midön azt kérdék tölle hogy mit tselekedgyenek. nem felelé azt nékik, hogy hagyátok el hivatalotokot. hanem tsak azt mondá. nékik, ne eröszakoskodgyatok. senkit meg ne károsittsatok., és elégedgyetek meg fizetéstekel. arendeletlensége tehát. azoknak. kik viszá élvén ezen rendel. tészi ezt oly veszedelmesé az üdveségre. noha a bizonyos. hogy a jó szándék, és az okos maga viselés. ezt érdemesé tehetik.
Ez a kettö teszi a szenteket, és a valoságos vitézeket. ugyan tsak egyedül. ezért is kel. avaloságos keresztyénnek. ahadi rendre adni magát. az Istennek lelke teszi tehát avaloságos vitézeket., valamint a valoságos alázatosokot, Dávid azt meg valya, hogy az Isten adot néki bátorságot. és ö tanitotta meg ötet ahadakozásra. az én Istenem tanitotta meg az én kezeimet a hadakozásra, és az én ujaimot ahadra.
Salamon azt mondgya. hogy soha sem kel a hartzkor el hagyni az evedzöt, az olyanok. akik okoságal mennek ahadban., eszesen meg tarttyák életeket, nem adván magokot a boszu állásra, haragra, se a vakmeröségre. de aztot nem is kiméllik., valamikor a szükség kivánnya hogy azt fel áldozák, azért, amidön illyen formában életeket el vesztik. a köteleségeknek martyrumi lesznek. és mind anyi aldozatok, az Istenhez, a fejdelemhez. és a hazához valo szeretetért.
56
Nagyob része a biráknak, akik tekélleteségel tésznek igasságot. tsak azért tselekeszik. hogy jó biráknak láttassanak lenni.
Egy keresztyén bironok. pedig. leg elsö igyekezete az, hogy az. Isten elött lehesen igaz
A szent irás abirákrol szolván, Isteneknek nevezi öket. amint valoságal is. vagyon Isteni bélyeg öbennek. mivel hatalmok vagyon. az emberek. joszágirol. betsületiröl és életirol. itéletet tenni, ezért is különös tiszteletel kel lenni az embereknek hozájok. de azért hogy az Isteni hatalomnak egy részettskéje kezeknél vagyon. nem kel nékik magokot fellyeb emelni, se magakot eléb valoknak tartani
(III. A Valoságos Keresztényeknek Tüköre: 914)