jelen – 335
jelen
jelen – 333

kit is kéreté hogy lenne jelen a mulattságon. amelyet fog adni (TL 37)

hogy kedvit talállyam. és mindenkor jelen vagyok mikor öltözik. ahivatalom is (TL 58)

nem akarták fel költeni. hogy jelen ne legyen. a midön fel (TL 79)

a királynéval, a doktor is jelen vagyon. és minden mesterségit arra (TL 128)

oka az, hogy ö lakadalmon jelen nem volt. azzal fenyegetem susit (TL 130)

lett volna adolog, ha kéd jelen let volna. a pedig csak (TL 164)

int mindeneket. hogy ki ki jelen légyen jó regel., ez mind (TL 169)

és papjait., a mufti is jelen lévén, elejekben tévé a dolgokot (TL 181)

ülni asztalhoz, mert nem volt jelen a felesége. a várakozást el (TL 189)

vetkezödni. a hideg borzogatta; én jelen lévén, kérdé töllem, ha én (TL 201)

menyi véghetetlen számu sido vala jelen mikor szamáron mene bé ditsöségesen (TL 294)

mind a’ kettőt, és légyen jelen Szentséges Annyával Lakadalmokon, arra kérem (ML 310)

{…} A kristus miért kivána jelen lenni alakadalmon? {…} Meg akará azt (É 107)

{…} Azért hogy a kristus jelen vagyon alakadalmokban. a házaság nem (É 108)

halgat, kiáltasz, és mond: ihol jelen vagyok, ha el vészed belölled (É 165)

halgat, kiáltasz, és mond, Ihol jelen vagyok, ha el vészed belölled (É 172)

és buzgoságal misét halgatni, apredikation jelen lenni, többet kel imádkozni mint (É 175)

noha valoságal és igaságal ót jelen vagyon az, aki tsak figurában (É 196)

akristus. hogy Mojses és Illyés jelen legyenek (É 218)

szent oltári szenttséghez, ahol akristus jelen vagyon, aki örömest adgya nékünk (É 226)

mikor az egeket késziti vala, jelen voltam. mikor bizonyos moddal és (É 229)

nékik, hogy minden idö elötte jelen vagyon, és hogy ugy beszél (É 283)

el küldelek hozájok, ki felkelvén, jelen vagyok mondá néki, meny el (É 293)

Máriát titkon mondván, a Mester jelen vagyon tegedet hi, Maria ezt (É 390)

amenyei jókót. ha ugy akarunk jelen lenni azon az áldozaton a (É 400)

hogy részesülhesünk halálának érdemében, amidön jelen vagyunk a szent áldozaton, vagy (É 454)

leheté abbol itélni, hogy nintsen jelen az oltári szenttségben (É 549)

én vérem. ebböl következik, hogy jelen lévén a menyekben az ö (É 550)

formájában, az oltári szenttségben is jelen vagyon titkos és szenttség képen (É 550)

minket, mint azokot, kik ót jelen voltanak, ha ezekel nem élünk (É 579)

az Apostolok elméjiben, kik ótt jelen valának (É 639)

ugyan ezért is tartozunk, ha jelen akarunk lenni, és részesülni az (É 764)

kezében esnék. a hérodiánusok is jelen lévén, bizonyságot tettek volna, ellene (É 822)

ezen titkon három bizonyság lenne jelen; hogy arrol bizonyságot tennének az (É 845)

mikor az egeket késziti vala, jelen voltam, mikor bizonyos moddal és (É 867)

egyeség, és a szeretet. ót jelen lésznek, el lehet ugy oda (É 876)

azt is szeretném tudni. ha jelen volté a midön az anglusok (MN 38)

néki. mind azoknak. kik ót jelen valának. a szivek meg esvén (MN 42)

sürgeté házaságokot. hogy had lehetne jelen lakadalmakon el menetele elött (MN 46)

Emir gumér. aki jelen volt ezen a beszélgetésen gondolá (MN 52)

hivatá a ki midön jelen volna. rettentö haragal mondá néki (MN 59)

hinák a sultánnét. és midön jelen lett volna. eleibe adá maga (MN 63)

dolgot a diván eleiben adván, jelen lévén mahomet Császár. és az (MN 75)

sok nép a ki ót jelen volt. meg nem engedé hogy (MN 78)

