belső – 402
belsö
belsö – 203

ize épp nem volt. és abelsö részei el voltanak rothadva, nem (TL 118)

meg tanulná az igazgatást, mind belsö. mind külsö dolgait az országnak (TL 173)

azt tartottam, hogy az, ollyan belsö indulat., mely igen becsülteti mivelünk (TL 184)

gondolhattam volna. hogy az ollyan belsö indulat lett volna., a mely (TL 184)

cselekedted? nem éreszé magadban ollyan belsö örömet, a melyel vagy a (TL 186)

a mely nem lehet:) micsoda belsö örömet nem érez egy nemes (TL 200)

lehet venni, hogy vagyon valamely belsö baja, az ö természet szerent (TL 200)

engemet, mert ha ezek, a belsö szomoruságtol. vagy valamely belsö nyavalyátol (TL 200)

a belsö szomoruságtol. vagy valamely belsö nyavalyátol, vagy egyszers mind. mind (TL 200)

a kik bort isznak,. a belsö város. nem szép, a külsö (TL 226)

szorithattam meg. noha igen nagy belsö forroság lévén rajtam. szüntelen szomjuhoztam (TL 246)

egy holnapig feküttem., volna. a belsö nagy forroság emésztette volt meg (TL 246)

ki tettzik hogy a császár belsö udvara olyan mint egy iskola (TL 266)

még annál inkáb mert a belsö része tiszta zöld. de ha (TL 271)

hanem mind külsö, s’ mind belsö tselekedetinket nagy szemérmeteségel vigyük végben (É 11)

hogy a kristus lakjék szivünknek belsö részében, az ö lelkének sugarlásábol (É 12)

{…} Az Apostol abelsö békeséget érti, és alelki örömet (É 17)

szent Lélek hinti a szivnek belsö részében, amidön valaki ellene mond (É 17)

kedves szemei elött. vagy a belsö, vagy akülsö nemben hogy meg (É 24)

abban ha nintsené a szivünk belsö resziben valamely titkos magunkhoz valo (É 47)

titkos szándékát, és a mások belsö jó erkölcseit és vétkeit, a (É 47)

fogva magárol. öis az a belsö és lelki Ige, aki tészi (É 65)

pedig nem érezük a kegyelemnek belsö indulatit, a melyeket követik gyakorta (É 95)

magunkon amotskot, az emberi szivnek belsö része, gyakorta tele vagyon olyan (É 127)

valoságos élettel élnek, az az. belsö békeségben; és tsendes élettel, és (É 206)

tsalni, hogy ha azokot a belsö indulatokot követtyük. amelyeket érzünk némely (É 227)

meg szégyenitti még azokot, akik belsö kevélységböl, nem félnek meg szegni (É 247)

vagyunk fosztatva. nyujttsad, külsö, és belsö gond víselésedet reánk, ugy hogy (É 265)

láthattyuk mitsoda szükséges a szivünk belsö indulatira vigyázni, nem tsak azért (É 285)

imádságok meg vagyon; de nem belsö lélekel vagyon. senem figyelmeteségel, azt (É 332)

gyógyittsa, vagy meg oltalmaza valamely belsö kevélységtöl, eszerent hagya aválasztatit némely (É 338)

nem ajutalmat. hogy lelki, és belsö szolgálatal imádgyuk, és ne tsak (É 343)

meg hatá lelkek üsméretit, ahoz abelsö birohoz küldé öket, akit magokban (É 352)

de a büntetés szánakodásal., és belsö szégyenel légyen (É 353)

lelki mély álmokban, és a belsö halálban, és észre sem veszik (É 455)

{…} Mert egy keresztyének belsö, és lelki életet kel élni (É 481)

akristust. magában ne érzet volna belsö örömet. és békeséget, amelyhez nem (É 485)

mi közöttünk maradna. és azon belsö vigasztalását (É 505)

szükséges, hogy az szent Léleknek belsö bizonyság tétele, és az Apostolok (É 577)

igazságokot, és nem adgya azokot. abelsö füleket., a melyekel halgasuk szavát (É 594)

és érdemi által, amely békeség. belsö örömet, és menyei gyönyörüséget okoz (É 600)

hogy a mái napnak emlékezetit belsö, és lelki örömel szentellyék, ugyan (É 673)

tanulhattyuk, hogy a szent asztalhoz, belsö örömel kel járulnunk, de elegyes (É 686)

és az irigységnek, az a belsö kevélység, a mely azt gondollya (É 747)

ahusveti idök, ollyanok, a melyeket belsö, és lelki örömben kel tölteni (É 750)

felöl, az üdvezitö felöl is belsö irigység tén olyan vak merö (É 759)

nagyob fogyatkozás, mint az a belsö kevélység, a melyel meg vettyük (É 777)

az ö Lelke által, a belsö. emberben., hogy akristus ahit által (É 783)

Miképen lehet meg ez a belsö ujulása lelkünknek (É 801)

velünk még elöre, a belsö békeség, és öröm által, a (É 892)

vivén, azon kivül is a belsö indulattyok. nagyon sürgeti vala öket (MN 94)

