleték foglalatoskodniok, mind azáltal, gyakorta predikálottak, a prédikállást leg nagyob hivatalnak tartották atöbbi közöt, mert az elsö saeculumokban minden püspök prédikállot. és mások nem prédikálottak, nap keletén kezdék meg engedni némely nagy tudományu papnak hogy prédikályon, Eus.VI hist 20. de oly ritkák valának az illyen példák, hogy azt tarttyák sokan, hogy szent Chrysostomus, és szent ágoston, valának azok az elsö papok, a kikre bizák aprédikállást, mind az által, szent hieronimus nem tarttya jónak az ollyan szent egy házaknak szokásit, ahol a pap nem tanitot apüspök jelen valo létiben. ad nepot.
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 406)