hogy olosz országban, Galliában. spanyol országban. Afrikában. és siciliában. és más szigetekben, hogy szent péter, az ö tanitványi, vagy utánna valoi, fundálák azokot az Anyaszent [Anya-szent] egy házakot, és noha ez atraditio a melyet meg tarttyák még mostanában is arégi Anyaszent egy házakban. ne légyen is tellyeségel bizonyos, de azt nem lehet tagadni, hogy azok az Anyaszent egy házak ne vették volna eredeteket szent pétertöl. vagy azoktol. akiket ö, vagy az utánna valoi oda küldöttenek predikállani. mivel azokot ugy tartották mint szent pétertöl küldötteket. noha szent péter már meg holt volt, annak elötte sok idövel.

szent Márkot szent péter küldé Egyiptumba, hogy a kristust hirdesse, és az Alexandriai Anyaszent egy ház. ugy tekénté mindenkor ötet, mint fövebb Apostolát. a mely Évangyéliumot irt, azt oda vitte. és azt tarttyák. hogy ö elötte. senki még abban az országban. nem predikalotta volt ahitet. a mely ország el vala merülve ababonaságban. leg elöb ször mindgyárt Cyrénea városában szalla ki, ahol. sokakot meg terite. és sok tsudakot tett, onnét más egyéb részeibe mene lybiának, és végtire Egyiptumban, és Thebaidban., mível azt tarttyák hogy mind ezek atartományok tölle vették az üdveségnek üsmerettségit.

Leg utolyára mene Alexándriába. és minek utánna arra az Isten parantsolattyát vette volna, hajora ülvén két nap mulva Alexándriában ére, azt irják. hogy amidön avárosban ére. a saruja el szakada, és egy vargának oda adá hogy meg foldoza, avarga a kit Annianusnak hitták. a mint foldozta volna a keziben ütötte az árrat, és a fajdalomban. fel kiáltá. óh én Istenem, szent Mark, ezt jó jelnek tartá. hogy az uttya hasznos lészen; Ezek a szók pedig alkalmatoságot adának

(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 635)


Előző oldal | Következő oldal