Etelgiva birta szivét, és azö belsö keserüsége. mind az ábrázattyán. mind (MN 216)

emelé a leányt. és valamely belsö titkos okbol., a leányt meg (MN 230)

tartánk. mind azon altal. valamely belsö indulat vont engemet arra. hogy (MN 240)

kedvetlenséget, keserüséget. és más egyéb belsö szenvedéseket az illyen keresztek gyakorta (KKU 261)

melyeket szenvedtem: nem szenvedtemé a belsö keresztet. a midön az olaj (KKU 265)

képen vagyon. mivel az a belsö féreg, a mely öket emészti (KKU 297)

meg tagadásal kel még a belsö embert meg sanyargatni, ugy mint (KKU 313)

meg romol is, mert a belsö minden nap épül, ami nyomoruságinknak (KKU 342)

én meg magamnak azt a belsö békeséget (KKU 373)

hivatlanul bé menne az ö belsö palotájában, a meg ölessek. akár (KKU 374)

gyönyörködöm az Isten törvényében a belsö ember szerént, de látok az (KKU 389)

ereje vagyon. el üzni a belsö kisérteteket (KKU 404)

és a szükséges, hogy a belsö sebet, meg gyogyittsa a külsö (KKU 406)

vétek is meg homályosittya a belsö szemet, és meg gátollya az (KG 475)

ház azt akarja, hogy nagy belsö figyelmeteségel, és vallási buzgoságal legyenek (KG 507)

Az Istenben valo bizodalom, olyan belsö békeséget szerez, a mely felyül (KG 520)

külsö részit, de vakok. elsöben abelsö részeit tisztittsátok meg, ezekel a (KJÉ 691)

az az, hogy száz anyi belsö békeséget fognak néktek adni. aháborodásokért (VKT 873)

alelki jókót, a belsö, és örökös jókót: Nó már (VKT 891)

meg emlékezél szorgalmatosan meg tartani belsö szépségit és tisztaságát lelkednek, a (IK/A 29)

sok tanátskozási után. akegyelemnek sok belsö indulati után, az ö meg (IK/A 63)

a vétkek a léleknek. a belsö vakságért, és aroszban valo meg (IK/A 70)

végben, noha a lélek üsméretnek belsö részit. tellyeségel el mulattyák. a (IK/A 85)

gyakorta lelked üsméretinek állapottyát, és belsö voltodot tölle el ne titkollyad (IK/A 92)

keresztyének közöt is. hanem a belsö. és lelki valásbéli tselekedetekben az (IK/A 129)

ifiuban, mert ebizonyos jele a belsö jó erkölcsnek, és az okos (IK/A 229)

hanem, a valoságos. állandó, és belsö alázatoságot, olyan alázatoságot, a mely (IK/A 275)

tselekedetekben tettzik ki, hanem a belsö szenttséget, a mely alélek meg (IK/A 316)

Istennek, és végtire. ennek a belsö szenttségnek. el nyerésiért követik a (IK/A 316)

ha Istentöl vagyoné az a belsö indulat, mert ha tölle vagyon (IK/A 318)

léleknek, hanem probályuk meg a belsö indulatokot, hogy meg tudhasuk, ha (IK/A 320)

külsö ékeségek., hogy ha az belsö, tele vagyon mocsokal. és vétekel (IK/B 485)

okod légyen is arra. se belsö valamely gondolattal. se külsö képen (IK/B 566)

alázatoságal. de nem külsö, hanem belsö igazán valo alázatoságal. az mely (IK/B 608)

vagy hogy mind külsö, mind belsö ellenségeket meg gyözték, mert mind (IK/B 655)

szemed, az a külsö fényeség, belsö setettség, az külsö vigaság (IK/B 659)

belsö szomoruság. nincsen is veszedelmeseb élet (IK/B 660)

el hagyván az igazán valo belsö jó erkölcsöt., az hamis és (IK/B 683)

meg, fejestöl lábastol. és a belsö részeivel. és azt kovásztalan kenyérel (C/A 89)

akadályok és ellenségek. jelenték a belsö, és külsö ellenségeket. a kiket (C/A 115)

a melynek ditsösége fö képen belsö lévén felyül haladgya a synagogának (C/A 131)

amelyeknek követése, a külömbözö alkalmatoságokon, abelsö, vagy a külsö indulatokon áll (C/A 206)

{…} két dologban. 1. a belsö, vagy a külsö egyeségben. a (C/A 231)

ház által. sok. külsö. és belsö segittségeket vesznek meg térésekre (C/A 233)

azok akiknek részek nintsen. se abelsö se akülsö egyeségében a hiveknek (C/A 233)

{…} Belsö suhajtozásival. imádságival; oktatásival. büntetésivel. jó (C/A 276)

világosittya ahiveket fel nyitván szemeket belsö világoságal. hogy meg üsmérhesék az (C/A 329)

Melyik kedveseb Isten elöt. a belsöé. vagy a külsö imádás (C/A 374)

{…} A belsö leg kedveseb; ezt is kivánnya (C/A 374)

Mert akülsö imádás. tsak jele abelsö imádásnak, azt mutatni pedig külsö (C/A 374)