Az egész udvara a sultánnak jelen volt ezen adolgon. és maga (MN 89)

ezen adolgon. és maga is jelen volt a királynéval. a kinek (MN 89)

jó hirt, és nem akarván jelen lenni. a több Ceremoniákon, parancsolá (MN 89)

tölle botsánatot kértem, mint ha jelen lett volna (MN 100)

hogy senki idegen nem volt jelen. meg ölelé azö férjét, azután (MN 101)

fel mind hármat,. a midön jelen voltak. a sultán a ki (MN 101)

ugy beszéllet hozája. mint ha jelen lett volna. és szászor is (MN 123)

néki. és elvirhez mene. thamár jelen lévén, avicé királyné az ágyában (MN 163)

Elvirnek mind azok elött kik jelen valának dom baltazárnak az utolso (MN 168)

mivel mind azok a személyek jelen volnának a kik elött. fel (MN 168)

a sziveket mind azoknak akik jelen valának. Elvir nem halhatá sirás (MN 169)

tiédet meg tarthassa, a kik jelen voltanak. ezen mind tsudálkozni kezdének (MN 170)

anyira hogy az egész nemeség jelen volt és mind addig valamég (MN 204)

menyei, király Annya, annyi kinon. jelen volna. És hogy véres, fán (KKU 270)

jusson. és illyen formán, akár jelen. akár távul legyen az ura (KKU 305)

hitetni. hogy az Isten mindenüt jelen vagyon, mivel kitsoda az, a (KKU 332)

nagyob., a midön az Isten jelen vagyon. és meg segit anyomoruságban (KKU 429)

hol valál,. miért nem valál jelen a midön szenvedék. erre illyen (KKU 430)

erre illyen szozat adaték, én jelen voltam, és azt akarám szemlélni (KKU 430)

ez igy lévén, az Isten jelen vagyon a nyomoruságban. noha rejtekben (KKU 430)

az áldozatban. az ö teste jelen vagyon. a kenyernek szine alat (KG 506)

vagyunk, hogy azon az áldozaton jelen lehetünk, félelemel, tisztelettel, töredelmes, és (KG 506)

figyelmeteségel, és vallási buzgoságal legyenek jelen. azon a szent áldozaton. enélkül (KG 507)

és hogy tsak testel legyenek jelen a templomban, ót akövek is (KG 507)

áldozaton, lélekben, és igasságban legyünk jelen, más képen tsak szájal, tisztelnök (KG 508)

nem kaptsol; ne legyünk ót jelen tsak szokásbol, hanem figyelmeteségel, hittel (KG 508)

az Istent ditséré. mindnyájan akik jelen voltanak és látták ezt a (KJÉ 607)

és egéségesen. mind azok kik jelen valának tsudálkoznak vala ezen. és (KJÉ 630)

jelen voltanak, igen nagy ijedségben valának (KJÉ 635)

és az irás tudoknak kik jelen valának. és gondolák magokban. hogy (KJÉ 635)

és nem akará hogy mások jelen lennének tsuda tételin (KJÉ 638)

míndgyárt el vonta magát a jelen lévö nép közül, akristus találván (KJÉ 640)

az annyanak, mind azok kik jelen valának. meg rémülének. és ditsöiteni (KJÉ 649)

botsátattak néked. akik pedíg asztalnál jelen valának. zugolodni kezdének ezeken a (KJÉ 652)

erre mondá mind azoknak akik jelen valának, igyekezetek azon hogy bé (KJÉ 696)

boldogság legyen is. azon avendégségen jelen lenni, mind azok akik arra (KJÉ 698)

az ö halálan jelen nem volt. azért hogy a (KJÉ 710)

Mind azok, akik jelen valának, figyelmeteségel halgattyák vala Jesust (KJÉ 714)

a népel együt. a ki jelen volt ezen atsudán (KJÉ 716)

volt. a lázár fel támadását. ajelen lévö bizonyságoktol., hogy meg hallá (KJÉ 718)

meg is ditsöitem, a kik jelen valának mondák. hogy a menydörgés (KJÉ 720)

egy a szolgák közül akik jelen valának., artzul tsapá Jesust, mondván (KJÉ 750)

az irás tudok. kik ót jelen valának. hérodes pediglen. nem látván (KJÉ 754)

a nép is. aki ótt jelen vala, hasonló tsudálkozásban volt. ugy (KJÉ 760)

magdolna, és atöbb aszonyok, kik jelen valának a jésus. halálán, az (KJÉ 761)

halálán, az ö temetésin is jelen valának. és jól meg visgálván (KJÉ 761)

imádkozni, aszivnek indulatiért lészen ö jelen imádságinkban. és tészi foganatosá kérésinket (VKT 805)

sem mondhatni, mitsoda kelletlenül vannak jelen anagy titkokon (VKT 811)

