hiven követték valamint magok a sidok.: Hogy ha a kristus Jésus a sidok közi jöt volt el, a sidok ötet meg vetették, és fel feszitették, ellenben pedig apoganyok ötet bé fogadták, és imádták, és illyen formába. a sidoknak nintsen semmí is olyan jusok, ami öket, náloknál felyeb tehesse, és a mivel ditsekedhesenek.
Szent pál, a Romaiakhoz irt levelében. meg aláza. mind a meg tért pogányokot, mind a sidokot, és meg mutattya, hogy fogyatkozás vagyon abban. a mit magok felöl tartanak, elöre meg aláza apogányok hivalkodásit, és meg mutattya, hogy a pogány böltsek, és filosofusok, az Isten igazságát. az igazságtalanságnak fogságában tartották, mivel az Istent meg üsmervén ötet nem ditsöitették amint kelletet volna, és azal tartoztanak, ez igy lévén, az ö nagy elméjek tsak arra valo volt, hogy öket még vétkesebbeké tegyék, az elmének vakságában. és a bálványozásba estenek, Hogy ezekért avétkekért meg büntettessenek, az Isten el hagyá öket. az ö rosz hajlandoságokban., amelyek vélek olyan utálatoságokot követtettek, hogy a természetnek gyalázattyára vannak.
Azután a sidokhoz tér. és meg mutattya nékík az ö kevélységeket. fejeségeket. és meg keményedéseket, ök atörvényt vették. volt, de azt nem követték, vagy ha követték is annak Cérémoniáit. azért ditsekedtenek. és a ditsöséget magoknak adták. holot azt. az Istennek kelletet volna adni. Ez igy levén. semi öket az érdembe fellyeb nem tészi a pogányoknál., egyik a másikánál jobban meg nem érdemlette az Évangyéliumnak kegyelmét. mindnyájan. egyenlö vétkesek valának.
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 697)