A bálványozás két féle, belsö, és külsö, abelsö bálványozás a (C/A 375)

két féle, belsö, és külsö, abelsö bálványozás a mikor valaki minden (C/A 375)

természet felet valo kegyelem. vagyon belsö. és külsö kegyelem. vagyon olyan (C/A 488)

{…} Mit hivsz belsö kegyelemnek (C/A 489)

{…} Azokot a belsö segittségeket. melyeket az Isten ád (C/A 489)

{…} Hogy meg ujitván lelkünknek belsö reszeit. az Isten elött kedvesek (C/A 495)

meg erösitti alelket akülsö vagy belsö kisértetek ellen. és minden ajándékiban (C/A 521)

{…} Mit hivsz belsö kisérteteknek (C/A 522)

az az hogy a szivnek belsö részében kel azt érezni, és (C/A 555)

az Istent kérjék, hogy a belsö kenet. az az, a szent (C/A 640)

kenetel. az Istent kérje hogy abelsö kenet, az az. a szent (C/A 640)

imádság az, a mely aszivnek belsö részéböl származik, és a mely (C/A 668)

Elsö Articulus. Közönségesen mind abelsö. mind külsö áldozatrol (C/A 733)

sidok nem ajánlották néki sziveknek belsö áldozattyát., a keresztyénekröl is hasonlot (C/A 734)

{…} A belsö, vagy akülsö áldozattal. tiszteliké az (C/A 736)

ebben a szeretetben is áll abelsö áldozat (C/A 736)

ajánlottak, és akik nem ezen belsö indulatokal ajánlották, nem tisztelték tehát (C/A 736)

ezekböl tehát ki tettzik. a belsö áldozatnak szükséges volta, 1 azért (C/A 738)

parantsollya, hogy mind külsö, mind belsö tiszteletet adgyunk néki (C/A 739)

{…} Ezt abelsö indulatot, tsak akülsö áldozatal leheté (C/A 739)

mutathatni az Isteni Felséghez valo belsö indulattyát szivünknek (C/A 739)

meg engesztelhesék az Istent. sziveknek belsö indulattyával, és hitekel; amelyel várták (C/A 740)

meg mutathasák az Istenhez valo belsö áldozattyát sziveknek: 2. hogy az (C/A 741)

külsö maga viselésröl, itélheti a belsö szándékot, azért oly tellyeségel is (C/A 782)

vétkek. ajelen valo gonoszok a belsö vagy külsö kisértetek, akövetkezendö gonoszok (C/A 845)

véred ittam, az én belsö részeimhez ragaszkodgyék, és illyen szenttségekel (C/A 860)

az Apostolok. fundamentumokra épitettünk., melynek belsö szegelet köve a kristus., kiben (C/A 884)

Elsö Art. közönségesen. mind abelsö, mind akülsö áldozatrol. 329 (C/A 916)

lábastol, és a belsö részeivel, és aztot kovásztalan kenyérel (C/B 981)

akadályok. és ellenségek. jelenték, a belsö, és külsö ellenségeket, akiket meg (C/B 1001)

a melynek dicsösége. fö képen belsö lévén. felyül haladgya a (C/B 1014)

követése., a külömbözö alkalmatoságokon., a belsö, vagy a külsö indulatokon áll (C/B 1064)

{…} két dologban. 1. a belsö. vagy a külsö egyeségben. a (C/B 1078)

azok., akiknek részek nincsen. se abelsö, se a külsö egyeségében a (C/B 1079)

és az apostoloknak fundámentumokra, melynek belsö szegelet köve a kristus Jesus (C/B 1088)

{…} belsö suhajtozásival., imádságival. oktatásival. büntetésivel. jó (C/B 1108)

világosittya ahiveket. fel nyitván szemeket belsö világosittassal., hogy meg üsmérhessék az (C/B 1150)

{…} A belsö kedveseb. ezt is kivánnya az (C/B 1185)

Mellyik kedvesebb Isten elött. a belsöé, vagy a külsö imádás (C/B 1185)

A bálványozás két féle. belsö. és külsö, abelsö bálványozás a (C/B 1186)

két féle. belsö. és külsö, abelsö bálványozás a. mikor valaki minden (C/B 1186)

természet felett valo kegyelem. vagyon. belsö. és külsö kegyelem., vagyon ollyan (C/B 1270)

{…} Mitt hivsz belsö kegyelemnek (C/B 1271)

{…} Azokat a belsö segittségeket, melyeket az Isten ád (C/B 1271)

{…} Hogy meg ujjitván lelkünknek belsö részeit. az Isten elött kedvesek (C/B 1276)

meg erösitti alelket. akülsö, vagy belsö. kisértetek ellen. és minden ajándékiba (C/B 1295)

{…} Mit hivsz belsö kisérteteknek (C/B 1295)

lenni. azaz, hogy a szivnek belsö részében kel azt érezni, és (C/B 1320)

az Istent kérjék. hogy a belsö kenet. az az, a szent (C/B 1382)

az Istent kérje. hogy a belsö kenet. az az, a szent (C/B 1383)

imádsága hasznos: noha, az illyen belsö indulat és akarat; héjános, és (C/B 1409)