Az olyan boldogok, kik jelen lehetnek ezen a szent áldozaton (IK/A 109)

hasznokban, tsak azon ugy legyenek jelen a mint kivántatik (IK/A 109)

áitatoság. Figyelmeteség, hogy az elme jelen légyen. és figyelmezen arra az (IK/A 109)

is. rettegésel, és félelemel vannak jelen. Áitatoság. mert nem imel. ámal (IK/A 110)

és tsak szokásbol. kel ót jelen lenni. a mint ezt gyakorta (IK/A 110)

és a nagy innep napokon jelen lenni a templomban az Isteni (IK/A 132)

érzeni, ha az Isteni szolgalatokon jelen lész szemérmeteségel, és figyelmeteségel., és (IK/A 133)

az Isten igéjét halgassák, hogy jelen legyenek a szent titkok ki (IK/A 134)

aszok után. mind azok akik jelen valának. nagy sirásban lévén, mindenike (IK/A 176)

az az. kérjed hogy legyen jelen kegyelme által,. és adgya házaságodra (IK/A 347)

áitatoság. figyelmeteség, hogy az elméd jelen lévén, figyelmetes légy arra sz (IK/B 467)

rettegésel vannak ót jelen. áitatoságbol, és nem szokásbol, valamint (IK/B 468)

azon fiam hogy minden nap jelen lehess azon az szent áldozaton (IK/B 468)

énekeltek. {…} hasonlo hasznát érzed, ha jelen lész az Isteni szolgálaton, tiszteletel (IK/B 486)

az Isten szavát halgassák. és jelen legyenek az Isteni szolgálaton (IK/B 487)

az evangeliumot., végig az imádságon jelen legyenek. és komunikállyanak (IK/B 487)

vacsoráját osztogattyák. mind azoknak. kik jelen voltak, az végin alamisnát szednek (IK/B 488)

urnak képében. ki az itéletben jelen vagyon. azért az urnak félelme (IK/B 656)

kristus jesust., kérjed hogy legyen jelen. szent kegyelmivel. és áldgya meg (IK/B 673)

Nem. mivel az Isten mindenüt jelen vagyon: ez igy lévén nem (C/A 152)

mutassa a sidoknak a kik jelen valának., hogy ö volna a (C/A 163)

szent János mondá azoknak akik jelen valának. Imé az Istennek báránya (C/A 164)

{…} Mojses, és Illyés jelen valának, beszelgetvén a kristusal. a (C/A 168)

kristus., hogy Mojses, és Illyés jelen legyenek ahegyen, és szenvedése felöl (C/A 169)

mivel ezek ót ugy valának jelen mint szolgák (C/A 169)

volt egy millium bizonyságnál. akor jelen amikor etörtént. De Tertulliánus a (C/A 177)

{…} A százados a ki jelen volt a romai seregével; látván (C/A 178)

szent Thamás nem vala akor jelen a több Apostolokal; kételkedésében meg (C/A 187)

jelenék az Apostolinak Thamás is jelen volt. a kristus meg tapasztatá (C/A 187)

két féle modon vagyon., 1. jelen vagyon valoságal. testi képen az (C/A 193)

képen az óltari szenttségben., 2 jelen vagyon lelki képpen, az Anyaszent (C/A 193)

lutherusnak hogy a kristus valoságal jelen vagyon az Eucharistiában. Zuinglusnak pedíg (C/A 329)

{…} Tsak a püspökök vannaké jelen a Conciliumokban (C/A 338)

papi renden lévöknek is lehet jelen lenni vagy szokásbol. vagy rend (C/A 338)

felelni mivel egy keresztyén ót jelen lévén keresztet vetet magára. Nazionzenus (C/A 345)

mert mindenek nem lehettenek volna jelen tsak az egy misén. ugyan (C/A 429)

