Szent pál minek elötte korintusbol Jérusálembe indullyon., levelét a Romaiaknak meg irá. Ez a levél noha nelégyen is régieb atöbbinél, mind azon által. a szent pál levelei közöt., leg elöbb tétetet. mind az Anyaszent egy háznak, mind a Romai városnak. elsöségekre valo nézve, vagy is. mind a dolgoknak. és az oktatásoknak nagyságokra valo nézve. Az Apostolnak. sok idövel. annak elötte szandékja vala Romába menni. azt tudta hogy abban az Anyaszent egy házba. sok számu hivek valának, akiknek hitek, hires volt mindenüt, mindenüt hirdették az ö tudományokot. felebaráti szereteteket. és engedelmeségeket, Azt tudtára adták volt. hogy a hamis Apostolok., haborgattyák vala azt az Eklésiát. az ö veszedelmes tanitásokal., tanitván. hogy a környül metélés nélkül, és a törvénynek Ceremoniális tselekedeti nélkül. üdvezülni nem lehet. A környül metélt sidok. ezeket a tanitásokot erösittik vala, és ditsekedének sok olyan elsö jusokal. amelyek., azt gondolák. hogy öket fellyebbeké tészik. apogányoknál. mint ha meg érdemlették volna az Évangyéliumnak, és a hitnek kegyelmét. az ö elöbbeni jó tselekedetek által, A pogányok pedig, az Istennek ingyen valo irgalmaságábol hivattak ahitre
Ellenben pedig apogányok meg tanitatván a szabadságra. amelyet a kristus nyert nékünk, és a környül metélésnek. és a törvény béli Ceremoniális tselekedeteknek haszontalanságokra, Azt felelik vala, hogy ha törvényt nem vettek az Istentöl. azt meg sem szegték. se meg nem vetették. valamint a sidok tselekedének, hogy a pogány tudosok. és filosofusok az Istent üsmérték. és a külsö jó erköltsöknek törvényit olyan
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 696)