Elsö Articulus közönségesen a belsö vagy külsö áldozatrol (C/B 1448)

sidok nem ajánlották néki, sziveknek belsö áldozattyát., akeresztényekröl is hasonlot mondhatni (C/B 1449)

a szeretetben is áll. a belsö áldozat, A külsö áldozattal. annyiban (C/B 1451)

parantsollya. hogy mind külsö,, mind belsö tiszteletett adgyunk néki (C/B 1453)

{…} Ezt a belsö indulatot. tsak akülsö áldozattal leheté (C/B 1453)

mutathatni az Isteni felséghez valo belsö indulattyát szivünknek (C/B 1453)

meg engesztelhessék az Istent, sziveknek belsö indulattyával, és hitekkel, a melyel (C/B 1454)

meg mutathassák. az Istenhez valo belsö áldozattyát a szivnek, 2. hogy (C/B 1455)

gonoszok. avetkek, ajelen valo gonoszok, abelsö vagy külsö kisértetek, a következendö (C/B 1533)

a mellyet ittam. az én belsö részeimhez ragaszkodgyék. és illyen szenttségekel (C/B 1544)

az apostolok fundamentomokra épitettünk, melynek belsö szegelet köve a kristus, kiben (C/B 1563)

hogy mikor a lelket illyen belsö elmélkedésekel táplállyuk, hogy mind ezek (IJE 69)

imádás tselekedetinek, ebböl áll a belsö élet, és az elmélkedö élet (IJE 70)

az igasságnak. az igasság pedig. belsö, és külsö, a belsö igasság (IJE 96)

pedig. belsö, és külsö, a belsö igasság az. a melyet nevezük (IJE 96)

is, mivel aházaknál is. szokot belsö, és külsö hadakozás lenni, a (IJE 110)

és külsö hadakozás lenni, a belsö hadakozást okozák, a meg oszlások (IJE 110)

A mi pedig a belsö békeséget illeti, szükséges hogy atselédes (IJE 110)

igasságal ki oszttya részét, a belsö munkára igen vigyáz, hogy jól (IJE 129)

tettzik, hogy vagyon mindennek oly belsö, és külsö oka, mely annak (IJE 139)

az árát meg köti, a belsö ók, az idöt, és a (IJE 139)

azt is akarom, hogy a belsö épület olyan formán legyen. hogy (IJE 147)

is tengernek nevezték. az ország belsö részit, sok féle hegyek, és (ISZ 189)

irás két féle köntösröl emlékezik, abelsö dolmányrol, és apalástrol. adolmány igen (ISZ 201)

vallásoknak, mivel az, aháznál lévö belsö és titkos tselekedeteket tekintvén, tsak (ISZ 207)

mind külsö, mind belsö magok viselésekröl rendelést téve, még (ISZ 208)

kenésröl, de nem szol tudtomra abelsö orvoságokrol (ISZ 208)

közölésért vagyon, evolt az ö belsö örömök, és külsö képen, atiszteletért (KSZ 303)

ezek élni, a mely, mind belsö, mind természet felet valo vala (KSZ 316)

a szemérmetesség követte, tsak a belsö méltoságot és nemességet ohajtották, és (KSZ 329)

valo hogy a keresztényi vallás belsö, és lelki vallás, de emberek (KSZ 402)

öket tartani, de az a belsö vigasztalások lehetet, hogy senkinek terhére (KSZ 426)

az áldozatnak Cerémoniáit. A templomnak belsö résziben lévö házakon felyül, nap (SUT 731)

mely el vevé a templomnak belsö résziben valo látást, nem tsak (SUT 731)

kapu, a mely a templom belsö részét zárta bé, és a (SUT 755)

szokás szerént, a templomnak a belsö résziben menvén éttzaka, hogy a (SUT 755)

Scytopolis város, ebben a belsö és egymás ellen valo hadakozásba (SUT 789)

hadakoznak vala, és az ö belsö meg oszlások fogyaszttya vala öket (SUT 839)

és el foglalá a templomnak belsö részit, az az. a papok (SUT 842)

volt avarosnál. valamint a templomnak belsö része. felyeb volt. a külsö (SUT 843)

hogy el foglallya a templomnak belsö részit, a melyben Éléazár volt (SUT 844)

tornyokbol akará rontatni a templom belsö falait. de az Isten meg (SUT 844)

Éléazár meg nyitatá a Templom belsö kapuját., hogy a nép bé (SUT 848)

bé tsuztatá. akik mihent a belsö udvarba érkezének fegyvert vonának. a (SUT 849)

János egyedül birta. mind a belsö. mind a külsö részit a (SUT 849)

is a mellyek a templom belsö résziben valának, és a melyeket (SUT 870)

hogy a sidoknak. tsak a belsö kerités, vagy is apapok udvara (SUT 876)

Romaiak viszá üzék egészen a belsö keritésig. és a Templomig. a (SUT 878)