{…} Mitsoda lélekben kel jelen lenni az éjfélkori Misén (C/A 430)

{…} Mitsoda lélekben kel jelen lenni a reggeli Misén (C/A 430)

{…} Mitsoda lélekben kel jelen leni ezen a Misén (C/A 431)

készülni. 5. Az Isteni szolgálatokon jelen kel leni a menyiben lehet (C/A 438)

és hogy nagy buzgoságal legyünk jelen. a mai Isteni szolgálatokon (C/A 440)

{…} Mitsoda elmével kel jelen lenni azon a procession (C/A 450)

{…} Miképen kel jelen lenni a szent Misén (C/A 465)

Azért hogy mindnyájan a hivek jelen legyenek pásztorok oktatásin (C/A 466)

idö alat az Isteni szolgálatokon jelen voltanak., és minden nap Communicáltanak (C/A 519)

és vére. mitsoda képpen vagyon jelen az Eucharistiában akét szin alat (C/A 534)

hiszük és tudgyuk hogy valoságal jelen vannak noha azt lehetetlen meg (C/A 534)

mi azt hogy akristus valoságal. jelen vagyon az Eucharistiában (C/A 534)

az égben, és az EuCharistiában jelen vagyon (C/A 534)

az egben, mind a Eucharistiában. jelen vagyon egy szers mind (C/A 534)

hogy a kristus teste valoságal jelen vagyon az áldozatban. és hogy (C/A 536)

mert mivel hogy ö ót jelen vagyon már imádnunk kel. erre (C/A 538)

predikátiokot. de a közönséges könyörgéseken jelen nem lehettek, ezeket nevezték halgatoknak (C/A 576)

mint olyanoknak kik nem érdemlették jelen lenni a szent áldozaton, de (C/A 576)

adtanak. azután szabad volt nékiek jelen lenni a könyörgéseken. és a (C/A 576)

következik. hogy az Isteni szolgálaton jelen nem lehetnek., ha a misén (C/A 605)

nem lehetnek., ha a misén jelen volnának is. ki kel öket (C/A 605)

prédikacion. és más egyéb tanitásokon jelen lehetnek 3 ebböl következik. hogy (C/A 605)

abban az állapotban mint egy jelen láttya lenni a halált, a (C/A 608)

{…} Szükségesé egy nehány papnak jelen lenni ezen szenttség fel adásakor (C/A 612)

A görögöknél hét pap vagyon jelen, az elöt nálunk is egy (C/A 613)

is egy nehány papnak kelletet jelen leni, mikor lehetet, de egy (C/A 613)

Mit kel azoknak tselekedni kik jelen vannak midön azt a szenttséget (C/A 615)

az egész világon lévö püspökök jelen lennének egy püspöknek fel szentelésin (C/A 638)

se nem szükséges, hogy mindnyájan jelen legyenek, atartománybéli püspökök jelentik az (C/A 638)

egész tartományban lévö püspökök mindnyájan jelen lehesenek a szentelésen. a szent (C/A 638)

hogy leg aláb három háromnak jelen kel leni, ugyan ezis az (C/A 638)

hogy a mely tartománybéli püspökök jelen nem lehetnek, azok irásban fel (C/A 638)

Mit kel tselekedni azoknak kik jelen vanak ezen a Ceremonián (C/A 642)

az Isten áldását. aházaságokra, akik jelen vannak, azok is kérjék az (C/A 662)

Régenten ahivek minden nap jelen voltanak a közönségesen valo officiumokon (C/A 688)

tisztelettel szentellyék atitkot, es legyenek jelen az imádságokon (C/A 725)

mindenik a hivek közül aki jelen vagyon (C/A 758)

Communicálni, a népnek a ki jelen vagyon leg aláb lelki képen (C/A 769)

mind azok akik a misén jelen vannak., olyan tiszták volnának hogy (C/A 769)

a ki a szent Áldozaton jelen vagyon Communicálni kel. leg aláb (C/A 769)

Articulus Hogy mitsoda készülettel. kell jelen lenni a Misén, és hogy (C/A 781)

{…} Mitsoda készülettel kel jelen lenni a Misén (C/A 781)

ajánlani akristusnak, ót azért vagyunk jelen. hogy az ur haragját meg (C/A 781)

kik ót botránkoztato képen vannak jelen., kik ót nem helyesen viselik (C/A 781)

hittel, alázatoságal. és töredelmeségel kel jelen lenni (C/A 782)

hogy ha azok kik ót jelen vannak meg nem mutattyák külsöképen (C/A 782)

hanem szivben, és lélekben vannak jelen szent figyelmeteségel (C/A 782)

kel lenni. mind azoknak kik jelen vannak ezen az áldozaton (C/A 783)

nevezték, mert akor a Catechuménusok jelen lehettek, ez az elsö rész (C/A 784)

tsak a hiveknek volt szabad jelen lenni, eza második rész magában (C/A 784)

idökben tsak Catechumenusoknak volté szabad jelen lenni az elsö részin amisének (C/A 784)

exCommunicátusok, és még ahitetlenek is jelen lehesenek, ezen az elsö részin (C/A 784)

és mind azokért kik itten jelen vannak, ugy az élö, és (C/A 807)

mind azokért a kik itt jelen vannak., a kiknek hiteket, és (C/A 822)

mitsoda hitel, és buzgoságal kel jelen lenni ezen a szent Áldozaton (C/A 822)

uj kereszteltettek fejér ruhában voltak jelen amisén (C/A 827)

a hitetlenek és a Catechuménusok jelen lehettek, fel szoval a mi (C/A 843)

mondám. hogy egyéb Isteni szolgálatokon jelen lehettek a Catechumenusok., azért lassan (C/A 844)

ahol tsak a szerzetesek vannak jelen., az Isteni szolgálatokban., a mi (C/A 844)

után imádságokot mondottak., a melyeken jelen kelletet lenni a népnek, olyankor (C/A 861)

Mit kel azoknak tselekedni akik jelen vannak midön valakit exorcizálnak (C/A 864)

mikor apüspök miset mondot a jelen lévö papok mindnyájan mondották véle (C/A 871)

vagyon, valamint hogy a misekor ajelen lévö papok együt miveltek mindent (C/A 871)

igy vagyon az ordinatiokor, a jelen lévö papok mindnyájan az uj (C/A 871)

és a sub diaconusok ót jelen vannak mint a kik az (C/A 872)

mégyen és hogy a kik jelen nintsenek oda mehessenek ez okbolis (C/A 895)

Mint hogy az Isten mindenüt jelen vagyon mi szükség oly mesze (C/A 897)

meg mutassa a sidoknak. akik jelen valának, hogy övolna a Messiás (C/B 1038)

szent jános. mondá azoknak akik jelen valának. Imé az Istennek báránnya (C/B 1039)

{…} Mojses és Illyés jelen valának., beszélgetvén a kristusal az (C/B 1042)

kristus. hogy Mojses, és Illyés jelen legyenek a hegyen és szenvesése (C/B 1043)

mivel ezek ót ugy valának jelen. mint szolgák. 2. hogy a (C/B 1043)

volt egy millium bizonyságnál., akor jelen. mikor etörtént. de tertullianus. akeresztényi (C/B 1048)

{…} A százados. a ki jelen volt a romai seregével. látván (C/B 1049)

két féle modon vagyon. 1. jelen vagyon valoságal testi képpen az (C/B 1053)

képpen az oltári szenttségben. 2. jelen vagyon lelki képpen. az anyaszent (C/B 1053)

luthérusnak. hogy a kristus valoságal jelen vagyon az eucharistiában, Zuinglusnak pedig (C/B 1151)

{…} Tsak a püspökök vannaké jelen a Conciliumokban (C/B 1157)

papi renden lévöknek is lehet jelen lenni vagy szokásbol, vagy rend (C/B 1157)

felelni mivel edgy keresztény ótt jelen lévén. keresztet vetet magára. Náziánus (C/B 1163)

mert mindenek nem lehettenek volna jelen csak az edgy misén. ugyan (C/B 1227)

{…} Micsoda lélekben kel jelen lenni az éjfélkori misén (C/B 1228)

{…} Micsoda lélekben kel jelen lenni aregeli misén (C/B 1228)

{…} Micsoda lélekben kel jelen lenni ezen a misén (C/B 1228)

keszülni, 5 Az Isteni szolgálatokon jelen kell lenni a mennyiben lehet (C/B 1234)