Zászlojokot fel tevék a Templom belsö udvarában, és áldozatokot tévén az (SUT 882)

volt ártatlanul, és olyan rettentö belsö forroság jöt rea. hogy orditot (SUT 897)

forroság jöt rea. hogy orditot. abelsö égetés miat. a mely tüz (SUT 897)

belsö kepen – 2

ha tsak. mind külsö, mind belsö kepen nem követi a példákot (VKT 796)

{…} Miben áll abelsö kepen valo meg ujitás (C/A 495)

belsöképen – 3

{…} jelenti abelsöképen valo tisztátalanságát aléleknek, amely ki (É 246)

néktek. {…} ebböl következik, hogy valamit belsöképen tanit, akristustol, és az ö (É 577)

nem tsak olyan különös és belsöképen valo szentségre tartoznak., valamint atöb (IK/A 303)

belsö képen – 111

egy el oltotta volnais., de belsö képen, mind ez mái napig (TL 167)

érkezik. édes néném. eddig csak belsö képen. voltam magyar. vagy székely (TL 205)

egynehányan. vigasztalnak. olyanok engem. akik belsö képen örülnek szomoruságomon. és annak (TL 206)

leg job kedvü volnék, holot belsö képen. mind mást érez a (TL 213)

magával beszél belsö képen, okoskodást, és képzést formál (É 65)

a fület meg hattya, hanem belsö képen valo szavával; gondolattyával, és (É 65)

belsö képen valo világoságal az ö (É 95)

hamarságal engedelmeskedének a szozatnak mely belsö képen hivá öket, erre valo (É 95)

az Isten kegyelmének. a midön belsö képen szól hozánk, vagy is (É 95)

külsö képen valonak lenni, hanem belsö képen valonak. az az, hogy (É 99)

láttára kel végben menni, mindenkor belsö képen abban a szándékban legyünk (É 171)

azokrol az igazságokrol. a melyeket belsö képen is hiszünk., egy szoval (É 221)

{…} Jelentik azö kegyelmének belsö képen valo szozattyát. aki is (É 386)

dologrol teszünk itéletet, és azt belsö képen meg nem visgállyuk. tsak (É 398)

kezekben adgya is öket, mert belsö képen segitti meg öket. az (É 442)

büntetése annál is irtoztatobb, hogy belsö képen valo. el hagyván öket (É 455)

tselekedet a mely tanáts, de belsö képen. abban az akaratban legyünk (É 473)

és az is tanittya azt belsö képen. ugyan öis hinti azt (É 515)

{…} A szent Lélek belsö képen, bizonyságot tett rolla. munkálodván (É 576)

oktatást, melyel oktattya az embert belsö képen. ezért is mondgya az (É 577)

ö fogyatkozásit, az illyen békeség belsö képen valo; igaz, és állando (É 582)

haragnak, indulattyát is, ámbár tsak belsö képen valo legyen is, a (É 647)

értette, a mely részt, akristus belsö képen készitté arra. hogy bé (É 653)

halgattyák, minek elötte szollyanak, és belsö képen nem hitették el magokal (É 674)

ellen támad, mind külsö, mind belsö képen, akristusnak. igéreti meg másolhatatlanok (É 681)

akristus. a hivekben, akiket táplállya belsö képen. amaga lelkének titkoson (É 697)

{…} két félék, némellyek belsö képen valok, illyenek az ollyan (É 725)

valoságal meg bánván rendeletlenségeket, magokot belsö képen méltatlanoknak tarttyák. és ezen (É 745)

szollani. ugyan eszerént is szól belsö képen. minden hato kegyelme által (É 781)

egyházban. az elsök azok, akik belsö képen valo kivánságal vétkeztenek, és (É 782)

azt, valami néki nem tettzik, abelsö képen valo szándékjokban. hogy tsak (É 784)

hogy minden nap ujjabbak lehesenek belsö képen, minékünk új mesterünk vagyon (É 801)

belsö képen. el hiteti velünk, hogy (É 815)

meg akar téríteni, meg illeti belsö képen ötet, mindenhato kegyelmének kezével (É 828)

részit kel érteni, akiben akristus belsö képen munkálodék, hogy a hitre (É 864)

hogy valakiben szerelmet gerjeszek, és belsö képen., valami rend kivül valo (MN 23)

az indiai apostol., a midön belsö képen valo vigasztalásokot veszen vala (KKU 321)

vétkeim. A kristus. halván ezeket abelsö képen valo sohajtásokot. mondá néki (KKU 404)

betsületet, a midön magunk felöl belsö képen sokat álittunk., a midön (KG 496)

külsö képen, gyalázván bennünket, ditsérnek belsö képen. és attol nem rettegni (KG 499)

hozta a kegyelmet, a mely belsö képen meg szentel a szeretet (KG 503)

meg nem szentel minket belsö képen. mire valok nékünk a (KG 504)

tanuld meg magadot sanyargatni. mind belsö. mind külsö képen. meg zabolázván (KG 553)

még igének, mivel az ige belsö képen valo gondolattya és szava (KJÉ 609)

vagy segittségit kérjük, meg emlékezvén belsö képen. ezekröl a szokról. melyek (VKT 805)