{…} Micsoda elmével kel jelenlenni azon aprocession (C/B 1242)

{…} Miképpen kell jelen lenni a szent Misén (C/B 1254)

Azért, hogy mindnyájan a hivek jelen legyenek a pásztorjok oktatásin (C/B 1254)

ídö alat az Isteni szolgálatokon jelen voltanak és minden nap Communikáltanak (C/B 1293)

és vére. mitsoda képpen vagyon jelen az Eucháristiában a két szin (C/B 1304)

hiszük. és tudgyuk, hogy valoságal jelen vannak,. noha azt lehetetlen meg (C/B 1304)

azt. hogy a kristus valoságal jelen vagyon az Eucharistiában (C/B 1304)

az égben, és az Eucharistiában jelen vagyon (C/B 1304)

az Eucharistiában egy szers mind jelen vagyon (C/B 1305)

hogy a kristus teste. valoságal jelen vagyon az áldozatban és hogy (C/B 1305)

mert mivel hogy ö ótt jelen vagyon, már imádnunk kell., erre (C/B 1307)

prédikáciokot., de a közönséges könyörgéseken jelen nem lehettek. ezeket nevezték halgatoknak (C/B 1335)

mint ollyanoknak., kik nem érdemlették jelen lenni a szent áldozaton, de (C/B 1336)

adtanak., azután szabad volt nékik. jelen lenniek a könyörgéseken. és a (C/B 1336)

következik. hogy az Isteni szolgálaton jelen nem lehetnek., ha a misén (C/B 1357)

nem lehetnek., ha a misén jelen volnának is, ki kell öket (C/B 1357)

predikation. és más egyéb tanitásokon. jelen lehetnek. 3. ebböl következik. hogy (C/B 1357)

állapotban a halált, mint egy jelen láttya lenni, amely az elméjit (C/B 1360)

{…} szükségesé jelen lenni egy nehány papnak, ezen (C/B 1363)

A görögoknél hét pap vagyon jelen., az elött nálunk is egy (C/B 1363)

is egy nehány papoknak kelletet jelen lenni, mikor lehetet, de egy (C/B 1363)

Mit kell azoknak tselekedni. akik jelen vannak. midön ezt a szenttséget (C/B 1365)

az egész világon lévö püspökök jelen lehetnének egy püspöknek fel szentelésin (C/B 1381)

se nem szükséges hogy mindnyájan jelen legyenek, a tartománybéli püspökök, jelentik (C/B 1381)

egész tartományban lévö püspökök mindnyájan jelen legyenek a fel szentelésen. a (C/B 1381)

hadgya, hogy leg aláb három jelen legyen, ugyan ezis az apostoli (C/B 1381)

a mely tartomány béli püspökök jelen nem lehetnek. azok irásban fel (C/B 1381)

Mit kell tselekedni azoknak. akik jelen vannak ezen a Cérémonián (C/B 1384)

Isten áldásat. a házasságokra, akik jelen vannak. azoknak is kel kérni (C/B 1399)

szentellyék a titkokot, és legyenek jelen az imádságokon (C/B 1441)

mindenik a hivek közül. aki jelen vagyon (C/B 1467)

melyen valakí meg hal. {…} atest jelen lévén (C/B 1473)

aszenttségel kell Communicálni, anépnek. aki jelen vagyon. leg aláb lelki képpen (C/B 1474)

mind azok akik a misén jelen vannak, ollyan tiszták volnának. hogy (C/B 1475)

népnek aki a szent áldozaton jelen vagyon, Communicálni kell. leg aláb (C/B 1475)

Articulus. Hogy mitsoda készülettel kell jelen lenni a misén, és hogy (C/B 1483)