állanak akevélyeknek. mind külsö. mind belsö képen. meg nem alhattyák hogy (VKT 852)

akegyeségben. és az igasságban tarttyák, belsö képen valo alázatosá teszik, és (VKT 916)

zabolázák, magokot meg vessék. és belsö képen magokot utállyák. hogy az (VKT 922)

annyira meg süketitte volt ötet belsö képen (IK/A 71)

a gyermekeket a vétekel. és belsö képen meg vakittya az atyákot (IK/A 78)

szemérmeteségel legyenek külsö képen., belsö képen pedig igen nagy tisztelettel (IK/A 110)

Leo, a külsö ékeségek, ha belsö képen az ember tele tisztátálanságal (IK/A 132)

valo tellyes öröm. a melyet belsö képen érzik, el mondván ezel (IK/A 201)

illendö köntösökel, meg mutasák a belsö képen valo jó szokásokot (IK/A 210)

nem kel azt értenünk hogy belsö képen. ezek nevekedtenek volna akristus (IK/A 215)

öket. semmi féle okbol; se belsö képen., valamely illetlen gondolatal. se (IK/A 222)

szorgalmatoságal meg tarttsák és magokot belsö képen meg szentellyék. követvén a (IK/A 316)

és amelyben, valoságal munkálodnak. a belsö képen valo szenttségre (IK/A 317)

arra, amit néked fog mondani belsö képen. a profétanak ezen szép (IK/A 318)

az ur fog nékem mondani belsö képen (IK/A 318)

tarttsanak, és magokot meg szentellyék. belsö képen. ajó erkölcsöknek tselekedetével., tekinsd (IK/A 319)

visgálnod magadot és meg ujitani belsö képen magadot hogy uj eröt (IK/A 381)

és azonban el mulattyák az belsö képen valokot. mint, az vétkeknek (IK/B 683)

képen mértekletes életet éltenek, de belsö képen meg valának romolva, ezek (C/A 138)

értetni. hogy az Isten Fia belsö képen valo szava az Atya (C/A 196)

üsmérettségünknek, és ugyan azon gondolatokot belsö képen valo szonak nevezik a (C/A 196)

{…} Belsö képen akaptsollya öket esze egymásal (C/A 231)

fellyeb meg mondok. és valamiben. belsö képen is lehet ahoz kötelezve (C/A 233)

mindenikének kel viaskodni külsö vagy belsö képen. az illyen viaskodást.kisértetnek (C/A 259)

{…} Nem elégséges tehát tsak belsö képen hinni. azt a mit (C/A 343)

{…} két képen: belsö képen lélekben, külsö képen. testünkel (C/A 373)

Hogy lehet az Istent imádni belsö képen és lélekben (C/A 373)

külsö képen is tisztelni valamint belsö képen (C/A 374)

A pogányok bálványokot imádván., mind belsö, mind külsö képen bálványozok valának (C/A 375)

{…} A kristusnak belsö képen valo kegyelme szükségesé különösön (C/A 493)

{…} Jelenti a szent Léleknek belsö képen valo kenetit. mely a (C/A 612)

{…} Azt végben lehet vinni belsö vagy külsö képen közönségesen vagy (C/A 668)

külsö képen közönségesen vagy különösön. abelsö képen valo imádság az, a (C/A 668)

hogy a szoval valo imádságnak. belsö képen valonak is kel lenni (C/A 668)

az Istent. sem hogy mindenkor belsö képen az Isteni szeretetnek tselekedetét (C/A 670)

kel vigyázni hogy leg inkáb belsö képen gerjeszük fel magunkban a (C/A 685)

külsöre vigyáznának, és el mulatnák belsö képen a lelkit, akoron ugy (C/A 686)

{…} Nem mivel nem nehezeb belsö képen könyörgeni Istennek, mint sem (C/A 691)

nem egyezik aszoval., tehát a belsö képen valo imádság szükségeseb (C/A 691)

imádság jó. akár. szoval. akár belsö képen valo legyen, tsak a (C/A 691)

külsö Ceremoniák avégre rendeltettek., hogy belsö képen emelyük fel szivünket az (C/A 726)

{…} Mitsoda a belsö képen valo. és láthatatlan áldozat (C/A 733)

áldozatban, szükséges hogy az ajánlás. belsö képen valo légyen,. mert az (C/A 734)

az Isten ugy ditsértetet., amidön belsö képen nékie ajánlották magokot. ettöl (C/A 734)

{…} Mindenik áldozatal., abelsö képen valo áldozatal annyiban, hogy (C/A 736)

2 Articulus A belsö képen valo áldozatnak köteleségéröl (C/A 737)

{…} Az Istennek belsö képen valo áldozatot ajánlani, az (C/A 737)

az Istennek ajánlani ami szeretetünknek belsö képen valo áldozattyát (C/A 738)

akülsö dolgokal. magunkot fel gerjeszük belsö képen, 2. hogy jó példát (C/A 739)

{…} Mitsoda belsö képen valo készülettel. és szenttségünek (C/A 779)

kegyelmit nyerjék. mind azon által. belsö képen az ö szivek ezekel (C/A 782)

egy ház szándékja a. hogy belsö képen, minden imádságokban. és Ceremoniákban (C/A 783)

olajal valo külsö kenet a belsö képen valo kenetet jelenti. ugy (C/A 868)