{…} Mitsoda készülettel kell jelen lenni a Misén (C/B 1483)

ajánlani akristusnak, ót azért vagyunk jelen, hogy az ur haragját meg (C/B 1483)

kik ót botránkoztato képpen vannak jelen, kik ótt nem helyesen viselik (C/B 1484)

híttel, alázatoságal, és töredelmeségel kell jelen lenníek (C/B 1484)

ha azok, a kik ót jelen vannak, meg nem mutattyák. külsöképpen (C/B 1484)

de lélekben. és szivel vanak jelen jelen lévén, szent figyelmeteségel (C/B 1484)

lélekben. és szivel vanak jelen jelen lévén, szent figyelmeteségel (C/B 1484)

kell lenni mind azoknak kik jelen vannak ezen az áldozaton (C/B 1485)

nevezték, mert akor a Catechuménusok jelen lehettek, ez az elsö rész (C/B 1486)

mert tsak ahiveknek volt szabad jelen lenni, ez a második rész (C/B 1486)

tsak a Catechuménusoknak volté szabad jelen lenni az elsö részin a (C/B 1486)

és még a hitlenek is jelen lehessenek. ezen az elsö részin (C/B 1486)

és mind azokért kik itten jelen vannak, ugy az élö és (C/B 1504)

Es mind azokrol akik itt jelen vannak, a kiknek hiteket, és (C/B 1515)

mitsoda hittel. és buzgoságal. kell jelen lenni ezen a szent áldozaton (C/B 1516)

uj kereszteltettek fejér ruhaban voltak jelen a misén (C/B 1519)

ahol ahitetlenek, és a Catechuménusok jelen lehettek. fel szoval a mi (C/B 1532)

mondám, hogy egyéb Isteni szolgálatkor jelen lehettek aCatechumenusok, azért lassan is (C/B 1532)

ahol. tsak a szerzetesek vannak jelen az Isteni szolgálatokban., a mi (C/B 1532)

után. imádsagokat mondottak, a melyeken jelen kelletet lenni anépnek. ollyankor az (C/B 1545)

Mit kel azoknak tselekedni akik jelen vannak, midön valakit exorcizálnak (C/B 1548)

mikor apüspök misét mondot, a jelen lévö papok mindnyájan mondották véle (C/B 1553)

vagyon, valamint hogy a misekor ajelen lévö papok együt miveltek mindent (C/B 1553)

igy vagyon, az ordinatiokor. a jelen lévö papok, mindnyájan az uj (C/B 1553)

diáconusok, és a subdiaconusok. ót jelen vannak. mint akik az oltárnál (C/B 1554)

szent ágoston le irják. mint jelen lévö bizonyságok (C/B 1569)

megyen, és hogy a kik jelen nintsenek, oda mehessenek, ez okbol (C/B 1572)

Mint hogy az Isten mindenüt jelen vagyon, mi szükség oly mesze (C/B 1573)

art. hogy mitsoda készülettel kell jelen lenni amisén, és hogy melyik (C/B 1589)

ö minden helyeken. és tselekedetinken jelen vagyon. azt nem mondhatni mondám (IJE 69)

oh jöjjön az aszony. legyen jelen halálán a gyermekének, oh! Istenem (IJE 80)

mind azok. kik a temetésen jelen voltanak, tisztátalanoknak tartattak lenni, valamég (ISZ 226)

fiait. és jo akaroit, mindnyájan jelen voltanak az imádságokon. és az (ISZ 234)

meg vendégelven. az öregek mindnyájan jelen valának avendégségben, az Isten könnyebséget (ISZ 251)

valakit. huszon három bironak kelletet jelen lenni atörvényen, és amidön pénzröl (ISZ 252)

bethlehem városa ellene támadot volna, jelen lévén avárosnak egy része, aboozzal (ISZ 254)

aboozzal valo {…} tsinálásakor, akik pedig jelen nem voltanak. másoktol meg hallották (ISZ 254)

mátyás választásán, százhusz tanyitván vala jelen, többen is valának ött száznál (KSZ 298)

kereszttséget. az illyen a prédikátion jelen lehetet, ahol atöb pogányok is (KSZ 313)

lehetet, ahol atöb pogányok is jelen lehettek, valának pedig ollyan Cathechizálok (KSZ 313)

meg tsokolták, az ollyanok, kik jelen nem lehettek az imádságokon., valamint (KSZ 317)

el is hagyták, azért hogy jelen ne legyenek. apogányok babonaságin, hogy (KSZ 324)

is meg valakit. de ót jelen nem voltanak, mind ezek ajátékok (KSZ 330)

örömest adnak, nyughatatlanság nélkül vannak jelen a szent áldozaton, egyiit énekelik (KSZ 335)

ajánlották, a midön apüspök vagy jelen nem volt, vagy beteg volt (KSZ 338)

vagy beteg volt, de apapok jelen voltanak, együt ajánlották apüspökel, alyturgiában (KSZ 338)