Istent külsö képen szolgályák. de belsö képen ötet meg banttyák. azt (C/A 898)

2 Art A belsö képen valo áldozatnak köteleségeiröl. 334 (C/A 916)

képen. mértékletes életet éltenek, de belsö képen, meg valának romolva. ezek (C/B 1020)

Hogy lehet az Istent imádni belsö képen. és lélekben (C/B 1184)

külsö képpen is tisztelni valamint belsö képen (C/B 1185)

A pogányok bálványokot imádván, mind belsö, mind külsö képen bálványozok valának (C/B 1186)

{…} Miben áll. abelsö képen valo meg ujjittás (C/B 1276)

{…} Jelenti a szent léleknek. belsö képen valo kenetit. mely alelket (C/B 1363)

Hogy ha belsö képen meg tekéntenök magunkot, meg (IJE 17)

hajlandoságok volna, noha azt utállyák belsö képen azért tselekszik. hogy ki (IJE 93)

rend, és a külsö tisztaság, belsö képen valo tiszta gondolatokot gerjeszt (KSZ 403)

ót volna szálva, az Isten belsö képen meg jelenté péternek. hogy (SUT 533)

mehessenek. és hogy el vehesék abelsö képen valo meg szentelést. amely (SUT 535)

belsöképpen – 1

kegyelmit nyerjék, mind azon által, belsöképpen azö szivek ezekel meg nem (C/B 1484)

belsö képpen – 51

a kitöl mindent várt, és belsö képpen, az Isteni segittséget nem (É 287)

haragodban is. bizonyos vagyok. hogy belsö képpen igasságal itélsz felöllem. és (MN 132)

ennek fejérsége juttasa eszedben, hogy belsö képpen kell meg tartanod azt (IK/B 397)

az léleknek okoz halált, az belsö képpen valo vaksága, és az (IK/B 431)

és annak az láncznak zörgése, belsö képpen meg süketitvén ötet. nem (IK/B 432)

az vétekel. az attyokot pedig belsö képpen meg vakittya, hogy ne (IK/B 437)

valamely Istenes dolgot cselekesznek. noha belsö képpen nem gondolnak az lélek (IK/B 444)

kedveségben. * . nem kel ezen érteni belsö képpen valo gyarapodását az Isten (IK/B 559)

külsö cselekedetekben állyon. hanem az belsö képpen valo szenttséget. az mely (IK/B 644)

jóknak. és gyönyörüségeknek. nem csak belsö képpen, valamint minden keresztények tartoznak (IK/B 644)

tarttsa az szabot rendet. és belsö képpen legyen szenté. követvén az (IK/B 644)

végben. és az melyben. az belsö képpen valo szenttségért munkálkodnak (IK/B 645)

emberi indulatbol is lehet. hanem belsö képpen kel meg visgálni ha (IK/B 646)

Istent halgasad. figyelmezvén arra. hogy belsö képpen mit fog néked mondani (IK/B 646)

hadgyad. és penitencziát tarcs. magadot belsö képpen meg szentellyed, kövesed az (IK/B 647)

a melyel vannak belsö képpen azokhoz a kiket jelentenek (C/A 903)

értetni. hogy az Isten fia. belsö képpen valo szava. az Atya (C/B 1056)

üsmerettséginknek. és ugyan azon gondolatokot. belsö képpen valo szonak nevezik. amidön (C/B 1056)

{…} belsö képpen a kapcsollya öket esze (C/B 1077)

mindenikének kel viaskodni külsö vagy belsö képpen. az illyen viaskodást. kisértetnek (C/B 1098)

{…} Nem elégséges tehát. tsak belsö képpen. hinni azt amit az (C/B 1162)

{…} kétt képen. belsö képpen lélekben. külsö keppen. testünkel (C/B 1184)

{…} A kristusnak belsö képpen valo kegyelme. szükségesé különösön (C/B 1274)

{…} Azt végben lehet vinni belsö vagy külsö képpen, közönségesen. vagy (C/B 1404)

közönségesen. vagy különösön, az, a belsö képpen valo imádság, a mely (C/B 1404)

hogy a szoval valo imádságnak, belsö képpen valonak is kell lenni (C/B 1404)

az Istent. sem hogy mindenkor belsö képpen az Isteni szeretetnek tselekedetit (C/B 1405)

arra vigyázzunk, hogy leg inkáb. belsö képpen gerjeszük fel magunkban a (C/B 1415)

külsöre vigyáznának, és el mulatnák belsö képpen alelkit. akoron ugy imádkoznának (C/B 1416)

{…} Nem, mivel nem nehezeb belsö képpen könyörgeni Istennek.. hogy sem (C/B 1418)

edgyezik a szoval., tehát a belsö képpen valo imádság szükségesebb (C/B 1418)

imádság jó, akár, szoval, akar belsö képpen legyen. tsak a sziv (C/B 1418)

Ceremoniák a végre rendeltettek., hogy belsö képpen fel emellyük szivünket az (C/B 1442)

{…} Mitsoda a belsö képpen valo. és láthatatlan áldozat (C/B 1449)