Azoknak pedig, kik jelen nem lehettek az áldozaton, egy (KSZ 339)

ahol négy esztendeig marada, ahivekel jelen lehetet, az imádságokon., és fent (KSZ 363)

a szállás adás kor, jupiter jelen vagyon. az uton járot, és (KSZ 373)

föveb Ceremoniája abbol áll, hogy ajelen levö püspökök, reája tették kezeket (KSZ 380)

tiszteletben valának, akönyörgéseken, apüspök mindenkor jelen volt. a szent irásokot ö (KSZ 385)

ülvén. két felöl apapok voltanak. jelen voltanak adiaconusokis. és a perlö (KSZ 386)

vendégelé öket, és maga is jelen volt, akor meg lehete látni (KSZ 393)

hanem nekünk, ö minden helyeken jelen vagyon, és mindenüt meg halgat (KSZ 402)

mind azokot, akiknek nem lehetet jelen lenni a szent áldozaton, {…} elöször (KSZ 409)

lévö keresztények. nagy, és kitsid, jelen voltanak együt az Isteni szolgálaton (KSZ 412)

le szálla mind azokra akik jelen valának, és külömb féle nyelveken (SUT 534)

Zebedeusnak fia, halász mesterséget üzöt, Jelen lévén atsudálatos halászaton amelyet tétetet (SUT 552)

az Apostoloknak, szent Tamás is jelen volt. az üdvezitö meg mutatá (SUT 559)

volna, és ha a Császár jelen volnaé, mondák nékí hogy a (SUT 584)

a töb követekhez akik ót jelen valának, mindenek azt gondolák, látván (SUT 590)

Az Alexandriai követek is jelen lévén, azt gondolák látván hogy (SUT 592)

diszno hust.? mind azok akik jelen valának (SUT 592)

ha a komédián, a melyen jelen volnának, nem volnaé valami atörvény (SUT 609)

fogvást sántált. ez az ember jelen lévén a szent pál prédikacioján (SUT 629)

engedik hogy az Aszonyok ót jelen legyenek, de azok mind szüzek (SUT 640)

Orientalisi Chronica. azt tarttya. hogy jelen volt, amidön ót szent Péter (SUT 643)

kezde az aszszonyoknak akik ót jelen valának, akristus Jésusrol, vala atöbbi (SUT 653)

Apollonius jelen volt az olympiai játékokon. az (SUT 680)

Mindnyájan ajelen lévö hivek. kik hallák ezeket (SUT 703)

avárosban. tsak egyedül ö volt jelen az Apostolok közül. A jérusalemi (SUT 704)

Azok pedig a kik jelen valának mondák pálnak, hogy mered (SUT 708)

egy része azoknak a kik jelen voltanak, Saducéusok valának. a más (SUT 708)

vádolok szovára, hanem annak is jelen kel lenni akit vádolnak, és (SUT 719)

király, és ti mindnyájan kik jelen vagytok, láttyátok ezt az embert (SUT 720)

Sokan akik jelen valának ezeket halván asziveket meg (SUT 739)

ejthetének rajta. egy Rékabita ót jelen lévén. szemekre hányá kegyetlenségeket. hogy (SUT 739)

volt. a sok nép aki jelen volt, már ötet ugy tekénté (SUT 759)

Azt tarttyák. hogy Néró is jelen let volna ezen az eseten (SUT 759)

még azok is a kik jelen valának. meg nem merék bizonyitani (SUT 767)

különös Angyala vagyon, aki akor jelen vagyon., és azt az Angyált (SUT 774)

Szent Márk Évangyélista jelen lévén amint mondgyák, a szent (SUT 776)

mindenkor Ananus mellet volt, és jelen volt minden végezésbe. noha oda (SUT 824)

életében, fel szabadittá ötet, Titus jelen lévén. és kedvezvén Josefnek, mondá (SUT 839)

jelenné – 1

Istennek kell a mi elménkben jelenné tenni magát, a mi szivünket (KG 475)

Jelen
Jelen – 1

eröszakoson vette ki kezekböl,. a Jelen lévö sidok. erösitték a Tertullus (SUT 710)