áldozatban, szükséges hogy az ajánlás belsö képpen valo legyen. mert az (C/B 1449)

Isten akor ditsértetett, a mikor belsö képpen nékie ajánlották magokat. ettölis (C/B 1449)

{…} A belsö, vagy a külsö képpen valo (C/B 1451)

{…} Mindenik áldozattal. abelsö képpen valo áldozattal anyiban, hogy (C/B 1451)

2 Articulus. A belsö képpen valo áldozatnak köteleségéröl (C/B 1452)

{…} Az Istennek belsö képpen valo áldozatot ajánlani, az (C/B 1452)

mind ezekböl tehát, ki tettzik, abelsö képpen valo áldozatnak szükséges volta (C/B 1452)

Istennek ajánlani a mi szeretetünknek belsö képpen valo áldozattyát (C/B 1452)

külsö dolgokal magunkot fel gerjeszük belsö képpen. 2. hogy jó példát (C/B 1453)

{…} Mitsoda belsö képpen valo készülettel, és szenttségünek (C/B 1482)

egy ház szándéka a, hogy belsö képpen. minden imádságokban. és Cérémoniákban (C/B 1485)

szent olajjal valo külsö kenet. abelsö képpen valo kenetett jelenti, ugy (C/B 1551)

Istent szolgállyák külsö képen. de belsö képpen ötet meg bánttyák, el (C/B 1574)

képpen valo tiszteletet, amelyel vannak belsö képpen. azokhoz. akiket jelentnek a (C/B 1577)

2 art. abelsö képpen valo áldozatnak köteleségéröl. 281 (C/B 1588)

belsö képpen az ollyan férfiakra. kik (IJE 56)

azért tselekszik. hogy ki tanulhassák belsö képpen. valo rosz hajlandoságit azoknak (IJE 93)

belsöket – 1

akülsö tselekedeti mutattyák meg a belsöket., ugyan azért. jovallya is nekünk (IJE 70)

belsököt – 2

dolgok iránt, mert a mi abelsököt illeti. arra nem lehetet panaszunk (TL 238)

szenvednek, akülsö nyomoruságokon kivül, még belsököt is szenvednek, a melyek mindennél (É 600)

belsönek – 6

külsö ajándéka jele volt a belsönek. a melyel ajánlotta magát az (C/A 71)

{…} Annak belsönek, természet felet valonak, mindennél nagyobnak (C/A 555)

A töredelmeségnek belsönek kel lenni,. az az hogy (C/A 555)

külsö ajándéka. jele volt a belsönek, a melyel ajánlotta magát az (C/B 966)

{…} Annak belsönek. természet felet valonak. mindennél nagyobnak (C/B 1320)

A töredelmeségnek belsönek kell lenni. azaz, hogy a (C/B 1320)

belsöröl – 1

maga viselésröl tehet itéletet a belsöröl, azért oly tellyeségel is akarja (C/B 1484)

belsöt – 3

el mulattyák a valoságost, és abelsöt. ugy mint, a vétek elkerülésit (IK/A 364)

anyiban, hogy akülsö áldozatal. amely abelsöt jelenti. az emberek meg mutattyák (C/A 736)

a külsö áldozattal, a mely abelsöt jelenti, az emberek meg mutattyák (C/B 1451)

belsötöl – 4

akülsö, és láthato áldozatot., a belsötöl. és láthatatlantol (C/A 733)

hogy a külsö áldozatot. a belsötöl. soha el nem kel választani (C/A 734)

külsö, és látható áldozatot., a belsötöl, és a láthatatlantól (C/B 1449)

hogy a külsö áldozatot, a belsötöl. soha el nem kel választani (C/B 1450)

leg belsöb – 9

féle helyt tartatnék. a leg belsöb udvarban lévö házban a fö (TL 169)

fogja terjeszteni a szivnek leg belsöb titkait, az (É 47)

{…} A szentek szenttye, leg belsöb, és titkosab része vala a (É 762)

ez életben, a szivnek leg belsöb résziben voltak el rejtve, a (É 805)

és aki láttya sziveknek. leg belsöb részeit, keveseb tisztelettel mennek eleiben (VKT 811)

szivünknek, és alelkünk üsmérétinek leg belsöb, és leg titkosab részeit fel (VKT 845)

az el multat., és leg belsöb titkait is láttya szivünknek (C/A 38)

az el multat. és leg belsöb titkát is láttya szivünknek (C/B 941)

német országban, és északnak leg belsöb részeiben hintették el ahitnek magvát (KSZ 460)

leg belsöbb – 1

Isten aki láttya szivünknek leg belsöbb titkát, gyakorta rosznak itéli azt (É 398)

belső
belső – 3

teni, a’ holtig valo imádságal {belső gyászolással és olyan szomorusággal} a (ML 316)

akarattyával ne ellenkezék, e’ pedig belső Szokás és kőteleség a’ melynek (ML 316)

imádság, a mely a szivnek belső részéböl származik. és a mely (C/B 1404)

belső képen – 1

melyek is meg nem szentelik belső képen az olyat, a ki (KG 504)